- Berichten: 7698
Radio's van 1970 tot heden
De beste analoge FM tuners
16 jan 2015 00:21 #49878
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic De beste analoge FM tuners
Cees,
Helemaal mee eens.
Het grote publiek koopt (bijna) geen duur Hi Fi spul meer.
Binnen onze kennissen kring zijn die er ook.
Onze laatste aanschaf (eind 2008) is een Sony Dolby DTS receiver uit de ES serie.
13 Kg schoon aan de haak zonder nep watjes.
Daarop hangen ook nog luidsprekers welke niet de minste zijn.
Ze horen donders goed dat dit van een heel andere orde is wat ze dan ook toegeven.
Vreemd genoeg krijg ik dan vaak de reactie dat ze zeer tevreden zijn met wat ze hebben.
Ik antwoord dan altijd, ik niet bigfun
Helemaal mee eens.
Het grote publiek koopt (bijna) geen duur Hi Fi spul meer.
Binnen onze kennissen kring zijn die er ook.
Onze laatste aanschaf (eind 2008) is een Sony Dolby DTS receiver uit de ES serie.
13 Kg schoon aan de haak zonder nep watjes.
Daarop hangen ook nog luidsprekers welke niet de minste zijn.
Ze horen donders goed dat dit van een heel andere orde is wat ze dan ook toegeven.
Vreemd genoeg krijg ik dan vaak de reactie dat ze zeer tevreden zijn met wat ze hebben.
Ik antwoord dan altijd, ik niet bigfun
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 jan 2015 23:33 #49876
door Cees
Beantwoord door Cees in topic De beste analoge FM tuners
@ Bert,Kan Philips nog niet bij in de schaduw staan.
Zouden ze wel kunnen, maar de "lol sector"is bij Philips maar bij zaak
en nu al helemaal. Ze verdienen nu hun geld met proff apparatuur.
Het grote publiek, dat koopt (bijna) geen duur Hi Fi spul meer.
Heel veel plastic prut boxjes aan een klein kastje met even zovele
prut versterkertjes er in. Met een heleboel nep watts.
In hun auto's hebben ze een betere installatie als in hun huis.
Gr Cees.
Zouden ze wel kunnen, maar de "lol sector"is bij Philips maar bij zaak
en nu al helemaal. Ze verdienen nu hun geld met proff apparatuur.
Het grote publiek, dat koopt (bijna) geen duur Hi Fi spul meer.
Heel veel plastic prut boxjes aan een klein kastje met even zovele
prut versterkertjes er in. Met een heleboel nep watts.
In hun auto's hebben ze een betere installatie als in hun huis.
Gr Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 jan 2015 22:23 - 15 jan 2015 22:29 #49872
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic De beste analoge FM tuners
Sansui TU-X1
Deze heb ik destijds met mijn Stom kop weggedaan
Zo zijn er nog meer spullen waarvan ik nu zeg had ik ze nog maar zoals een Sansui AU-70 buizenbak.
Deze heb ik destijds met mijn Stom kop weggedaan
Zo zijn er nog meer spullen waarvan ik nu zeg had ik ze nog maar zoals een Sansui AU-70 buizenbak.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 15 jan 2015 22:29 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 jan 2015 21:00 #49871
door PE9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 jan 2015 20:38 #49869
door Cees
Beantwoord door Cees in topic De beste analoge FM tuners
En dan heb je nog het merk SAE, dat denk ik ook niet meer bestaat.
Bijzondere voor die tijd Equalaizers, 4 band parametrisch, voor versterkers met ook weer
een parametrische equalaizer er in en hele zware eind versterkers, een heel uitgebreid regelbaar actief wissel filter en mooie tuners.
Nadeel van dat merk was het snel vervuilen van de schakelaars.
En de afscherming van al die signaal draden die daar in zitten is pet,of ontbreekt zelfs.
Die apparatuur was wel al geschikt voor 230V.
Vr gr Cees.
Bijzondere voor die tijd Equalaizers, 4 band parametrisch, voor versterkers met ook weer
een parametrische equalaizer er in en hele zware eind versterkers, een heel uitgebreid regelbaar actief wissel filter en mooie tuners.
Nadeel van dat merk was het snel vervuilen van de schakelaars.
En de afscherming van al die signaal draden die daar in zitten is pet,of ontbreekt zelfs.
Die apparatuur was wel al geschikt voor 230V.
Vr gr Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 jan 2015 12:09 #49865
door thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Beantwoord door thijs in topic De beste analoge FM tuners
Ik heb de gehele Philips Laboratory set indertijd zo rond 1978 nieuw gekocht.
Ik woonde buiten de stad en had een 6 elements FMantenne. De tuner 22AH673 ontving alles wat er te ontvangen was. Ook in zeer goede kwaliteit in stereo. De AM was óók van extreem goede kwaliteit, zeker met maximale bandbreedte.De ontvangst op AM was stukken beter dan de huidige tuners op AM.
Inwendig is de tuner zeer mooi opgebouwd met een vijfvoudige afstem condensator en uitsluitend LC filters.De tuner kostte indertijd Fl.1439,00 (guldens dus)
Alleen de tuner heb ik nog steeds.
De bijbehorende voorversterker vond ik een ruisbak.
Thijs
Ik woonde buiten de stad en had een 6 elements FMantenne. De tuner 22AH673 ontving alles wat er te ontvangen was. Ook in zeer goede kwaliteit in stereo. De AM was óók van extreem goede kwaliteit, zeker met maximale bandbreedte.De ontvangst op AM was stukken beter dan de huidige tuners op AM.
Inwendig is de tuner zeer mooi opgebouwd met een vijfvoudige afstem condensator en uitsluitend LC filters.De tuner kostte indertijd Fl.1439,00 (guldens dus)
Alleen de tuner heb ik nog steeds.
De bijbehorende voorversterker vond ik een ruisbak.
Thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.