Radio's van 1950 tot 1970
kapotte Philips Bi-Ampli BX755A (?) en PhilipsBX190U
10 aug 2011 20:36 - 10 aug 2011 20:41 #7960
door Flip
Beantwoord door Flip in topic Re: kapotte Philips Bi-Ampli BX755A (?) en PhilipsBX190U
Henk heeft dus mijn BX653A weer thuis gebracht en ben er blij mee!
Neen, ik luister niet alleen naar mijn iPod en laptop via de phono-ingang op de Bi-Ampli zoals op de foto.
Sinds jaren ben ik weer eens radio gaan luisteren. Nu ook weer met dat groene oog dat je aankijkt. Net zoals toen ik een klein jochie was. Neemt niet weg dat het mijn iPod op deze manier schitterend klinkt. Straks gaat de radio naar z'n echte plekje.
Nogmaals, Henk bedankt!
Hans (uit Amsterdam)
Neen, ik luister niet alleen naar mijn iPod en laptop via de phono-ingang op de Bi-Ampli zoals op de foto.
Sinds jaren ben ik weer eens radio gaan luisteren. Nu ook weer met dat groene oog dat je aankijkt. Net zoals toen ik een klein jochie was. Neemt niet weg dat het mijn iPod op deze manier schitterend klinkt. Straks gaat de radio naar z'n echte plekje.
Nogmaals, Henk bedankt!
Hans (uit Amsterdam)
Laatst bewerkt 10 aug 2011 20:41 door Flip.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- []
-
10 aug 2011 19:22 #7954
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: kapotte Philips Bi-Ampli BX755A (?) en PhilipsBX190U
Ja, Ja, een aardig ritje. Ik sluit me geheel bij Rene en Hans aan, leuke ervaring. Catalina veel groter dan ik dacht.
We hebben een mooie hobby, ontmoeten leuke mede hobby-isten. en we zien nog ens wat van nederland.
Henk
We hebben een mooie hobby, ontmoeten leuke mede hobby-isten. en we zien nog ens wat van nederland.
Henk
- René R
- []
-
10 aug 2011 18:49 - 10 aug 2011 19:01 #7949
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: kapotte Philips Bi-Ampli BX755A (?) en PhilipsBX190U
Hoi Hans (uit Leusden)
Ik ben zojuist thuis gekomen en wil je bedanken voor de gastvrijheid.
Ik heb een erg leuke middag gehad zo met z'n drieën en genoten van je
prachtige radio's. En lekker gekletst.
Veel respect voor je fraaie verzameling en je wijze van restaureren.
Ik ben er van overtuigd dat mijn kastje er weer prachtig uit gaat zien en
een sieraad in mijn kamer wordt.
En wat heb je prachtige radio's. Allemaal even indrukwekkend en ik was
vooral geïmponeerd door 'de grafsteen'.
Ook hebben we genoten van de Catalina van de club van Nico en heb ik indrukwekkende
verhalen aangehoord van één van zijn clubgenoten. Voorts ook van de gastvrijheid
genoten van Henk O. te Borculo en zijn prachtige Kooikarpers.
Ja we hebben een aardig ritje gehad.... en een erg leuke dag.
:thumbsup:
Ik ben zojuist thuis gekomen en wil je bedanken voor de gastvrijheid.
Ik heb een erg leuke middag gehad zo met z'n drieën en genoten van je
prachtige radio's. En lekker gekletst.
Veel respect voor je fraaie verzameling en je wijze van restaureren.
Ik ben er van overtuigd dat mijn kastje er weer prachtig uit gaat zien en
een sieraad in mijn kamer wordt.
En wat heb je prachtige radio's. Allemaal even indrukwekkend en ik was
vooral geïmponeerd door 'de grafsteen'.
Ook hebben we genoten van de Catalina van de club van Nico en heb ik indrukwekkende
verhalen aangehoord van één van zijn clubgenoten. Voorts ook van de gastvrijheid
genoten van Henk O. te Borculo en zijn prachtige Kooikarpers.
Ja we hebben een aardig ritje gehad.... en een erg leuke dag.
:thumbsup:
Laatst bewerkt 10 aug 2011 19:01 door René R.
10 aug 2011 17:48 - 10 aug 2011 17:50 #7946
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: kapotte Philips Bi-Ampli BX755A (?) en PhilipsBX190U
Hallo Henk,
Ik zie dat je de BX653A weer helemaal perfect hebt gekregen. En dat de radio inmiddels weer bij de eigenaar Hans uit Amsterdam terug is. Mooie prestatie.
En deze middag heb je samen met René R de andere radio, de BX190U hier in Leusden opgehaald en hebben we nog gezellig bijgepraat en een paar 30-er jaren toestellen zien en horen spelen.
Natuurlijk is dat geen HiFi wat die 80 jaar oude toestellen presteren, maar nog altijd de moeite waard en geheel passend in het tijdsbeeld van toen.
Ook vond ik het leuk te ervaren dat je door eens bij elkaar op bezoek te gaan een andere kijk en een beter begrip voor elkaars manier van de hobby beleven krijgt :smilythumb:.
Waar een kapotte Philips BX653A en een BX190U allemaal toe kan leiden........... en ook ontzettend leuk dat Hans uit Amsterdam op deze manier weer geholpen is met zijn 2 buizenradio's.
Groeten, Hans (uit Leusden)
Ik zie dat je de BX653A weer helemaal perfect hebt gekregen. En dat de radio inmiddels weer bij de eigenaar Hans uit Amsterdam terug is. Mooie prestatie.
En deze middag heb je samen met René R de andere radio, de BX190U hier in Leusden opgehaald en hebben we nog gezellig bijgepraat en een paar 30-er jaren toestellen zien en horen spelen.
Natuurlijk is dat geen HiFi wat die 80 jaar oude toestellen presteren, maar nog altijd de moeite waard en geheel passend in het tijdsbeeld van toen.
Ook vond ik het leuk te ervaren dat je door eens bij elkaar op bezoek te gaan een andere kijk en een beter begrip voor elkaars manier van de hobby beleven krijgt :smilythumb:.
Waar een kapotte Philips BX653A en een BX190U allemaal toe kan leiden........... en ook ontzettend leuk dat Hans uit Amsterdam op deze manier weer geholpen is met zijn 2 buizenradio's.
Groeten, Hans (uit Leusden)

Laatst bewerkt 10 aug 2011 17:50 door Johannes.
- hkruis
- []
-
09 aug 2011 17:49 #7904
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: kapotte Philips Bi-Ampli BX755A (?) en PhilipsBX190U
Nee Flip ( Hans uit Amsterdam) de goede buis zat er in, ik ging alleen uit van het verkeerder model, en dan zou het niet goed zijn geweest.:banghead: :banghead:
Gr. henk
Gr. henk
- René R
- []
-
09 aug 2011 17:48 #7903
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: kapotte Philips Bi-Ampli BX755A (?) en PhilipsBX190U