Skip to main content
HIFI apparatuur

High-end? € 13.995,00

Meer
04 mrt 2011 10:33 #2374 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: High-end? € 13.995,00
De rampetamp muziek is geen High end
maar wortelenbak muziek waar mee jongeren hun oren mee verkrachten
een draaitafel van €14000 ruggen heeft echt geen toegevoegde waarde
zit niks maar dan een normale goede Hifi Speler
als een platen speler uit een gegoten metalen chassis bestaat met goede lagers
heb je gouden bling bling niet nodig alleen voor de blits maar kan echt niet meer dan een normale
luxman of een 401. Ik zie het gewoon als zo'n yuppending of een PC hooft tractor
De 401 is zoals eerder genoemd geen High end maar meer voor veel gebruik
zonder vaak uitval In Radio stations en discotheken die in de jaren 70 een slipmat voor gebruiken
groter dan het plateau en met een magenetische klem de plaat stil legde en het plateau door draaide en 1 druk op de knop meteen op snelheid lag voorloper SL1200 technics
De EMT van de NOS waren ook niet Highend bedoelt meer zeer betrouwbaar voor 24u pd 7 dagen perweek
en dan moet ie niet weigeren
De 401 is gewoon als Hifi daar heb ik het ook voorbedoelt met een jaren 60 versterker
niks geen micro benz elementen omdat ook de oude platen die wat bewogen jaren achter de rug hebben te kunnen spelen.
Met Minder moet men ook een perfect geluid te krijgen zijn
en geen 30 ruggen kosten.
het is gewoon de boel flessen voor een hoog bedrag daarom zijn er meerdere tegen het hele Highend gedoe
Iemand die High end heeft kijk minder waardig naar Jan met de pet op die een gewone Hifi set
heeft
Iemand in de Kennissen kring heeft tot in de Jaren 90 op een Radiomeubel platen gedraait
geen behoefde aan losse componenten en speakers platen speler al eens vervangen daar deze tot op de draad versleten was en later op de tape kingang een CD spelertje heeft aangesloten daar de platen niet meer gemaakt werden en van de kinderen een CD speler kreeg

René Daemen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 mrt 2011 08:48 #2368 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: High-end? € 13.995,00
Wat wel zoo is als je 70 jaar ben dan bezit je ook
Nog High-end Muziek ,anders hoor men het ook niet,
Met dat velen Rampenstamp herrie, Huub

• René R
  • [René R]
  • Onderwerp Auteur
Meer
04 mrt 2011 08:42 - 04 mrt 2011 09:41 #2367 door René R
Beantwoord door René R in topic Re: High-end? € 13.995,00
Hoi

Ik heb niet zo gek veel affiniteit met high end, maar als ik de site van Ton
zie heb ik er wel bewondering voor. Het ziet er allemaal prachtig uit en ik
ben er van overtuigd dat het uitstekende resultaten geeft.
Ergens kan ik me goed voorstellen dat er liefhebbers voor zijn, het is uiteindelijk
hun hobby. En aan hobby geef je zoveel mogelijk geld uit wat je wilt missen.
Het is nu eenmaal zo dat het ontwikkelen van nieuwe technieken en nieuwe materialen
om een maximaal resultaat te verkrijgen veel geld kost. Ik noemde al de autoracerij.
We hebben in ons dagelijks leven veel te danken aan kosten verslindende projecten
waarvan je je in eerste instantie afvraagt wat het nut er van is. Het is maar al
te gemakkelijk om daar dan de draak mee te steken. Maar zo hebben we wel wereldwijd
het klittenband en de antiaanbaklaag verworven dankzij de ruimtevaart bijvoorbeeld.
En zo is er nog veel meer.
Mensen die als hobby de high end hebben, hebben er net zo veel plezier in om daar mee
om te gaan als wij met onze oude meuk. Wellicht lachen zij weer om onze hobby.
Maar ik proef bij enkele bijdragen in deze draad inmiddels wel een beledigende
factor naar de liefhebbers van high end en dat vind ik jammer.
Dat is gewoon niet nodig.
Er zijn genoeg mensen die ons voor gek verklaren dat wij een voorliefde hebben voor
al die oude rommel uit het verleden. Ik heb maar een paar dingen, waar ik erg tevreden
mee ben. Als ik de nodige bezoekers vertel dat ik genoeg mensen ken die hun huis vol
hebben staan met die oude rommel zie ik in veel gevallen onbegrijpelijke blikken.
So what?
Ieder zijn hobby.
De platenspeler die ik liet zien in mijn eerste bijdrage en daarmee deze discussie begon
vind ik gewoon onbegrijpelijk en ik heb tot nu toe nog niet vernomen WAAROM deze
platenspeler een dergelijke constructie heeft. Er zit beslist een bepaalde filosofie
achter die waarschijnlijk ook wel iets met wetenschap te maken heeft. Voor zover ik weet
zit er bij het zogenaamde high end altijd een bepaalde logische verklaring bij en dat
heeft helemaal niets met de kosten te maken. Eerder hebben we al een link gelezen naar
een artikel op het internet die een logische verklaring geeft wat high end inhoud en
daar komt ook de stelling vandaan dat high end niet duur hoeft te zijn. Dat is de issue
helemaal niet. High end KAN duur zijn, maar het HOEFT niet. Men zoekt naar maximale
weergave resultaat met optimale materialen en constructies zonder toeters en bellen
die juist de meest commerciële hifi componenten wel bevatten, om de verkoop te stimuleren.
Automatische armen en dergelijke bijvoorbeeld. Uiteindelijk alleen maar leuke onzin.
Om on topic te blijven. We hebben de discussie al eens gevoerd over de Garrard 4HF en de
Philips AG5011 platenspelers. De Philips is volautomatisch en beslist geen hifi,
terwijl de Garrard volledig handmatig is. Beide waren indertijd ongeveer even duur zeg
maar. De Garrard was in de jaren vijftig beslist wel hifi en voldoet nog steeds aan die
normen, al is het een verouderd model. Niet voor niets kijken high end liefhebbers nog
steeds verliefd naar de Garrard 301 en 401. RD is vierkant tegen high end en verdedigd zijn
standpunt met verve, maar bezit zelf wel een 401 met een fraaie arm, waar iemand anders
met liefde en vakmanschap een fraaie zware console voor heeft gemaakt. Menige high end
liefhebber (en zij niet alleen) zouden daar jaloers op zijn. Hij heeft hem zelfs vol trots
in zijn avatar staan, net als ik mijn high-end-jaren-vijftig-versterker-combinatie.
Klaas heeft zijn gloeilamp en daar zit ook een statement achter. 100 jaar geleden was
elektriciteit absolute high end en kon alleen de rijke elite het zich veroorloven.
De gloeilamp is uiteindelijk een van de belangrijkste uitvindingen van de mensheid, net als
de oude grammofoon. De twee uitvindingen samen zijn de oorsprong van onze hobby, high end
of niet.
Er is een verschil tussen ironie en sarcasme. Dat laatste is nergens voor nodig en
beledigend naar anderen die met liefde hun high end hobby bedrijven.
Voor mij is mijn hifi'fifties set ook high end, omdat ik er uitermate tevreden over ben en
er veel plezier aan beleef, al is het dan een verouderd spulletje. En zoals ik al schreef,
kostte de complete set in de jaren vijftig een enorm vermogen. Het is nu nog maar een fractie
waard van wat het toen was en het zal de oorspronkelijke waarde nooit meer benaderen.
Geen enkele oude radio zal zijn oorspronkelijke waarde nog gaan evenaren, voorlopig.
De waarde zit in het plezier en het koesteren van wat je leuk vind als hobby.
De één geeft daar veel geld aan uit en de ander wat minder.

Nog maar eens dan, interessant om te lezen.
www.soundscapes.nu/high-end.htm

Vriendelijke groet
René (R)
Laatst bewerkt 04 mrt 2011 09:41 door René R.

Meer
04 mrt 2011 07:57 #2365 door Verdicom
Beantwoord door Verdicom in topic Re: High-end? € 13.995,00
"Het mensdom wil bedonderd wezen" :evil:

Wim Sonneveld, meen ik, in de jaren 50/60 . Of was het Wim Kan?

Meer
03 mrt 2011 22:51 #2353 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: High-end? € 13.995,00
Laurens

Mijn Oren zijn prima in orde en heb diverse highend sets gehoord nou ik wordt er niet warm of koud van
high end is mijn ogen koperen spikes gouden pilonnen onderje grammofoon
knoppen van goud bling bling Dat betaal je dat word 1 ieder wild van maar dde techniek er in is gewoon een goede HiFi set alleen met blingbling er omheen zo'n plexiglazen platendraaier is ook kul
design hup met de knip open.Je gehoor trainen vind ik totaal niet nodig het is je eigen voor het lapje houden Er was eens zo'n highend freak die kon van 3 huizen verderop horen dat een versterker lichte brom had. Ik lachte er wat om Ik zei "waar luister je naar"? Muziek of brommetje
kijk dan train je je oren verkeert ieder mensen oor is anders en men heeft niet het zelfde frequentie karakteristiek als je 70 ben neemt het gehoor dusdanig af dat je highend niet meer hoort
In de jaren 50 ,60,70 bestond die hele term niet het is een mode verschijnsel
in geen blad stond zo'n bling bling geval
Grammofoon platen gaan tot een bepaalde frequentie uitschiets van muziek wordt getempert
doordat de naald of element het niet aankan ook al heb je element van duizende euro's
de opnames worden gemixt zodat ze op vinyl komen
vind je aangenaam als de naald de groef uitgesmeten wordt
het heeft totaal niet met de speler te maken die is goed zie afbeelding bijmijn naam
kijk usb spelers zijn prut slecht ronduit. daar kun je niet behoorlijk een plaat mee afspelen
De plaat wat je zelf aanhaald zijn de boem boem bass platen maar heeft niets met muziek te maken
ook dat is gecomprimeerd ivm de slingerinegn van harde bass de naald eruit gegooid word
heb wel met geluidstechnicus van een platen maatschappij gesproken
muziek wordt eerst op tape gezet en dan bewerkt en gaat vervolgens voor plaat opnamen
Live Muziek drumband zonder microfoon en andere geluids versterken apparaten er bij is Highend
Concert zaal is eigenlijk Mono natuurlijk moetje niet gaan versterken met microfoon en luidsspreker
haalt het effect weg Als men dat moetgebruiken is de akoestiek van de Zaal super slecht
in de jaren 0-10 werd dat ook niet gebruikt en speelde men zo de instrumenten
Laat ik dit even zeggen Uit een grammofoonplaat kan je echt niet meer uithalen
dan er opgenomen is het enigste wat overblijft worden dan de krasjes meer versterkt
Geen 1 set is High end of je philips yamaha mark levinsson
Highend is gewoon live muziek zonder toeters en bellen dus geen kunstmatige toevoegingen
mics en versterker boxen als het al op installatie word afgespeeld is het gewoon Hifi
Mvg René Daemen

René Daemen

Meer
03 mrt 2011 22:50 #2352 door klaas
Beantwoord door klaas in topic Re: High-end? € 13.995,00
Ok.

Gemaakt door Kunena