Skip to main content
HIFI apparatuur

High-end? € 13.995,00

Meer
06 mrt 2011 21:04 #2526 door NGG
Beantwoord door NGG in topic Re: High-end? € 13.995,00
Hallo Johan,

Mooie vondst. Beter dan een lijk in de kast vinden!

Gr,

Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 mrt 2011 20:07 #2521 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: High-end? € 13.995,00
Johan
Persoonlijk klinkt een CD killer en niet de warmte van een LP
bij de high end mensen staat ook de platenspeler centraal
Kijk KTEL platen zijn slecht maar als je heden ten daage vinyl koopt op 200 gram vinyl
heb je gerust goede platen met goede bas ook de element moet goed zijn
niet te goedkoop MD elementje van 20 euri's maar een middenklasser shure pickering enz
Wat de Boxen betreft Heb ik bij iemand zelf gemaakte Webin boxen grote woofer midden hoge tonen speaker en een grote basskamer
gehoort en was verbaasd over de weergave met een simple kenwood versterker
kon je bijna een aardbeving veroorzaken zeker in een jaren 30 woning met houten vloer
als je last van muizen hebt ben je ze zeker kwijt:P
als je goede boxen op een normale versterker zet heb je goed geluid en heb je dat helehighend niet nodig en spaar je tonnen uit
om een goede auto te kopen.

René Daemen

Meer
06 mrt 2011 18:56 #2514 door johanvisser
Beantwoord door johanvisser in topic Re: High-end? € 13.995,00
hallo forumleden, het zal wel een eindeloze discussie blijven, want er zijn nog steeds mensen die het allemaal kunnen horen wat er aan "verbeteringen" te koop is.
Ik heb zelf jarenlang in de kwaliteit beoordeling van audio spul gewerkt.
Het is vreemd dat er zelden wordt gesproken over de luidsprekers, want dat is en blijft de zwakste schakel. Een dubbel zo grote box en je hebt echt veel verdient in het laag alleen dat gaat niet zonder toestemming van moeder de vrouw. Ik mocht destijds geen grote boxen plaatsen en heb toen naar eigen ontwerp 2 compacte 3-weg boxen gebouwd.
Alle gasten (geen hig-end freaks) vinden het geweldig klinken.Ondertussen is het maximaal toegelaten box formaat 30% meer geworden en heb dus nieuwe gebouwd, met 8" woofers.
Als je een platenspeler + versterker wilt beoordelen, moet je ook eens enkel via een koptelefoon luisteren.
Jammer dat een strijkorkest gedurende een nummer op een plaat wel 2% in stemming wegloopt, en de kanaalscheiding van een LP L-R is slechts – 20 dB. En wat dacht je van voorecho’s?
Ook de lage tonen moeten fors afgesneden worden op een LP, anders vragen de groeven te veel ruimte en vliegt de naald er uit.
En de rumble van de plaat? Een LP wordt veel te veel opgehemeld.

Ik heb sinds kort mijn lang gezochte GA 230 van Philips, stond nog in een oude kast die was blijven staan in mijn "nieuwe" woning. Voor mij goed zat.
johan

• René R
  • [René R]
  • Onderwerp Auteur
Meer
06 mrt 2011 14:21 - 06 mrt 2011 14:23 #2501 door René R
Beantwoord door René R in topic Re: High-end? € 13.995,00
Hoi heren

Al enige maanden (en telkens opnieuw) staat deze versterker van Luxman.
Nou roept dit merk wel warme herinneringen bij mij op, maar één ding is zeker
na al die maanden: deze verkoper raakt zijn versterker aan de straatstenen niet
kwijt met zijn vraagprijs.
Punt is gewoon dat men voor dat bedrag ook een fraaie nieuwe versterker kan kopen.
Ik denk dan even aan Musical Fidelity (heb ik nog warmere herinneringen aan) bijvoorbeeld.

Groet
René (R)
Bijlagen:
Laatst bewerkt 06 mrt 2011 14:23 door René R.

• René R
  • [René R]
  • Onderwerp Auteur
Meer
05 mrt 2011 09:22 #2409 door René R
Beantwoord door René R in topic Re: High-end? € 13.995,00
Hoi

Betreffende de "moeder van de Philips OTL eindtrappen" (hkruis)
ben ik een nieuwe draad begonnen.
Het heeft niet zo veel met de discussie te maken en wel interessant
om er een aparte discussie aan te wijden. Lijkt mij.

Groet
René (R)

Meer
05 mrt 2011 09:13 #2407 door antoine
Beantwoord door antoine in topic Re: High-end? € 13.995,00
Ik begrijp je volkomen, Ben. Ik spreek niet over high-end omdat deze term volgens mij vele ladingen dekt. Ik heb zelf ook geen high-end in huis, wel een goede eindtrap, cd speler en boxen (alles tweedehands). Ik denk dat de meeste technici nooit naar een life concert gaan, dus ook niet weten hoe muziek kan klinken laat staan hoe ze het moeten opnemen. De klankrijkdom van akoestische instrumenten is niet te evenaren ook niet met 'high-end'. Je kan het een beetje vergelijken met de lancering van B&O in de jaren '60: dat moest wel goed zijn want design en duur. De eisen van een opnamestudio zijn natuurlijk anders: analytische weergave, neutraal als het effe kan, een beetje ten koste van de muzikaliteit (warmte als je wil). Persoonlijk zou ik een pick up van 13995euro in de vestiaire zetten, dan kan ik tegen het bezoek zeggen: 'ik vind hem toch niet zo goed klinken'.

Gemaakt door Kunena