Skip to main content
Televisie tot 1970

Duitse kleurentv's. Hoe vind ik er ééntje?

Meer
13 jun 2011 08:06 #5632 door Beeldbuisje
Heeft er iemand nog tips van Duitse veilingsites zoals Ebay?
In België heb je oa 2dehands.be, kapaza en uiteraard ebay. Hier in België heb ik mijn materiaal al eerder gevonden op sites zoals 2dehands. De minder bekende eigenlijk.
Daarom, om op zoek te gaan naar mijn Duitse kleurenbakken, bestaan er dergelijke sites ook in Duitsland?

@ Hugo, geef een gil als die Graetz in je weg begint te staan hé. Ik ga mijn werkplaats naar een andere ruimte in huis verhuizen, maar daar komt nog wat (onvoorzien) bij kijken. Hoe meer ik ineens in de nieuwe ruimte kan duwen (waar ik ook veeeeel meer plaats heb), hoe makkelijker...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 mei 2011 20:19 #4686 door Beeldbuisje

Hugo Sneyers schreef : Hallo Beeldbuisje (ik kan me je naam niet meer herinneren) .... inderdaad het klopt dat ik enkele jaren geleden in Sint-Katelijne-Waver geweest ben om een z/w beeldbuis van een SBR op te halen.

Nu herinner ik het me ook. Met de regenerator en al hebben we er aan gezeten ;)

Wel als ik terug ben na onze vakantie spreken we wel één en ander af, want als de kast nog lekker is zie ik dat ding wel zitten hoor. (Kan je me enkel je email nog eens pb'en? Dat heb ik niet meer...)
Bedankt al... (Oh ja en mijn naam is Gert :lol: )

Als er nog zulke voorstellen zijn... : prima :

Meer
20 mei 2011 12:07 #4667 door Hugo Sneyers
Hallo Beeldbuisje (ik kan me je naam niet meer herinneren) .... inderdaad het klopt dat ik enkele jaren geleden in Sint-Katelijne-Waver geweest ben om een z/w beeldbuis van een SBR op te halen.
De kast van de KTV is nog in goede staat, enkel kleine verfspatjes bovenop, waarschijnlijk heeft de eigenaar ooit zijn plafond geverfd zonder de TV af te dekken.
Er is geen haast bij, het toestel staat hier al vele jaren dus steekt het op een jaartje ook niet meer.

Beste groeten .... Hugo Sneyers

Meer
19 mei 2011 20:44 #4641 door Beeldbuisje
@Radiowizzard: Dat ziet er super uit.: prima : . Na al die jaren weet ik eindelijk dat Loewe de kleurtjes destijds ook heeft gehad met buizen.
De foto's heeft natuurlijk wel z'n nadelen. Ergens komt Loewe in mijn graad van populair merk op de tweede plaats. Toch wat de modernere tv's bedreft... De oude weet ik dus nog niet. In alle geval zou het weer fijn zijn om zo is ééntje te vinden. In Duitsland de Ebay maar eens afschuimen en vooral als homepage zetten :whistle:

(Misschien een beetje te veel gevraagd, maar iemand die nog een fototje van de binnenkant heeft toevallig?:thumbsup: )

@Hugo Sneyers: In heb zo het idee dat je mij nog wel gaat kennen... Jij bent ooit bij mij in Sint-Katelijne-Waver eens radio's ofzo komen halen dacht ik...

Wat jouw tv betreft, dat lijkt me wel wat. Aan dat soort ben ik vroeger ook nog enkele keren bezig geweest. Ik had ooit een ITT Schaub-Lorenz in het spierwit met net hetzelfde binnenwerk. Was trouwens ook de hsp.trafo van kapot (!?). Lang gehad, maar moest hem van de oudjes weer buitengooien.

Ik kan jouw Graetz moeilijk inschatten. Ziet de kast er nog iet of wat menselijk uit? Zo ja kom ik hem zeker eens halen als ik mag hoor. (want een schrijnwerker zit er in mij niet verwerkt, zodus ;) )
Laat maar weten, maar ik ben volgende week wel een weekje in vakantie...

Meer
19 mei 2011 10:46 #4611 door Hugo Sneyers
Hallo Beeldbuisje .... ik heb hier nog een Duitse KTV staan, het merknaamplaatje zit er niet meer op maar ik meen me te herinneren dat het Graetz was, ik heb deze TV 15 jaar geleden werkend weggezet. Er zitten 6 buizen in.

Bij interesse mail me maar.

Groeten ... Hugo Sneyers

Meer
18 mei 2011 12:34 - 18 mei 2011 12:35 #4571 door Huub
Als ik het goed heb dan had je in die tijd nog delta
Afbuiging of anders. ook gerhard Later in line.
Ik heb niet veel in TV.s gedaan maar weet nog een paar
Normen ?? Ik heb wel veel opgemerkt dat in die tijd
Duitsen KL TV.s veelal kleurvlekken hadden op iets
lateren gebruiks tijd . Huub
Laatst bewerkt 18 mei 2011 12:35 door Huub.

Gemaakt door Kunena