Skip to main content
Hi-Q apparatuur

Philips HF10

Meer
05 dec 2018 13:23 #74546 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Philips HF10
@ Bert,
In de HF10 werkt het indicatie lampje ook wel als zekering.
Het staat in serie geschakeld met de anode voeding.
Hij is dan dus wel degelijk gezekerd.
Maar zo zit het niet altijd.

Bij jouw HF10 zal dat dus niet zo zitten, waardoor de elco zich kon
gaan gedragen als een ongeleid projectiel.
Ja, dan is het wel nuttig om de zaak te zekeren.
Of... het lampje als zekering te laten werken.
Nog beter zekering en lampje als zekering.

Ja, mooi opgebouwde versterker.
Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 dec 2018 22:51 #74512 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips HF10
De versterker is niet gezekerd.
Het idee is de trafo primair en de HS te gaan zekeren.

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 dec 2018 21:35 #74510 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips HF10
Je kan met dit resultaat heel mooi zien dat de dempingsfactor van een glasbak veel lager is dan een zandbak. Maar wat ziet die versterker er akelig netjes uit!

Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 dec 2018 21:15 #74509 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips HF10

Is toch wel erg mooi gebouwd hoor.

Bij tijd en zin ga ik ze ook zo mooi opbouwen..denk ik...


Nou Maurice.
Van mij krijgt ie de zilveren medaille. :thumbsup:
Niets meer aan veranderen anders raakt de mijne goud kwijt. :P

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 dec 2018 20:11 #74507 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Philips HF10
@Maurice,
Is dat ringeltje niet weg te werken met een Zobel netwerkje over de uitgang ?
Zal in de lectuurbak duiken , staat me vaag een uitleg door Hausdorf van Visaton bij.
Zal bij elke luidspreker weer anders zijn.

Cees- pa1dba

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 dec 2018 19:28 - 03 dec 2018 19:39 #74505 door MauriceH
Beantwoord door MauriceH in topic Philips HF10
Is toch wel erg mooi gebouwd hoor.

Bij tijd en zin ga ik ze ook zo mooi opbouwen..denk ik...

Heb van weekend er wel nog even aan gemeten.
Puur ter lering er vermaak, ze klinken toch al goed.

Nog plaatje wat er gebeurd als den bodem er af ligt.


Kap er op, goed vast schroeven, ballast weerstand 10 Ohm op de 7 Ohm ingang.
Boven is ingangs signaal, onder uitgang.
-Let ook even op de flanken, steilheid, boven eigenlijk niet zichtbaar.
Via de versterker een beginnend streepje te zien, betekend versterker is razend snel.


Dit met een breedbandertje er op.
En heb dan NIET aan de vlakke regeling gezeten zoals deze bij de ballastweerstand stond.
-Deze figuur betekend dat de indicatie is dat de hoge frequenties te veel worden versterkt.


Uiteraard kun je dat weer vlak krijgen


Dan een 2weg er op, de SA5422 boxje.
Zo veel mogelijk recht gezet maar je ziet dat er een ringgeltje blijft bestaan.
En zie maar weer eens het effect op zo'n versterker.
-De piekjes aan linkerzijde zou inhouden, Fout in tegenkoppeling, of de ontkoppeling onvoldoende.
-Ik denk dus tegenkoppeling omdat het door de complexe impedantie luidspreker wordt veroorzaakt.
-Of dat allemaal echt vervelend hoorbaar is?? hele ander discussie!
Hier gaat het even puur om het verschil.
Positieve is dat met de SA5422 natuurlijk lekker klinkt en daar gaat het om.
Eigenlijk wilde ik er nog de B&W DM320's aan hangen maar moet ik die van zolder naar de kelder sjouwen.
Is voor een andere keer.
Laatst bewerkt 03 dec 2018 19:39 door MauriceH.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena