- Berichten: 8947
Hi-Q apparatuur
Philips HF10
27 nov 2018 10:01 - 27 nov 2018 10:15 #74295
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips HF10
Voor goed geluid cees zal er toch van uit gaan dat
de versterker optimaal goed is anders is het ook 3x niks
Dan met een goed HF 10 met 9710 M in goede kast
en met een Philips pickup mono met goed element
Dan bezit men een zeeer goed geluid
ga daar maar van uit de eerste bouwsteen zal in orde zijn
wat beterft Lateren HIFI boxen met Filters Die behoren er
Helen maal niet aan daar is de ohmse aanpassing niet naar 7 ohm
en ook de pouwer is niet aanwezig .. dat soort boxen is gewoon spec
voor torre bakken versterkers goed maar voor een standaard mono
oud type buizen versterker is toch beter een breedband .. en spec hier voor 9710 M
buizen versterker behoren een goede Blok en sinus te bezitten
dan is het gewoon goed het oortje zegt niks dat pikt wel allen van soorten geluid op
of een vertsteker goed in ballance is ziet men ook het besten op de scoop met TG
Vandaar ik ook wel opgemerkt heeft Dat singelendet mooier is en beter er zit minder tussen
aan componenten en met behoorlijk dat kan men ook maken het is maar Net wat men wil
er zijn buizen genoeg singel die meer presteren kunnen
Alowel zes echten reine watt,s in de huiskamer is genoeg zelfs vier watt men gebruikt maar 2 .watt .doorgaans
En men leest wel meer van LIEDEN die beweren dat op het gehoor beter is Maar die
Weten het gewoon NIET en bezitten ook de mooie goed spullen NIET Het is dus Gelul in de ruimte
Zij hebben het niet en ZE weten het niet zo is het gewoon en ze halen ook nog de engelsen er bij
armer kan men niet denken,, het is gewooon GELULL niks anders en er zijn ook veel mensen
met heeel veel in huis maar er is ook veel rommel bij al weten zij het niet zelf
Ik bezit niet zo veel maar meer voor genoeg voor gebruik
Maar dat is wel 100% in orden men kan het horen ook ..rommel moet ik niet weg er mee .
Huub
de versterker optimaal goed is anders is het ook 3x niks
Dan met een goed HF 10 met 9710 M in goede kast
en met een Philips pickup mono met goed element
Dan bezit men een zeeer goed geluid
ga daar maar van uit de eerste bouwsteen zal in orde zijn
wat beterft Lateren HIFI boxen met Filters Die behoren er
Helen maal niet aan daar is de ohmse aanpassing niet naar 7 ohm
en ook de pouwer is niet aanwezig .. dat soort boxen is gewoon spec
voor torre bakken versterkers goed maar voor een standaard mono
oud type buizen versterker is toch beter een breedband .. en spec hier voor 9710 M
buizen versterker behoren een goede Blok en sinus te bezitten
dan is het gewoon goed het oortje zegt niks dat pikt wel allen van soorten geluid op
of een vertsteker goed in ballance is ziet men ook het besten op de scoop met TG
Vandaar ik ook wel opgemerkt heeft Dat singelendet mooier is en beter er zit minder tussen
aan componenten en met behoorlijk dat kan men ook maken het is maar Net wat men wil
er zijn buizen genoeg singel die meer presteren kunnen
Alowel zes echten reine watt,s in de huiskamer is genoeg zelfs vier watt men gebruikt maar 2 .watt .doorgaans
En men leest wel meer van LIEDEN die beweren dat op het gehoor beter is Maar die
Weten het gewoon NIET en bezitten ook de mooie goed spullen NIET Het is dus Gelul in de ruimte
Zij hebben het niet en ZE weten het niet zo is het gewoon en ze halen ook nog de engelsen er bij
armer kan men niet denken,, het is gewooon GELULL niks anders en er zijn ook veel mensen
met heeel veel in huis maar er is ook veel rommel bij al weten zij het niet zelf
Ik bezit niet zo veel maar meer voor genoeg voor gebruik
Maar dat is wel 100% in orden men kan het horen ook ..rommel moet ik niet weg er mee .
Huub
Laatst bewerkt 27 nov 2018 10:15 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27 nov 2018 06:47 #74294
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips HF10
Je moet het zo zien Cees (kat). Een versterker die goed test kan best slecht klinken. Een versterker die slecht test kan nooit goed klinken. En daarbij, als je een complexe impendantie op een versterker aansluit en het klinkt prima hoef je toch verder geen moeite te doen? Je hoeft niet alles helemaal dood te willen meten. Dat moet je pas gaan doen als er allerlei ongefundeerde beweringen komen (de TFK diamond base ECC83 klinkt veeeeeel beter dan die Joepie China kloon).
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27 nov 2018 01:04 #74293
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Philips HF10
Algemene reactie van Cees (kat).
We kunnen natuurlijk de versterker tijdens het meten belasten met een dikke R.
Maar... hoe gedraagt de versterker zich als we onze boxen er op aansluiten.
Dus de situatie zoals we hem gebruiken. Die is geheel ANDERS als tijdens
een meting met een ballast R op de uitgang.
Vooral meer weg systemen met filters hebben veel invloed op het gedrag
van de (een) versterker.
Interessant is dan om de metingen onder DEZE situatie nogmaals te doen.
Veel kunnen we wel horen, als er iets mis gaat.
Maar helaas zeggen onze oren niet precies WAT en WAAR er iets mis gaat
in de versterker of combinatie versterker met aangesloten boxen.
Wellicht moet er na het meten met de ballast R, toch nog wat aangepast
( op gehoor?) worden l.v.m het gedrag als er boxen op worden aangesloten.
Cees.
We kunnen natuurlijk de versterker tijdens het meten belasten met een dikke R.
Maar... hoe gedraagt de versterker zich als we onze boxen er op aansluiten.
Dus de situatie zoals we hem gebruiken. Die is geheel ANDERS als tijdens
een meting met een ballast R op de uitgang.
Vooral meer weg systemen met filters hebben veel invloed op het gedrag
van de (een) versterker.
Interessant is dan om de metingen onder DEZE situatie nogmaals te doen.
Veel kunnen we wel horen, als er iets mis gaat.
Maar helaas zeggen onze oren niet precies WAT en WAAR er iets mis gaat
in de versterker of combinatie versterker met aangesloten boxen.
Wellicht moet er na het meten met de ballast R, toch nog wat aangepast
( op gehoor?) worden l.v.m het gedrag als er boxen op worden aangesloten.
Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 nov 2018 12:14 #74252
door MauriceH
Beantwoord door MauriceH in topic Philips HF10
Klopt Frank,
Echter die foto's zijn weg, had alleen deze vage nog.
De opgeslagen Nfordraad met tekst en uitleg staan niet de foto's bij.
Overigens is de frq 10kHz op de foto en veel te hoog om goed de HF10 mee te meten.
Maar soms gewoon ter vermaak eens door draaien.
Mogelijk staan ze wel op de backup schijf of niet en moet het gewoon opnieuw doen.
Echter die foto's zijn weg, had alleen deze vage nog.
De opgeslagen Nfordraad met tekst en uitleg staan niet de foto's bij.
Overigens is de frq 10kHz op de foto en veel te hoog om goed de HF10 mee te meten.
Maar soms gewoon ter vermaak eens door draaien.
Mogelijk staan ze wel op de backup schijf of niet en moet het gewoon opnieuw doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 nov 2018 10:00 - 25 nov 2018 10:20 #74244
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips HF10
Ja ik weet van de HF 10 tijd later
Dat Philips een anderen trafo was gemaakt
met de opschrift witte papier strip er over heen
met de opschrift HIFI 9909 . .
maar er kan nog wel wat mis zijn op deze versterker
weerstanden of buizen .. ook de ez 80 en vooral de ecc83 fasen draaier
en van de eind buizen .. man kan dat allenmaal zien met de HSP testkop
van beging oplopen .. of toch de uitgangs trafo .?
huub
Dat Philips een anderen trafo was gemaakt
met de opschrift witte papier strip er over heen
met de opschrift HIFI 9909 . .
maar er kan nog wel wat mis zijn op deze versterker
weerstanden of buizen .. ook de ez 80 en vooral de ecc83 fasen draaier
en van de eind buizen .. man kan dat allenmaal zien met de HSP testkop
van beging oplopen .. of toch de uitgangs trafo .?
huub
Laatst bewerkt 25 nov 2018 10:20 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 nov 2018 07:00 #74243
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips HF10
De ervaren reparateur/tester weet wanneer-ie een sinus of een blok moet gebruiken. Een sinus geeft heel mooi vervorming als clippen en crossover aan, een blok zegt heel veel over de frequentierespons.
A propos scope display: het is inderdaad beter om het beeldoppervlak wat beter te gebruiken. Twee cycli en de amplitude minstens de helft van het beeld, zie voorbeeld:
Hier gaat het dus niet goed. Deze versterker kan nooit goed klinken.
Overigens heeft loskoppelen voor- en eindversterker alleen zin als het fout gaat, zoals in het voorbeeld. Het gaat doorgaans juist om de hele versterker. En in dit geval zou de fout zijn verdwenen...
A propos scope display: het is inderdaad beter om het beeldoppervlak wat beter te gebruiken. Twee cycli en de amplitude minstens de helft van het beeld, zie voorbeeld:
Hier gaat het dus niet goed. Deze versterker kan nooit goed klinken.
Overigens heeft loskoppelen voor- en eindversterker alleen zin als het fout gaat, zoals in het voorbeeld. Het gaat doorgaans juist om de hele versterker. En in dit geval zou de fout zijn verdwenen...
Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.