Hi-Q apparatuur
Philips HF10
Minder
Meer
24 nov 2018 14:36 #74221
door Ton mijnster
Beantwoord door Ton mijnster in topic Philips HF10
Even wat meet resultaten van fabrikant.
ph AG9009 90hz bij 6watt 6% het laag kanaal
Bij 6watt 4000hz 6% hoog kanaal
De HF10 0,5% harmonische vervorming bij 10watt Im vervorming 2% bij 8,2 watt
ph AG9009 90hz bij 6watt 6% het laag kanaal
Bij 6watt 4000hz 6% hoog kanaal
De HF10 0,5% harmonische vervorming bij 10watt Im vervorming 2% bij 8,2 watt
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24 nov 2018 14:36 - 24 nov 2018 15:04 #74220
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips HF10
Nou bert het is belangrijk dat de versterker een zuiver blok golf bezit
met de uitgang afgesloten met een weerstand 10 of 8 ohm en een sinius meting
en de meter er aan en berekenen met de calculator volt over 8.ohm de watts rein op de scoop
voor de watts prestaties en je kan ook zien of hij goed in ballance is
met de buizen en zelfs het negentief is zicht baar en vervorming .
huub
met de uitgang afgesloten met een weerstand 10 of 8 ohm en een sinius meting
en de meter er aan en berekenen met de calculator volt over 8.ohm de watts rein op de scoop
voor de watts prestaties en je kan ook zien of hij goed in ballance is
met de buizen en zelfs het negentief is zicht baar en vervorming .
huub
Laatst bewerkt 24 nov 2018 15:04 door Huub.
24 nov 2018 14:22 #74219
door Bert Kn
Maurice,
Een van de dingen die ik nog wil doen is me verder verdiepen in de werking van de scoop.
De lectuur daarvoor heb ik al aangeschaft.
En dan ga ik dat zeker eens doen.
Het is me al wel gelukt om met mijn toonfiets een sinus en blokgolf op de scoop te toveren.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips HF10
Bert,
Toch ben ik benieuwd wat de versterker doet in prestatie.
Ik bedoel, zet er eens een goede blokgolf op van 1kHz.
Dat geeft een goede weergave van de prestaties van een versterker.
Maurice,
Een van de dingen die ik nog wil doen is me verder verdiepen in de werking van de scoop.
De lectuur daarvoor heb ik al aangeschaft.
En dan ga ik dat zeker eens doen.
Het is me al wel gelukt om met mijn toonfiets een sinus en blokgolf op de scoop te toveren.
Mvg.
Bert
24 nov 2018 14:20 - 24 nov 2018 16:09 #74218
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Philips HF10
"Rene, Boel praat zeer weinig inhoud.
Als je niet weet wat er bedoeld wordt, houd je dan bij aanleveren van plaatjes en folders.
Ieder zijn vaardigheden.
Ik heb het hier NIET over vergelijking met Klasse-A en ander Hifi geneuzel!".
Ik verzoek U VRIENDELIJK EN BELEEFD met enig respect te reageren. Bovendien bent U hier GEEN beheerder (zie ook Uw eerdere bemoeizuchtige reactie). Ik hoef dit niet te pikken van U. U bent gewoon lid en U gedraagt zich ernaar, als gast. Dergelijke reacties zal ik NIET accepteren van U, al zal ik altijd beleefd en respectvol tegen U blijven, kennelijk in tegenstelling tot U.
Ik reageer en schrijf waar ik zin en plezier in heb, zoals bovenstaand verhaal. U scrolt er maar voorbij.
Het is NIET aan U om reacties te veroordelen!
Hier laat ik het bij, anders wordt de beheerder ook nog boos door Uw denigrerende reactie.
Ik pik dit denigreren NIET van U! Van niemand overigens.
Het is even wennen dat ik hier weer ben na jaren, maar ga er van uit dat ik dit soort reacties niet pik.
Of je mekaar nu wel of niet mag, respect moet er altijd zijn. We zijn volwassen kerels onder elkaar en
corresponderen over een HOBBY.
Ik hoop dat de beheerder het hier mee eens is.
Zelf zal ik niet respectloos zijn. Tegen niemand.
Vriendelijke groet, René.
Als je niet weet wat er bedoeld wordt, houd je dan bij aanleveren van plaatjes en folders.
Ieder zijn vaardigheden.
Ik heb het hier NIET over vergelijking met Klasse-A en ander Hifi geneuzel!".
Ik verzoek U VRIENDELIJK EN BELEEFD met enig respect te reageren. Bovendien bent U hier GEEN beheerder (zie ook Uw eerdere bemoeizuchtige reactie). Ik hoef dit niet te pikken van U. U bent gewoon lid en U gedraagt zich ernaar, als gast. Dergelijke reacties zal ik NIET accepteren van U, al zal ik altijd beleefd en respectvol tegen U blijven, kennelijk in tegenstelling tot U.
Ik reageer en schrijf waar ik zin en plezier in heb, zoals bovenstaand verhaal. U scrolt er maar voorbij.
Het is NIET aan U om reacties te veroordelen!
Hier laat ik het bij, anders wordt de beheerder ook nog boos door Uw denigrerende reactie.
Ik pik dit denigreren NIET van U! Van niemand overigens.
Het is even wennen dat ik hier weer ben na jaren, maar ga er van uit dat ik dit soort reacties niet pik.
Of je mekaar nu wel of niet mag, respect moet er altijd zijn. We zijn volwassen kerels onder elkaar en
corresponderen over een HOBBY.
Ik hoop dat de beheerder het hier mee eens is.
Zelf zal ik niet respectloos zijn. Tegen niemand.
Vriendelijke groet, René.
Laatst bewerkt 24 nov 2018 16:09 door RR1957.
24 nov 2018 13:44 #74217
door MauriceH
Beantwoord door MauriceH in topic Philips HF10
.."Op zich hoeft een versterker met meten niet eens goed te zijn, als hij voor het gehoor maar fraai klinkt. "...
Rene, Boel praat zeer weinig inhoud.
Ieder zijn vaardigheden.
Ik heb het hier NIET over vergelijking met Klasse-A en ander Hifi geneuzel!.
Bij mijn HF10's welke uitstekend "klonken" prettig in gehoor, fijn een minigroove konden afspelen, folders er naast lagen incl alle mooie recensies.
Bleek bij even nazien dat er wat mankeerde tov de eigen grafieken in de manual.
Een kleine aanpassing van het defect en 't klonk nog fijner.
Rene, Boel praat zeer weinig inhoud.
Ieder zijn vaardigheden.
Ik heb het hier NIET over vergelijking met Klasse-A en ander Hifi geneuzel!.
Bij mijn HF10's welke uitstekend "klonken" prettig in gehoor, fijn een minigroove konden afspelen, folders er naast lagen incl alle mooie recensies.
Bleek bij even nazien dat er wat mankeerde tov de eigen grafieken in de manual.
Een kleine aanpassing van het defect en 't klonk nog fijner.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
24 nov 2018 12:21 - 24 nov 2018 12:31 #74216
door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Philips HF10
Op zich hoeft een versterker met meten niet eens goed te zijn, als hij voor het gehoor maar fraai klinkt. Ongetwijfeld heeft Bert gelijk in zijn ervaringen. Mooi en interessant project.
In het verleden heb ik een fraaie Musical Fidelity versterker gehad (klasse A) die gerecenseerd werd in de diverse toen nog zeer goed lopende Nederlandse hifi bladen. Jaren tachtig.
Men was laaiend enthousiast over de prestaties van de versterker (ja, je kon er een ei op bakken, foto bij de recensie van de versterker met daarop een fluitende fluitketel) terwijl hij meettechnisch niet eens zo perfect was. Musical Fidelity was (is?) een Engels merk dat professionele versterkers bouwde en een kleine serie consumenten versterkers aanbood. Hun versterkers werden puur op het gehoor ontworpen. Voor perfecte meet- en blok- resultaten moest je toen bij de Japanners zijn, met juist soms TE nuchter (en enigszins saai) resultaat. Ik kan me die recensies nog heel goed herinneren (van Jan Kool bijvoorbeeld) en heb de MF zo'n 20 jaar gehad, met fraaie IMF luidsprekers. Perfecte combi. Maar allemaal " Machines which sounds much better than the ears can hear".
In het verleden heb ik een fraaie Musical Fidelity versterker gehad (klasse A) die gerecenseerd werd in de diverse toen nog zeer goed lopende Nederlandse hifi bladen. Jaren tachtig.
Men was laaiend enthousiast over de prestaties van de versterker (ja, je kon er een ei op bakken, foto bij de recensie van de versterker met daarop een fluitende fluitketel) terwijl hij meettechnisch niet eens zo perfect was. Musical Fidelity was (is?) een Engels merk dat professionele versterkers bouwde en een kleine serie consumenten versterkers aanbood. Hun versterkers werden puur op het gehoor ontworpen. Voor perfecte meet- en blok- resultaten moest je toen bij de Japanners zijn, met juist soms TE nuchter (en enigszins saai) resultaat. Ik kan me die recensies nog heel goed herinneren (van Jan Kool bijvoorbeeld) en heb de MF zo'n 20 jaar gehad, met fraaie IMF luidsprekers. Perfecte combi. Maar allemaal " Machines which sounds much better than the ears can hear".
Laatst bewerkt 24 nov 2018 12:31 door RR1957.