Skip to main content
Hi-Q apparatuur

Philips HF10

Meer
27 nov 2018 21:57 #74309 door MauriceH
Beantwoord door MauriceH in topic Philips HF10
HF10 heeft geen Loudness maar verder klopt die bewering wel uiteraard. Indien aanwezig rekening mee houden.
Verder HF10 Recht is al snel kritisch te zien. Kleine verdraaiing is direct zichtbaar. Hoewel uiteraard even niet te bepalen is hoorbaar ivm 3dB punten.
Voor de meting of versterker voldoende vlak is wel fijn om te weten. Tevens hoewel liniear is midden stand niet altijd ook werkelijk Ohms midden ivm fabricage toleranties bv.

Enfin verslag volgt.
Mijn Blok generator heeft Linkerzijde reeds al een dipje en komt het natuurlijk nooit goed......
wacht uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 nov 2018 21:52 - 27 nov 2018 21:59 #74308 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips HF10
ik sta ook te kijken naar loudnes
zit wel een log potmeter maar niet aangesloten
huub
Laatst bewerkt 27 nov 2018 21:59 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 nov 2018 21:48 #74307 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips HF10

Bert Kn schreef : meten is weten
Dat is een waarheid als een koe.
En mocht hij in de rechtstand niet recht zijn en in deze stand wel dan kan ik daar prima mee leven.:lol:

Ik niet, maar dat is mijn probleem...

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 nov 2018 20:58 - 27 nov 2018 20:59 #74305 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Philips HF10
@Franc,
Daar heb je wel een punt !
Je meet altijd met de volumepot helemaal open, en regelt het niveau met je toonfiets,
dan omzeil je het loudness netwerk.
Daarna meet je hoeveel je hebt ingestuurd voor onvervormd maximum, en weet je meteen
de versterking (input vs output)

Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 27 nov 2018 20:59 door Cees PA1DBA.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 nov 2018 19:13 - 27 nov 2018 20:46 #74304 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips HF10
Bert als de waardens van de potmeters juist zijn en ook LIN
dan zal met de stand recht het blokje zonder enig vorm
van helling zo als jij het op de ingang zet
dan zal het ook met de rechte stand potmeters toonregeling het zelfde uitzien
anders klopt er iets niet . maar ik denk dat de uitgangs trafo afwijkt ?.
merk baar ook als je met de potmeters dat goede blok wel krijgt
en je heb alles vervangen met de juisten waardens en de buizen zijn ook goed
Je kan de versterker met de Test pen kop nalopen waar het blokje verandert
je kan de insturing fasen draaier goed zien aftesten en ook op de uitganga trafo
kan je per kant eind buis zien met sinus het is zicht baar waar het niet goed gaat dan
als je de gaat ontkoppelen dan kan je ook niks insturen van het beging
en het zal ook niet nodig zijn .. gewoon nalopen met de hoogspannings test kop .
als je bij de scoop geen goede test kop bezit dan houd het op ?
dat is als een hamer zonder steel dan
En als je een dubbel straals scoop heb dan zet je een schoop straals kant
op wat je instuurt dan kan je het goed vergelijke , met een dubbel staals scoop .
huub
Laatst bewerkt 27 nov 2018 20:46 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 nov 2018 19:10 #74303 door Franc
Beantwoord door Franc in topic Philips HF10
Er wordt steeds beweerd over de regelaars in de middenstand.
Oké ...........maar doet het loudness netwerk indien aanwezig bij de volumepot dan niet ter zake bij een meting aan een versterker?
Lijkt mij wel degelijk.
Dat zie ik alsmaar niet ter sprake komen.
Wel dat de complete versterker doorgemeten moet worden.

Daarom stelde ik dat het wellicht beter is om voor- en eindversterker apart te meten.

Groet Frank

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena