Televisie tot 1970
Duitse kleurentv's. Hoe vind ik er ééntje?
Minder
Meer
03 jul 2011 09:28 - 03 jul 2011 09:30 #6083
door Marcel van Grinsven
Beantwoord door Marcel van Grinsven in topic Re: Duitse kleurentv's. Hoe vind ik er ééntje?
Hoi,
Er zijn geen vaste prijzen voor deze tv's, het is wat de gek er voor geeft.
In Duitsland zijn oude kleurentv's erg gewild, ook hier veel meer verzamelaars, in Nederland en Belgie is het minder.
Het zou mijn niet verbazen dat deze Telefunken boven de 300 euro uitkomt, op het einde van de veiling is er pas actie bij het bieden. Voor de crisis gingen deze tv's voor meer weg, ik heb bedragen gezien boven de 500 euro voor een nette tv.
Je moet er ook geluk mee hebben, ik heb al een paar tv's gratis gekregen uit Duitsland, alleen wel een einde rijden.
Zelfs in mijn eigen woonplaats een Blaupunkt CTV 2003 uit 1967 gevonden, een paar straten verderop.
Met veel geduld komt wel iets op je pad terecht. Zelf ben ik begonnen in 1984 met een Philips 17TX170,deze heb ik steeds nog in bezit.
Groet, Marcel
Er zijn geen vaste prijzen voor deze tv's, het is wat de gek er voor geeft.
In Duitsland zijn oude kleurentv's erg gewild, ook hier veel meer verzamelaars, in Nederland en Belgie is het minder.
Het zou mijn niet verbazen dat deze Telefunken boven de 300 euro uitkomt, op het einde van de veiling is er pas actie bij het bieden. Voor de crisis gingen deze tv's voor meer weg, ik heb bedragen gezien boven de 500 euro voor een nette tv.
Je moet er ook geluk mee hebben, ik heb al een paar tv's gratis gekregen uit Duitsland, alleen wel een einde rijden.
Zelfs in mijn eigen woonplaats een Blaupunkt CTV 2003 uit 1967 gevonden, een paar straten verderop.
Met veel geduld komt wel iets op je pad terecht. Zelf ben ik begonnen in 1984 met een Philips 17TX170,deze heb ik steeds nog in bezit.
Groet, Marcel
Laatst bewerkt 03 jul 2011 09:30 door Marcel van Grinsven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Beeldbuisje
- [Beeldbuisje]
-
Onderwerp Auteur
03 jul 2011 08:50 #6081
door Beeldbuisje
Beantwoord door Beeldbuisje in topic Re: Duitse kleurentv's. Hoe vind ik er ééntje?
Intussen op de Duitse Ebay een Telefunken uit de begin kleurtjestijd tegengekomen. (zo'n ding met "Einheidschassis", of hoe je het schrijft)
Man gaat dat voor een hoog bedrag de deur uit. Ik zou nu wel dolgraag zo'n toestel hebben, maar om daar een halve maandwedde aan uit te geven + om dan nog eens een dag heen en weer naar Hannover te rijden om hem op te halen... : waardeloos
Wat zijn nu eigenlijk de "normale" prijzen voor dat soort toestellen?
Man gaat dat voor een hoog bedrag de deur uit. Ik zou nu wel dolgraag zo'n toestel hebben, maar om daar een halve maandwedde aan uit te geven + om dan nog eens een dag heen en weer naar Hannover te rijden om hem op te halen... : waardeloos
Wat zijn nu eigenlijk de "normale" prijzen voor dat soort toestellen?
- Beeldbuisje
- [Beeldbuisje]
-
Onderwerp Auteur
14 jun 2011 18:11 #5666
door Beeldbuisje
Beantwoord door Beeldbuisje in topic Re: Duitse kleurentv's. Hoe vind ik er ééntje?
de hood.de staat inmiddels bij mijn favorieten.
Voorlopig staat er één zwart/wit tvtje tussen de buizenradio's, maar ik hou de site zeker in de gaten. Tnx a lot
Alle verdere info blijft welkom hoor
Voorlopig staat er één zwart/wit tvtje tussen de buizenradio's, maar ik hou de site zeker in de gaten. Tnx a lot
Alle verdere info blijft welkom hoor
14 jun 2011 15:00 - 14 jun 2011 15:01 #5659
door Armand
Beantwoord door Armand in topic Re: Duitse kleurentv's. Hoe vind ik er ééntje?
"... daarom dat ik ook al even vroeg of er buiten Ebay in Duitsland nog andere veilingsites zijn ... En eigenlijk heb ik daar nog geen tips omtrent gekregen."
Bezoek eens regelmatig deze veilingsite www.hood.de Misschien vind je daar wat : er worden geregeld oude radio's en TV's aangeboden.
Vriendelijke groeten,
Armand
Bezoek eens regelmatig deze veilingsite www.hood.de Misschien vind je daar wat : er worden geregeld oude radio's en TV's aangeboden.
Vriendelijke groeten,
Laatst bewerkt 14 jun 2011 15:01 door Armand.
14 jun 2011 13:23 - 14 jun 2011 13:26 #5658
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: Duitse kleurentv's. Hoe vind ik er ééntje?
Sommige grote merken brachten ook toestellen van anderen uit met hun eigen label erop of moesten samenwerken om tijdig een goede KTV op de markt te zetten.
Nou moet ik m'n geheugen even pijnigen, maar ik meen dat Nordmende, Telefunken en nog 1 andere fabrikant samen hun eerste kleurenchassis ontwikkelden waar later ieder op zijn eigen manier op heeft voorgeborduurd.
Siemens is ook een leuk geval; ik weet niet zeker wie hun eerste KTV produceerde, maar kan wel zeggen dat ze vrijwel zeker nog nooit zelf een TV in serieproductie gebouwd hebben.
P.S. Mocht je meer historisch materiaal willen weggooien, overweeg dan om het eerst nog even hier op het forum te zetten. Ik vermoed dat bijvoorbeeld zulke Funkausstellungsfolders wel erg snel een nieuwe eigenaar zouden vinden.
Nou moet ik m'n geheugen even pijnigen, maar ik meen dat Nordmende, Telefunken en nog 1 andere fabrikant samen hun eerste kleurenchassis ontwikkelden waar later ieder op zijn eigen manier op heeft voorgeborduurd.
Siemens is ook een leuk geval; ik weet niet zeker wie hun eerste KTV produceerde, maar kan wel zeggen dat ze vrijwel zeker nog nooit zelf een TV in serieproductie gebouwd hebben.
P.S. Mocht je meer historisch materiaal willen weggooien, overweeg dan om het eerst nog even hier op het forum te zetten. Ik vermoed dat bijvoorbeeld zulke Funkausstellungsfolders wel erg snel een nieuwe eigenaar zouden vinden.
Laatst bewerkt 14 jun 2011 13:26 door maarten.
Minder
Meer
14 jun 2011 11:16 #5657
door johanvisser
Beantwoord door johanvisser in topic Re: Duitse kleurentv's. Hoe vind ik er ééntje?
Ik denk ook dat Ebay-de de beste bron is. Ik kan wel zeggen dat alle grote merken KTV's hadden op de Funkausstellung in Berlijn bij de introductie van kleur, (1967?).Dat kunnen eigenlijk alleen toestellen met buizen zijn geweest. Ik was destijd op die Funkausstellung, maar heb niet in de kast gekeken.De TV's van Telefunken en Philips zagen er goed uit, maar de meeste anderen hadden grote problemen, o.a. met grote kleurvlekken.
Je kunt wel veel info vinden in de Funkschau's uit die tijd. Ik heb ze helaas wegens plaatsgebrek moeten weg gooien.
groeten Johan Visser
Je kunt wel veel info vinden in de Funkschau's uit die tijd. Ik heb ze helaas wegens plaatsgebrek moeten weg gooien.
groeten Johan Visser