Skip to main content
Hi-Q apparatuur

Philips HF10

Meer
03 dec 2018 18:14 #74501 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Philips HF10
Zo is het netjes !

Cees- pa1dba
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 dec 2018 15:20 #74492 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips HF10
Hij mag weer gezien worden.
Zit weer een Beker elco en andere weerstanden in.


Mvg.
Bert
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 dec 2018 19:45 #74461 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Philips HF10
Je kunt het ook uitrekenen. Het verschil tussen 47 en 56 Ω is 9 Ω. Er zal misschien max. 100 mA door lopen.
Dat geeft een extra spanningsval van 9 x 0,1 = 0,9 V. Nou daar niemand wakker van liggen.
Zelfs al zou je er 100 Ω in zetten is het verschil 5 V. Ook niet echt schrikbarend.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 dec 2018 19:37 #74455 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips HF10
Totaal niet kritisch. De vorige weerstanden deden de vorige keer wat ze moesten doen, namelijk eruit fikken. Daarmee je trafo en EZ80 beschermend.

Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 dec 2018 17:34 #74447 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Philips HF10
@Bert,
Mag een probleem opleveren, zeker niet met een goede EZ80.
Succes !

Cees- pa1dba
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 dec 2018 17:21 - 02 dec 2018 17:22 #74446 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips HF10
Een 50+50µF schroefbeker elco, een 680pF keramisch pijpje plus twee bruine 47 Ohm weerstanden genoemd in een ander bericht heb ik gisteren gekregen.
Nu blijkt dat we de weerstanden uit een verkeerd bakje hebben gehaald.
Ze zijn 56 Ohm.
Zelf denk ik dat het moet kunnen, de netspanning is ook omhoog gegaan.
Betreft R28 en R29.


Mvg.
Bert
Bijlagen:
Laatst bewerkt 02 dec 2018 17:22 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena