HIFI apparatuur
High-end? € 13.995,00
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
01 mrt 2011 06:17 #2273
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: High-end? € 13.995,00
Het blijft de gemoederen bezig houden en niet alleen hier op dit forum. lees dit maar eens op CO.
www.circuitsonline.net/forum/view/91448/1/otl+versterker :lachuh:
Veel plezier
Gr. henk van 't Kruis
www.circuitsonline.net/forum/view/91448/1/otl+versterker :lachuh:
Veel plezier
Gr. henk van 't Kruis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28 feb 2011 22:59 #2271
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: High-end? € 13.995,00
Een oude of nieuwe buis hoor je wel verschil maar niets met High end te maken
bullshit Valvo Dario Pope zijn gewoon philips buizen Pope=Productie Overschot Philips Eindhoven
als een buis versleten is gaat het kraken sluiting kathode gloeidraad enz
gewoon op moet een nieuwe in ik hoor geen verschil tussen een telefunken buis of philips
Dikke speaker kabel is ook kul is meer van toepassing als je met kilowatts gaat werken maar een versterker van 60 watt is het echt niet nodig kun je gewoon met roodzwart draad gebruiken
zelfs wit tweeling net snoer speelt als een tierelier dikke kabel is gewoon geld weggooien,
Op de Vad show ben ik gillend weggelopen bij een High end set wat voor geen meter klonk
plaat bleef hangen door dar krassen overduidelijk worden weergegeven te veel geld uitgegeven en de plaat van de rommelmarkt kwam tja luister je naar muziek of wat er omheen hangt.
kijk de koperen pilonnen op je pickup plateau en voeten maken het belachelijk duur
als ik plastic oranje witten pilonnen onder mijn garrard401 plak dan noemt men dat ook higend
staat dan op spikes. Mensen men laat zich gewoon bedotten buiten de werkelijkheid gaat men dan
een huiskamer kan gewoon geen concertzaal zijn dan moet je behang er af gordijnen de container in vloerbedekking weg meubels uit huis enz plus dat concertzaal geen stereo is en niet high end
dus 1 versterker 1 box alleen door de technischi geremasterd naar stereo vertekend beeld
zilverdraad en koper draad zit geluidstechnisch geen verschil en de everly brother is gewoon een verstereode plaat waar gal en ruimte is toegevoegd die je op een simpelstereo koffer pickup waarneemt
Het Highend zit tussen de oren meer niet maar als je 70 voorbij ben hoor je het eens niet meer
en klink hazes net zo als op een stereo setje van €499,- van de mediamarkt
Jongens het is betrekkelijk en het lichtnet is al geen highend vervuild door de schakelde voedingen van de apparaten van de buren
met een redelijke hifiset kun je een hoop benaderen en houd je geld in je zak voor een paar LP'S
aan te schaffen
MVg René Daemen
concertrzaal is mono
bullshit Valvo Dario Pope zijn gewoon philips buizen Pope=Productie Overschot Philips Eindhoven
als een buis versleten is gaat het kraken sluiting kathode gloeidraad enz
gewoon op moet een nieuwe in ik hoor geen verschil tussen een telefunken buis of philips
Dikke speaker kabel is ook kul is meer van toepassing als je met kilowatts gaat werken maar een versterker van 60 watt is het echt niet nodig kun je gewoon met roodzwart draad gebruiken
zelfs wit tweeling net snoer speelt als een tierelier dikke kabel is gewoon geld weggooien,
Op de Vad show ben ik gillend weggelopen bij een High end set wat voor geen meter klonk
plaat bleef hangen door dar krassen overduidelijk worden weergegeven te veel geld uitgegeven en de plaat van de rommelmarkt kwam tja luister je naar muziek of wat er omheen hangt.
kijk de koperen pilonnen op je pickup plateau en voeten maken het belachelijk duur
als ik plastic oranje witten pilonnen onder mijn garrard401 plak dan noemt men dat ook higend
staat dan op spikes. Mensen men laat zich gewoon bedotten buiten de werkelijkheid gaat men dan
een huiskamer kan gewoon geen concertzaal zijn dan moet je behang er af gordijnen de container in vloerbedekking weg meubels uit huis enz plus dat concertzaal geen stereo is en niet high end
dus 1 versterker 1 box alleen door de technischi geremasterd naar stereo vertekend beeld
zilverdraad en koper draad zit geluidstechnisch geen verschil en de everly brother is gewoon een verstereode plaat waar gal en ruimte is toegevoegd die je op een simpelstereo koffer pickup waarneemt
Het Highend zit tussen de oren meer niet maar als je 70 voorbij ben hoor je het eens niet meer
en klink hazes net zo als op een stereo setje van €499,- van de mediamarkt
Jongens het is betrekkelijk en het lichtnet is al geen highend vervuild door de schakelde voedingen van de apparaten van de buren
met een redelijke hifiset kun je een hoop benaderen en houd je geld in je zak voor een paar LP'S
aan te schaffen
MVg René Daemen
concertrzaal is mono
René Daemen
28 feb 2011 21:58 - 28 feb 2011 22:00 #2268
door Laurens
.
Beantwoord door Laurens in topic Re: High-end? € 13.995,00
Betreffende speakerkabels: in hifi bladen uit de jaren 70 heb ik eens een test gezien waarbij 0,75mm standaard kabeltjes werden vergeleken met zeer dikke dure kabels. Er was duidelijk meetbaar verschil. Elektuur heeft recent nog een elco test gedaan. Hier was de vervorming ook weer meetbaar. Ik denk dat mensen die hun oren hier op trainen, het verschil ook kunnen horen. Ik ben ook al heel veel meer gaan horen sinds de tijd dat ik mijn eerste audioset had.
Huub, ik denk dat je het over het skineffect hebt. Op hoge frequenties loopt de stroom zo veel mogelijk door de buitenkant van de geleider. Daarom wordt er vaak litzedraad gebruikt in HF spoelen in radio's - dat heeft immers de meeste kabeloppervlakte. In audio heeft dit minder zin. Demping en spanningsval zijn van groter belang denk ik.
Overigens is het skineffect ook de reden waarom de stroomkabel tussen Nederland en Noorwegen een DC leiding is. Blijkbaar is het skineffect op 50hz groot genoeg om verliezen op te leveren op die afstanden.
Betreffende het verschil tussen buis en solid state gelijkrichters: een gelijkrichtbuis heeft een enorme interne weerstand in vergelijking met een diode. Als de voeding verder geen stabilisatie heeft, zal de voeding sterk inzakken bij grote pieken in de muziek. Het spreekt voor zich dat dat hoorbaar is.
En verder ben je altijd overgeleverd aan de grillen van de opnametechnici. Veel pop/rock vanaf de jaren 90 is onwijs kapot geproduceerd.
Zoals in de concertzaal zal het gegarandeerd nooit klinken. Als de muziek echter in de studio geschreven en opgenomen is, kan je thuis wel de weergave bereiken die de muzikanten voor ogen hadden. Zij hebben hun muziek immers geproduceerd, met als referentie de monitor speakers in de studio.
Overigens, hoeveel concertbezoekjes kan je wel niet doen, met het budget van de gemiddelde high-ender? Volgens mij kan je voor dat geld wereldwijd concerten gaan bezoeken...
Uiteindelijk draait het (imho) allemaal om de muziek. Ik kan enorm genieten van goeie muziek, zelfs als die wordt voortgebracht door een 6 transistor radiootje met minispeaker... Maar via mijn behoorlijk goede audioset geniet ik uiteraard meer.
Huub, ik denk dat je het over het skineffect hebt. Op hoge frequenties loopt de stroom zo veel mogelijk door de buitenkant van de geleider. Daarom wordt er vaak litzedraad gebruikt in HF spoelen in radio's - dat heeft immers de meeste kabeloppervlakte. In audio heeft dit minder zin. Demping en spanningsval zijn van groter belang denk ik.
Overigens is het skineffect ook de reden waarom de stroomkabel tussen Nederland en Noorwegen een DC leiding is. Blijkbaar is het skineffect op 50hz groot genoeg om verliezen op te leveren op die afstanden.
Betreffende het verschil tussen buis en solid state gelijkrichters: een gelijkrichtbuis heeft een enorme interne weerstand in vergelijking met een diode. Als de voeding verder geen stabilisatie heeft, zal de voeding sterk inzakken bij grote pieken in de muziek. Het spreekt voor zich dat dat hoorbaar is.
En verder ben je altijd overgeleverd aan de grillen van de opnametechnici. Veel pop/rock vanaf de jaren 90 is onwijs kapot geproduceerd.
Zoals in de concertzaal zal het gegarandeerd nooit klinken. Als de muziek echter in de studio geschreven en opgenomen is, kan je thuis wel de weergave bereiken die de muzikanten voor ogen hadden. Zij hebben hun muziek immers geproduceerd, met als referentie de monitor speakers in de studio.
Overigens, hoeveel concertbezoekjes kan je wel niet doen, met het budget van de gemiddelde high-ender? Volgens mij kan je voor dat geld wereldwijd concerten gaan bezoeken...
Uiteindelijk draait het (imho) allemaal om de muziek. Ik kan enorm genieten van goeie muziek, zelfs als die wordt voortgebracht door een 6 transistor radiootje met minispeaker... Maar via mijn behoorlijk goede audioset geniet ik uiteraard meer.
.
Laatst bewerkt 28 feb 2011 22:00 door Laurens.
28 feb 2011 20:16 - 28 feb 2011 20:21 #2265
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: High-end? € 13.995,00
Niet te dunnen luitspreker kabels gebruiken. Maar van hoogwaardig koper.
Ik heb vernomen dat bij heeel dikke kabels het sinjaal
Spiraal vormig zich voort stuwt dus de buiten kant koper
Massa van de kabel ,Dus ik vind Niet tedik Maar ook
Niet te dun ,Dus het voort stuwen gaat toch niet door de gehelen dikke
Koper KERN.. wat buizen verschil ik geloof wel dat
Wat men veel hoort zeggen dat Telfunken buizen Het
Besten in geluid Zijn .Ik heb wel eens opgemerkt
Maar ik vind philips en de meeste anderen Grote
Merken Goed. Huub
Ik heb vernomen dat bij heeel dikke kabels het sinjaal
Spiraal vormig zich voort stuwt dus de buiten kant koper
Massa van de kabel ,Dus ik vind Niet tedik Maar ook
Niet te dun ,Dus het voort stuwen gaat toch niet door de gehelen dikke
Koper KERN.. wat buizen verschil ik geloof wel dat
Wat men veel hoort zeggen dat Telfunken buizen Het
Besten in geluid Zijn .Ik heb wel eens opgemerkt
Maar ik vind philips en de meeste anderen Grote
Merken Goed. Huub
Laatst bewerkt 28 feb 2011 20:21 door Huub.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
28 feb 2011 19:40 - 28 feb 2011 19:43 #2263
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: High-end? € 13.995,00
Misschien is dit de ultieme High End oplossing
computer-software.marktplaats.nl/desktop...d=5026-67575-20871-0
Gr. Henk van 't Kruis
computer-software.marktplaats.nl/desktop...d=5026-67575-20871-0
Gr. Henk van 't Kruis
Laatst bewerkt 28 feb 2011 19:43 door hkruis.
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
28 feb 2011 19:22 - 28 feb 2011 19:22 #2261
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: High-end? € 13.995,00
Hoi
Het verschil wat René R. en Peter B. hoorde was het verschil tussen twee typen
buizen waarvan de twee van Valvo (het merk was trouwens Dario of zo iets) al oud waren
en de twee van Philips gloednieuw, althans ongebruikt.
Gek, dat je dan verschil hoort ja....
Het is een verschil tussen oude en nieuwe buizen.
Wellicht was het verschil niet te horen als de buizen van beide merken nieuw waren geweest.
De vergelijking van onze vriend Max gaat dus geheel mank.
Groet
René (R)
Het verschil wat René R. en Peter B. hoorde was het verschil tussen twee typen
buizen waarvan de twee van Valvo (het merk was trouwens Dario of zo iets) al oud waren
en de twee van Philips gloednieuw, althans ongebruikt.
Gek, dat je dan verschil hoort ja....
Het is een verschil tussen oude en nieuwe buizen.
Wellicht was het verschil niet te horen als de buizen van beide merken nieuw waren geweest.
De vergelijking van onze vriend Max gaat dus geheel mank.
Groet
René (R)
Laatst bewerkt 28 feb 2011 19:22 door René R.