Hi-Q apparatuur
Nieuwe aanwinsten HiQ
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
19 mrt 2014 15:39 #41960
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Nieuwe aanwinsten HiQ
Jon, goede aanpak en je leert zo ook steeds beter hoe een radio in elkaar steekt. :thumbsup:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19 mrt 2014 11:12 #41957
door Lee
Beantwoord door Lee in topic Nieuwe aanwinsten HiQ
Jon, dat spul van de Wibra heb ik ook maar durfde het nooit te gebruiken
voor de bekleding, bang dat het te agressief was maar zo te zien werkt het
dus prima. :thumbsup:
Weer wat geleerd
Lee
voor de bekleding, bang dat het te agressief was maar zo te zien werkt het
dus prima. :thumbsup:
Weer wat geleerd
Lee
Minder
Meer
18 mrt 2014 22:24 #41956
door peters0076
Beantwoord door peters0076 in topic Revisie B7X73A
zeker goed bezig
ga zo door
gr peter
ga zo door
gr peter
18 mrt 2014 22:06 #41955
door Bert Kn
18 mrt 2014 22:02 #41954
door jontl
Gr, Jon
Beantwoord door jontl in topic Revisie B7X73A
Omdat ik het niet kon laten ben ik toch maar begonnen met de revisie van de B7X73A.
Eerst heb ik hem met een lamp in serie opgestart, de radio ging aan en de lamp begon mooi zacht te branden.
Toen de boxen set van de AG9006 er op aangesloten met de clipjes naar boven zodat het filter in de radio uitgeschakeld was. Eerst klonk het erg slecht, maar na de buizen bewogen te hebben begon hij best aardig te klinken. Wel iets zacht, ik moest de potmeter aardig opendraaien. Het oog brand heel weinig dus daar moet waarschijnlijk een nieuwe in. Verder ga ik denk ik als de revisie klaar is de twee EL86 eindbuizen vervangen door nieuwe.
Ik had ook na even spelen met de toetsen door slecht contact ontvangst op de MG en FM. De rest van de AM heb ik niet getest.
Ook de MD voorversterker met getest en die werkte ook goed. Er zat geen brom in de radio, maar toch ga ik alle kleine elco's vervangen uit voorzorg, en dat de radio weer gewoon goed is.
Ik had het schema uitgeprint, maar daar staat bij lange na niet alles op. Dus dan maar kijken in de radio. Later vond ik dat het schema van de B7X72A bijna exact hetzelfde is en daar staat wel meer in.
Toen een lijstje gemaakt van alle benodigdheden:
Daarna ben ik de weerstanden na gaan meten. Toch wel aardig wat in waarde veranderd, bij meer dan 10 % ga ik ze vervangen. Op de foto heb ik de goede groen gemarkeerd en de slechte rood zodat ik daarna snel kon zien welke nieuw nodig waren.
Ik heb ze nu besteld bij Technica hier in de stad, morgen ga ik de onderdelen halen die ik niet zelf had en er in zetten.
Gr. Jon
Eerst heb ik hem met een lamp in serie opgestart, de radio ging aan en de lamp begon mooi zacht te branden.
Toen de boxen set van de AG9006 er op aangesloten met de clipjes naar boven zodat het filter in de radio uitgeschakeld was. Eerst klonk het erg slecht, maar na de buizen bewogen te hebben begon hij best aardig te klinken. Wel iets zacht, ik moest de potmeter aardig opendraaien. Het oog brand heel weinig dus daar moet waarschijnlijk een nieuwe in. Verder ga ik denk ik als de revisie klaar is de twee EL86 eindbuizen vervangen door nieuwe.
Ik had ook na even spelen met de toetsen door slecht contact ontvangst op de MG en FM. De rest van de AM heb ik niet getest.
Ook de MD voorversterker met getest en die werkte ook goed. Er zat geen brom in de radio, maar toch ga ik alle kleine elco's vervangen uit voorzorg, en dat de radio weer gewoon goed is.
Ik had het schema uitgeprint, maar daar staat bij lange na niet alles op. Dus dan maar kijken in de radio. Later vond ik dat het schema van de B7X72A bijna exact hetzelfde is en daar staat wel meer in.
Toen een lijstje gemaakt van alle benodigdheden:
Daarna ben ik de weerstanden na gaan meten. Toch wel aardig wat in waarde veranderd, bij meer dan 10 % ga ik ze vervangen. Op de foto heb ik de goede groen gemarkeerd en de slechte rood zodat ik daarna snel kon zien welke nieuw nodig waren.
Ik heb ze nu besteld bij Technica hier in de stad, morgen ga ik de onderdelen halen die ik niet zelf had en er in zetten.
Gr. Jon
Gr, Jon
15 mrt 2014 00:08 #41862
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Nieuwe aanwinsten HiQ
Cees schreef.
Jon,
Uit ervaring weet ik dat het geen zin heeft.
Ze doen nauwelijks mee en geven geen toegevoegde waarde.
Dat zou je wel kunnen doen, kan geen kwaad, maar zou er dan ook geluid uit de er bij in
serie geschakelde laag ohmige sattellieten komen?
Jon,
Uit ervaring weet ik dat het geen zin heeft.
Ze doen nauwelijks mee en geven geen toegevoegde waarde.
Mvg.
Bert