Skip to main content
Hi-Q apparatuur

Philips embleem met schildje

Meer
20 aug 2011 18:57 - 20 aug 2011 18:58 #8556 door Marcel L
Beantwoord door Marcel L in topic Re: Philips embleem met schildje
Hoi,

Ter aanvulling: bedenk wel dat men in huizen, zoals op de tekening, hogere plafonds had.
Voorheen was de standaard hoogte voor plafonds 2,60 meter, net als in ons huis uit 1970.
Tot voor kort is dat heel lang 2,30 meter geweest. Dit i.v.m. de warmte die maar in die hoogte blijft hangen en waar we niks aan hebben (energie zuiniger).
Ik geloof dat ze het nu weer wat verhoogd hebben i.v.m. de langer wordende mens, maar dat weet ik niet zeker.

Dus wellicht is de opstelling van Peter zo gek nog niet. Maar je hebt zoals het nu hangt sowieso meer hoog reflectie via het plafond.

Groeten van Marcel ;)

Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Laatst bewerkt 20 aug 2011 18:58 door Marcel L.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 aug 2011 18:47 #8555 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: Philips embleem met schildje
Wat men op de Philips tekening ziet
Dat zal wel goed zijn alleen niet te hoog.
Huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 aug 2011 18:43 #8554 door Rene Daemen
Hallo Marcel

Precies dat klopt ook alleen zal ik zoals op de foto de hoge stonen stralers ietsje laten zakken
bij mij zitten ze ook niet tegen het plafond aan maar geeft wel een goede straling
die basbox is gemaakr voor in de hoek heeft een puntige achterkant.
als je hem recht zet gaat dat ook weer ten koste van het geluid
de stand van de speakers moet goed uit gedacht worden is niet altijd even makkelijk
de vorm en indeling van de kamer speelt ook een rol
Het is niet een set van zet ergens je speakers neer en klaar
maar moet goed uitgedacht worden.
als hij met een paar man 2 extra die de speakers mee door de kamer wandelt en op baalde hoogte houd tegen de wand op
een gegeven moment de juiste positie vind. en kan ophangen.
We zien wel wat er uitkomt

Mvg René Daemen

René Daemen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 aug 2011 18:17 - 20 aug 2011 18:19 #8553 door Marcel L
Beantwoord door Marcel L in topic Re: Philips embleem met schildje
Hoi,

Hoge tonen (hoge frequenties dus) zijn sowieso richtingsgevoelig, en ook gevoelig voor reflecties. Zoals je de speakertjes nu hebt hangen komt het directe geluid van de speakers goed bij je oor, en waarschijnlijk bereiken de reflecties via het harde plafond je oren ook goed.
Dat verklaard waarschijnlijk waarom je ze nu het beste hoort.

Op de kast gelegen komt er weinig tot geen direct geluid bij je oor, en moet je het hebben van het geluid dat tegen de wand kaatst. Dit is maar een gedeelte van het geluid dat zich ook nog eens verspreid. Niet ideaal dus.

Lage frequenties zijn veel minder tot niet richtingsgevoelig. Vandaar dat je de bas-speaker ook rustig schuin in de hoek kan zetten.

Groeten van Marcel ;)

Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Laatst bewerkt 20 aug 2011 18:19 door Marcel L.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 aug 2011 18:13 - 20 aug 2011 18:15 #8552 door Rene Daemen
Hallo Huub
zie dat je tekst heb aan gepast
mijn basseert voor je wijziging
ik denk dat je nu een beetje verkeerd zit 9710 AM=800ohm
dit is de laagohmige versie en de 9710a zit in de hoekast
de basbox de hogetonen stralers zijn de AD3500 speakers
kijk je kan wel speakers bij zetten allemaal maar doe je het onwerp en zoals philips
het ontworpen heeft teniet.Het gaat alleen om hoe Peter het spul opstelt als de juiste positie en plek gevonden zal hij best goed klinken.
Laten we even wachten wat Peter doet hij zal zich vast wel weer melden
en natuurlijk het oorspronkelijke ontwerp aanhouden van het apparaat
het mooie zou zijn als peter een schets maakt van de woonkamer tekening
en hierplaats dan kunnen wel wat aanwijzingen geven
;)
Grt René Daemen

René Daemen
Laatst bewerkt 20 aug 2011 18:15 door Rene Daemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 aug 2011 17:59 - 20 aug 2011 18:07 #8551 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: Philips embleem met schildje
in die jaren wert ook wel een hoek kastje gebruikt
Met een 9710 M 7,ohm. boven cica 1,5 M boven de bas box .
Deze radio is toch laag ohmig ? Huub
Laatst bewerkt 20 aug 2011 18:07 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena