HIFI apparatuur
High-end? € 13.995,00
05 mrt 2011 09:08 #2406
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: High-end? € 13.995,00
HKruis in de jaren 60/70 maakte UNITRAN HiFi uitgangs travo.s
Van perfeckte HiFi calieber . Maar ik vind toch wel OTL Unic
Goed .Maar een UNITRAN uitgang Kan er ook wel wezen Van
20/Tot 20,000.HTZ gaan deze .Alowel Philips had op De
HF 10 ook een Goede HIFI travo. Die OtL 303 ken ik ook wel
Zeer Goed .Huub
Van perfeckte HiFi calieber . Maar ik vind toch wel OTL Unic
Goed .Maar een UNITRAN uitgang Kan er ook wel wezen Van
20/Tot 20,000.HTZ gaan deze .Alowel Philips had op De
HF 10 ook een Goede HIFI travo. Die OtL 303 ken ik ook wel
Zeer Goed .Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
05 mrt 2011 08:41 #2405
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: High-end? € 13.995,00
Hoi
De Philips HF303 de moeder van alle OTL eindtrappen?
Deze eindversterker was uit de jaren 60 en er was al een
traditie van 10 jaar bij Philips om OTL versterkers te maken....
Je kan hem dus nauwelijks de moeder van de eindtrappen noemen
naar mijn idee.
Groet
René (R)
De Philips HF303 de moeder van alle OTL eindtrappen?
Deze eindversterker was uit de jaren 60 en er was al een
traditie van 10 jaar bij Philips om OTL versterkers te maken....
Je kan hem dus nauwelijks de moeder van de eindtrappen noemen
naar mijn idee.
Groet
René (R)
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
05 mrt 2011 07:10 - 05 mrt 2011 07:30 #2403
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: High-end? € 13.995,00
Een beetje de technische kant. Het ontwerp van een component in een installatie, Higf-end of een buizenradio versterker uit de jaren 1950 maakt natuurlijk wel wat uit. Met de HF303 experimentele versterker van Philips werd zoveel kunde en techniek en kunde ingebracht dat men dit ontwerp als de moeder van alle OTL ontwerpen beschouwd. Dit ontwerp ging oorspronkelijk uit om een goedkope eindtrap beschikbaar te hebben zonder uitgangstrafo's. dit leidde bij Philips tot de ontwikkeling van de EL86 buis. Eindtrafo (1940-1970waren toendertijd duur, goot en een bedroevende frequenties karakteristiek. Met tegenkoppeling werd een bereik gehaald van van 15-18 Khz aan de bovenkant. het eerder genoemde ontwerp was een goede oplossing en uniek voor die tijd.
Tegenwoordig zijn eindtrafo's beter te fabriceren met een geweldige frequentie karakteristiek dat teugenkoppeling helemaal niet meer nodig is. Dus de versterker is belangrijke schakel in een geluidssysteem. En dit geld natuurlijk ook voor de apparatuur aan de ingang en uitgang. Er zit verschil in ontwerp en kwaliteit van platenspelers, CD\DV D spelers en dus zijn deze van invloed op onze geluidsbeleving. Ik kan mij ook nog wel een voorstelling maken dat bepaalde kabels naar de luidsprekers, verliesarm e.d. van invloed kunnen zijn.
Echter 230 volt 50 Hz is en blijft dat. En met de moderne schakelende voedingen wordt de uitgangsspanning echt wel gecompenseerd als de 230 volt een keer wat lager of hoger is. Dus is onzin om hier verbeteringen in te kunnen aanbrengen. Ik heb hier nog wel wat stukken 3 x 16qmm liggen als aansluitkabel. voor de ware liefhebber.
Hihg-end is een bigbusiness geworden waar veel geld mee gemoeid is en de buizentechnologie doet hier driftig aan mee, zie alle prijzen die voor een seteje E88c e.d. gevraagd wordt. Ook een Goeroe als M. van der Veen ( zeer kundig) verdiend natuurlijk een dikke boterham aan het hele High-end en buizenverhaal.
De belangrijkste factor in het High-end of voor mij part midden- en Low-end segment zijn wij zelf als opnemer met al onze beperkingen om frequenties te horen in een groot bereik, met de juiste dynamiek. Ik luister veel naar de radio en voornamelijk op de achtergrond aanwezig. Dus ik wil spraak en muziek redelijk kunnen horen en verstaan. Dus beetje extra laag en duidelijk hoog.
Hier geldt voor elke installatie in huis dat de W.A.F. factor heel erg hoog is.
Gr. Henk van 't Kruis
Tegenwoordig zijn eindtrafo's beter te fabriceren met een geweldige frequentie karakteristiek dat teugenkoppeling helemaal niet meer nodig is. Dus de versterker is belangrijke schakel in een geluidssysteem. En dit geld natuurlijk ook voor de apparatuur aan de ingang en uitgang. Er zit verschil in ontwerp en kwaliteit van platenspelers, CD\DV D spelers en dus zijn deze van invloed op onze geluidsbeleving. Ik kan mij ook nog wel een voorstelling maken dat bepaalde kabels naar de luidsprekers, verliesarm e.d. van invloed kunnen zijn.
Echter 230 volt 50 Hz is en blijft dat. En met de moderne schakelende voedingen wordt de uitgangsspanning echt wel gecompenseerd als de 230 volt een keer wat lager of hoger is. Dus is onzin om hier verbeteringen in te kunnen aanbrengen. Ik heb hier nog wel wat stukken 3 x 16qmm liggen als aansluitkabel. voor de ware liefhebber.
Hihg-end is een bigbusiness geworden waar veel geld mee gemoeid is en de buizentechnologie doet hier driftig aan mee, zie alle prijzen die voor een seteje E88c e.d. gevraagd wordt. Ook een Goeroe als M. van der Veen ( zeer kundig) verdiend natuurlijk een dikke boterham aan het hele High-end en buizenverhaal.
De belangrijkste factor in het High-end of voor mij part midden- en Low-end segment zijn wij zelf als opnemer met al onze beperkingen om frequenties te horen in een groot bereik, met de juiste dynamiek. Ik luister veel naar de radio en voornamelijk op de achtergrond aanwezig. Dus ik wil spraak en muziek redelijk kunnen horen en verstaan. Dus beetje extra laag en duidelijk hoog.
Hier geldt voor elke installatie in huis dat de W.A.F. factor heel erg hoog is.
Gr. Henk van 't Kruis
Laatst bewerkt 05 mrt 2011 07:30 door hkruis.
Minder
Meer
04 mrt 2011 23:04 #2401
door Ton mijnster
Beantwoord door Ton mijnster in topic Re: High-end? € 13.995,00
hallo Ben,
Wat je beweerd in je verhaal van bijgeluiden en harmonische,dat is ook de bedoeling van High End!
Inderdaad kom ik regelmatig speciale audiozekeringen in apparaten tegen tot in de meterkast.
Zelfs een speciale apparte groep!
Peper dure kabels
Dit voegt naar mijn idee niets toe.
Als men dat beter vindt moet je dat vooral zo laten.
De meeste audiofielen hebben een beperkte muziek keuze,luisteren alleen naar tingel tangetjes.
Gelukkig zijn er ook mensen met Hig End die naar muziek luisteren,vaak klassiek en muziekanten
Groet Ton
Wat je beweerd in je verhaal van bijgeluiden en harmonische,dat is ook de bedoeling van High End!
Inderdaad kom ik regelmatig speciale audiozekeringen in apparaten tegen tot in de meterkast.
Zelfs een speciale apparte groep!
Peper dure kabels
Dit voegt naar mijn idee niets toe.
Als men dat beter vindt moet je dat vooral zo laten.
De meeste audiofielen hebben een beperkte muziek keuze,luisteren alleen naar tingel tangetjes.
Gelukkig zijn er ook mensen met Hig End die naar muziek luisteren,vaak klassiek en muziekanten
Groet Ton
04 mrt 2011 17:02 #2387
door antoine
Beantwoord door antoine in topic Re: High-end? € 13.995,00
In mijn reaktie van 27/02 heb ik een pick up aangehaald van driehonderdduizend amerikaanse dollars! die 13995 euro is dan nog weinig. Via een collega heb ik jarenlang kunnen luisteren naar goede muziekweergave en ik kan je verzekeren dat je met oefening en vergelijkende testen ALLES hoort: ook netkabels, interlinks, spikes enz. Of je er zoveel geld aan wil besteden is een andere vraag (een olieveldje in de tuin?) én of duurder ook beter is???? Ik heb vorig jaar een super installatie gehoord (B&W 801D, 2 monoblokken van McIntosh, kabels in verhouding: meer dan 1000euro per kabel etc) die ik niet in huis wil hebben om naar te luisteren. Zo zie je maar dat smaken verschillen en bedragen ook. Het onderling afstemmen van de verschillende komponenten in een installatie is een kunst op zich en zo zijn er wel meer aspekten ivm huidige weergave.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: René R
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
04 mrt 2011 13:57 #2380
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: High-end? € 13.995,00
Hoi René
Je hebt je punt nu wel gemaakt.
Waardeer de mening van een ander ook eens
Vriendelijke groet
RR
Je hebt je punt nu wel gemaakt.
Waardeer de mening van een ander ook eens
Vriendelijke groet
RR