Televisie tot 1970
Duitse kleurentv's. Hoe vind ik er ééntje?
07 feb 2013 12:50 #27954
door robot797
Beantwoord door robot797 in topic Duitse kleurentv's. Hoe vind ik er ééntje?
ik heb geen tijd gehad om het hele topic te lezen
maar ik heb nog wel een K70 staan (zweedse K7)
deze mag weg maar is in onbekende staat
zeg maar of je interesse hebt
maar ik heb nog wel een K70 staan (zweedse K7)
deze mag weg maar is in onbekende staat
zeg maar of je interesse hebt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Beeldbuisje
- [Beeldbuisje]
-
Onderwerp Auteur
01 feb 2013 10:31 #27668
door Beeldbuisje
Beantwoord door Beeldbuisje in topic Duitse kleurentv's. Hoe vind ik er ééntje?
Hoi René,
Ik heb het telefoonnummer gezien. Bedankt voor de tip, maar in mijn mail heb ik allereerst gevraagd of de toestellen nog niet verkocht waren en of ze effectief droog hebben gestaan. Heb inderdaad weinig goede ervaringen met K6,K7 en KM1 hun lijntrafo's.
Laatst toevallig in Hapert op een K7 gestoten die bijna 30 jaar op een verwarmde zolder stond. Hij heeft na de reparatie al menige uurtjes gedraaid met zijn originele lijntrafo. Dus zo lukt het blijkbaar wel.
Als de oude kleurenbakken van Philips vochtig gestaan hebben blijf ik er in de toekomst gewoon met mijn handen af. Het heeft toch geen zin. Tenzij het een K6 is met een gave kast en zijspeaker. Heb nog eentje staan met een goede beeldbuis (A63-11X zelfs) en goed binnenwerk. Enkel de speaker is destijds gejat en de kast is lelijk. Nieuwe lijntrafo en al.
Als er op mijn vragen een positief antwoord komt, dan neem ik wel eens telefonisch contact op.
Hier in België heb je inderdaad al een hele tijd de PAL norm. Enkel Frankrijk heeft secam dacht ik.
Ik heb het telefoonnummer gezien. Bedankt voor de tip, maar in mijn mail heb ik allereerst gevraagd of de toestellen nog niet verkocht waren en of ze effectief droog hebben gestaan. Heb inderdaad weinig goede ervaringen met K6,K7 en KM1 hun lijntrafo's.
Laatst toevallig in Hapert op een K7 gestoten die bijna 30 jaar op een verwarmde zolder stond. Hij heeft na de reparatie al menige uurtjes gedraaid met zijn originele lijntrafo. Dus zo lukt het blijkbaar wel.
Als de oude kleurenbakken van Philips vochtig gestaan hebben blijf ik er in de toekomst gewoon met mijn handen af. Het heeft toch geen zin. Tenzij het een K6 is met een gave kast en zijspeaker. Heb nog eentje staan met een goede beeldbuis (A63-11X zelfs) en goed binnenwerk. Enkel de speaker is destijds gejat en de kast is lelijk. Nieuwe lijntrafo en al.
Als er op mijn vragen een positief antwoord komt, dan neem ik wel eens telefonisch contact op.
Hier in België heb je inderdaad al een hele tijd de PAL norm. Enkel Frankrijk heeft secam dacht ik.
01 feb 2013 09:28 #27667
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Duitse kleurentv's. Hoe vind ik er ééntje?
Hallo Beeldbuisje,
erstaat een telefoon nummer bij gewoon eens bellen mailen helpt niet altijd
vaak als je mondeling spreekt kom je tot een leuke prijs overeenkomst
er zijn géén biedingen ik denk dat een KM 1 van Philips weinig zegt hier in Nederland
in België kon je ook de franse zenders ontvangen met andere beeld norm
Ik denk dat het nu gestandariseerd is naar Pal norm
misschien kun je ze allebij voor 50 euro meenemen
Zolang ze niet in een vochtige schuur hebben gestaan anders is de lijntrafo zo stuk
Succes
René Daemen
erstaat een telefoon nummer bij gewoon eens bellen mailen helpt niet altijd
vaak als je mondeling spreekt kom je tot een leuke prijs overeenkomst
er zijn géén biedingen ik denk dat een KM 1 van Philips weinig zegt hier in Nederland
in België kon je ook de franse zenders ontvangen met andere beeld norm
Ik denk dat het nu gestandariseerd is naar Pal norm
misschien kun je ze allebij voor 50 euro meenemen
Zolang ze niet in een vochtige schuur hebben gestaan anders is de lijntrafo zo stuk
Succes
René Daemen
René Daemen
- Beeldbuisje
- [Beeldbuisje]
-
Onderwerp Auteur
01 feb 2013 09:06 #27666
door Beeldbuisje
Beantwoord door Beeldbuisje in topic Duitse kleurentv's. Hoe vind ik er ééntje?
Leuk voor de tip. Vermits ze er maar bleven opstaan heb ik eens enkele vragen naar de man gestuurd.
Voor die prijs mogen ze wel in goede staat zijn vind ik. Eens benieuwd...
Voor die prijs mogen ze wel in goede staat zijn vind ik. Eens benieuwd...
23 jan 2013 20:51 #27407
door Marcel van Grinsven
Beantwoord door Marcel van Grinsven in topic Duitse kleurentv's. Hoe vind ik er ééntje?
Ik zag op een advertentie site twee Philips KM-1 buizen kleurentv's te koop staan.
Het is de multinorm uitvoering.
Dus voor de liefhebbers een mooie kans.
Link naar de tv's.
Groet, Marcel
Het is de multinorm uitvoering.
Dus voor de liefhebbers een mooie kans.
Link naar de tv's.
Groet, Marcel
Minder
Meer
02 apr 2012 14:54 #16087
door snameroc1963
Beantwoord door snameroc1963 in topic Re: Duitse kleurentv's. Hoe vind ik er ééntje?