Skip to main content
Hi-Q apparatuur

Philips HF10

Meer
29 nov 2018 18:29 #74334 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Philips HF10
@Bert,
goed gevonden van die keramische buis C , in zo'n Philips met Duitse weerstanden mag ook wel een mooie F&T elko (nog nieuw gefabriceerd)

Cees- pa1dba
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 nov 2018 17:06 - 29 nov 2018 17:08 #74333 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips HF10

Hopelijk is de EZ 80 nog goed die kan nu ook weer sluiting hebben.


Huub, die heb ik niet eens meer geprobeerd, is regelrecht in de kliko verdwenen.

Met zulke oude apparaten is het verstandig om vóór dat ze gebruikt
gaan worden het meteen maar goed aan te pakken


Cees,
Leergeld voor een volgende keer.
Nu nog op zoek naar een (blauwe N.O.S Philips) schroef elco 50+50 uF.

Omdat hij toch open lag heb ik de keramische pijpjes in de toonregeling ook maar op capaciteit gemeten.
C2 680 pF heeft een waarde die er ver onder ligt.



Deze is vervangen.
De bas regelaar had ik voorheen op 8 staan omdat ik die wat mager vond.
Staat nu weer op recht, 5,5 :)


Mvg.
Bert
Bijlagen:
Laatst bewerkt 29 nov 2018 17:08 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 nov 2018 16:08 #74332 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips HF10
Cees als men die blauwe elco,s nog bezit
dan heeft men een rijk bezit deze heb ik ook nog wel gebruikt
denk dat het de laatste HSP elco,s zijn .enkelen heb ik nog
ben er ook zuinig op voor eigen gebruik
Huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 nov 2018 14:18 #74331 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Philips HF10
Hetzelfde heb ik ook beleeft met een HF10.
Er zat een niet noemenswaardig klein 100 Hz brommetje in.
De eerste elco ging,(pas na vele uren aanstaan), heel erg heet worden.
Met zulke oude apparaten is het verstandig om vóór dat ze gebruikt
gaan worden het meteen maar goed aan te pakken door de eerste elco
na de gelijk richter te vervangen door een nieuwe.
Ik heb daarvoor een blauwe N.O.S Philips schroef elco 50+50 uF gebruikt.
En toen was het brommetje geheel weg.
Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 nov 2018 09:44 - 29 nov 2018 10:27 #74330 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips HF10
Denk dat de versterker ook heeeel lang stil heeft gestaan
Hopelijk is de EZ 80 nog goed die kan nu ook weer sluiting hebben
en dat is niet gezond de voedings trafo .nieuwe EZ gebruiken
succes verders Bert
huub
Laatst bewerkt 29 nov 2018 10:27 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 nov 2018 09:21 #74329 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips HF10
Wat zonde...

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena