Radio's van 1950 tot 1970
kapotte Philips Bi-Ampli BX755A (?) en PhilipsBX190U
05 aug 2011 20:44 #7706
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: kapotte Philips Bi-Ampli BX755A (?) en PhilipsBX190U
Dag Henk,
Mijn complimenten dat je al zo snel resultaat hebt geboekt. En omdat je nog niet 100% tevreden bent en de radio zo nog niet wilde afleveren aan eigenaar Hans uit Amsterdam siert je. Zo ken ik je inmiddels en je komt er vast achter wat er nog meer aan mankeert.
Wat dat betreft had ik het met de BX190U van Hans (uit Amsterdam) een stuk eenvoudiger...... Over deze radio ben ik inmiddels erg tevreden. Alleen ontbreekt nog steeds de zenderaanwijzer en het schaalkoord en heeft de oproep op het andere forum om er een te vinden helaas nog niks opgeleverd.
En mocht niemand zo'n zenderaanwijzer hebben, zoals Ben Dijkman op het andere forum heeft laten zien: www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?id=99785 dan wil ik een
poging wagen om er een na te maken, maar zonder goed voorbeeld is dat niet eenvoudig...
Het reparatieverslag volgt later in het weekend.
Groeten, Hans (uit Leusden)
Mijn complimenten dat je al zo snel resultaat hebt geboekt. En omdat je nog niet 100% tevreden bent en de radio zo nog niet wilde afleveren aan eigenaar Hans uit Amsterdam siert je. Zo ken ik je inmiddels en je komt er vast achter wat er nog meer aan mankeert.
Wat dat betreft had ik het met de BX190U van Hans (uit Amsterdam) een stuk eenvoudiger...... Over deze radio ben ik inmiddels erg tevreden. Alleen ontbreekt nog steeds de zenderaanwijzer en het schaalkoord en heeft de oproep op het andere forum om er een te vinden helaas nog niks opgeleverd.
En mocht niemand zo'n zenderaanwijzer hebben, zoals Ben Dijkman op het andere forum heeft laten zien: www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?id=99785 dan wil ik een
poging wagen om er een na te maken, maar zonder goed voorbeeld is dat niet eenvoudig...
Het reparatieverslag volgt later in het weekend.
Groeten, Hans (uit Leusden)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- []
-
05 aug 2011 19:02 - 05 aug 2011 19:03 #7693
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: kapotte Philips Bi-Ampli BX755A (?) en PhilipsBX190U
Vandaag een aanvang gemaakt met de reparatie van de BX755A van Flip (Hans te Amsterdam)
Ik heb de vorderingen even samengevat in een PDF document en enige aanvullende foto's apart erbij gezet.
Gr. Henk
Ik heb de vorderingen even samengevat in een PDF document en enige aanvullende foto's apart erbij gezet.
Gr. Henk
Laatst bewerkt 05 aug 2011 19:03 door hkruis.
03 aug 2011 16:43 - 03 aug 2011 16:44 #7558
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: kapotte Philips Bi-Ampli BX755A (?) en PhilipsBX190U
Dus hans vraag maar van de week een Luistervergunning aan
Let op ze komen voorbij van de RCD.En ik wet ook niet
Hoeveel radio,s je met een vergunning mag gebruiken ? Huub
Let op ze komen voorbij van de RCD.En ik wet ook niet
Hoeveel radio,s je met een vergunning mag gebruiken ? Huub
Laatst bewerkt 03 aug 2011 16:44 door Huub.
03 aug 2011 15:04 - 03 aug 2011 15:15 #7554
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: kapotte Philips Bi-Ampli BX755A (?) en PhilipsBX190U
Hoi Hans,
Jouw BX190U radio is inmiddels weer helemaal zoals hij hoort te zijn. Vandaag was ik vrij en heb hem gerepareerd.
Zoveel werk was het niet; twee buisjes, een schaalverlichtingslampje en nog wat klein spul.
Kosten zijn er niet aan verbonden. Het was gewoon hobby.
Het meeste werk was nog het zoeken naar een nieuwe koppelcondensator van 10.000 pF. Die had ik niet. Dus even op de fiets naar Amersfoort naar de elektronica shop. Hans, de radio gaat deze week weer retour en ik weet zeker dat je er blij mee bent.
Groetjes, Hans
Jouw BX190U radio is inmiddels weer helemaal zoals hij hoort te zijn. Vandaag was ik vrij en heb hem gerepareerd.
Zoveel werk was het niet; twee buisjes, een schaalverlichtingslampje en nog wat klein spul.
Kosten zijn er niet aan verbonden. Het was gewoon hobby.
Het meeste werk was nog het zoeken naar een nieuwe koppelcondensator van 10.000 pF. Die had ik niet. Dus even op de fiets naar Amersfoort naar de elektronica shop. Hans, de radio gaat deze week weer retour en ik weet zeker dat je er blij mee bent.
Groetjes, Hans
Laatst bewerkt 03 aug 2011 15:15 door Johannes.
03 aug 2011 14:12 #7552
door Flip
Beantwoord door Flip in topic Re: kapotte Philips Bi-Ampli BX755A (?) en PhilipsBX190U
Leuk om het overleg over de reparatie van mijn radio's zo op het forum te volgen!
- hkruis
- []
-
03 aug 2011 05:12 #7525
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: kapotte Philips Bi-Ampli BX755A (?) en PhilipsBX190U
Hallo Hans, mooi gedaan Hans. Ik ken de aanwijzer niet, wordt deze ook nog in andere toestellen gebruikt. Heb wel aanwijzers liggen, maar als ik op het schema kijk zit deze tussen het schaaldraad.
Succes
Gr. Henk
Succes
Gr. Henk