Radio's van 1950 tot 1970
kapotte Philips Bi-Ampli BX755A (?) en PhilipsBX190U
- René R
- []
-
26 jul 2011 19:42 #7173
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: kapotte Philips Bi-Ampli BX755A (?) en PhilipsBX190U
Aha, wat ontzettend goed van jou.
Is dat ook weer duidelijk en heb ik weer wat geleerd.
Gr. René (R)
Is dat ook weer duidelijk en heb ik weer wat geleerd.
Gr. René (R)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- []
-
26 jul 2011 19:25 #7171
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: kapotte Philips Bi-Ampli BX755A (?) en PhilipsBX190U
Rene, de BX755A bestaat ook, kast lijkt er veel op, BX755A heeft geen FM maar 2 korte golven extra, verder is de buizenbezetting anders, BX653A 11 stuks en BX755A 9 stuks doordat er geen FM inzit.
En Flip, zoals Hans aangeeft, in de U radio kan de trafo niet defect zijn, zit er niet in.
Gr. Henk
En Flip, zoals Hans aangeeft, in de U radio kan de trafo niet defect zijn, zit er niet in.
Gr. Henk
- hkruis
- []
-
26 jul 2011 16:38 #7161
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: kapotte Philips Bi-Ampli BX755A (?) en PhilipsBX190U
Hoi Flip, en voor de Bi-Ampli kun je wel bij mij terecht. Ik woon in Amsterdam, dus dat is geen probleem.
Gr. Henk
Gr. Henk
26 jul 2011 16:30 #7160
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: kapotte Philips Bi-Ampli BX755A (?) en PhilipsBX190U
Dag Flip (of is het Hans?),
Met de BX190U wil ik je wel helpen. Daar voor heb ik alle onderdelen en zelfs een sloopchassis in huis. Inmiddels heb ik zelf 2 van deze leuke BX190U toestelletjes gerestaureerd dus ervaring is er genoeg.
Als je er niet al te veel ervaring mee hebt kun je er beter afblijven; eeuwig zonde als de radio door onwetendheid stuk gaat. Het betreft hier een U-toestel, dat betekent onder andere dat het chassis met het 220V netwerk is verbonden. Je moet minstens een van het net gescheiden variabele transformator hebben om hier veilig aan te werken...................
Verder is het mij altijd nog gelukt om zo'n u-toestel weer perfect en betrouwbaar aan het spelen te krijgen, na vervanging van een paar eeuwig defecte condensators.
Ik hoor wel wat je wilt. Het is voor mij hobby, dus voor de reparatiekosten hoef je het niet te laten
P.s. ik woon in Leusden en dat is 45 km van Amsterdam.
Groeten, Hans
Met de BX190U wil ik je wel helpen. Daar voor heb ik alle onderdelen en zelfs een sloopchassis in huis. Inmiddels heb ik zelf 2 van deze leuke BX190U toestelletjes gerestaureerd dus ervaring is er genoeg.
Als je er niet al te veel ervaring mee hebt kun je er beter afblijven; eeuwig zonde als de radio door onwetendheid stuk gaat. Het betreft hier een U-toestel, dat betekent onder andere dat het chassis met het 220V netwerk is verbonden. Je moet minstens een van het net gescheiden variabele transformator hebben om hier veilig aan te werken...................
Verder is het mij altijd nog gelukt om zo'n u-toestel weer perfect en betrouwbaar aan het spelen te krijgen, na vervanging van een paar eeuwig defecte condensators.
Ik hoor wel wat je wilt. Het is voor mij hobby, dus voor de reparatiekosten hoef je het niet te laten

P.s. ik woon in Leusden en dat is 45 km van Amsterdam.
Groeten, Hans
- René R
- []
-
26 jul 2011 11:31 - 26 jul 2011 11:33 #7140
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: kapotte Philips Bi-Ampli BX755A (?) en PhilipsBX190U
Hoi Flip
Beide fraaie radio's en leuk dat het familiestukken zijn.
De grote (BX653A) kan inderdaad een fraaie weergave geven.
Ik denk dat er wel iemand is in Amsterdam die je kan helpen.
Hij zal wel reageren, maar ik kan uiteraard niet namens hem
spreken.
Mocht er geen reactie komen, dan kan ik hem wel met je in contact
brengen. Of er moet een ander zich bij je aanmelden.
Er zijn zat hobbyisten in je omgeving!
Veel plezier met je radio's.
Groet
René (R)
Beide fraaie radio's en leuk dat het familiestukken zijn.
De grote (BX653A) kan inderdaad een fraaie weergave geven.
Ik denk dat er wel iemand is in Amsterdam die je kan helpen.
Hij zal wel reageren, maar ik kan uiteraard niet namens hem
spreken.
Mocht er geen reactie komen, dan kan ik hem wel met je in contact
brengen. Of er moet een ander zich bij je aanmelden.
Er zijn zat hobbyisten in je omgeving!
Veel plezier met je radio's.
Groet
René (R)
Laatst bewerkt 26 jul 2011 11:33 door René R.
26 jul 2011 11:10 - 26 jul 2011 11:14 #7138
door Flip
kapotte Philips Bi-Ampli BX755A (?) en PhilipsBX190U werd gestart door Flip
Beste mensen,
Ik zit met twee Philips radio's die het niet meer doen. Het betreft een Philips Bi-Ampli BX755A (?) van mijn vader en een Philips BX190U van mijn moeder.
Wanneer ik de stekker van de BX190U in het stopcontact steek en aan de aan-uit/volume knop draait gebeurt er niets meer. (kapotte trafo?)
Bij de Philips Bi-Ampli zijn de drukknoppen er in ene keer mee gestopt. Ik kan niet meer schakelen tussen mw/FM/KW en PU. Ik durf er niet aan te gaan rommelen. Ik baal er vooral van dat de Bi-Ampli het niet meer doet. Ik had 'm sinds kort en kon nu in bed lekker radio luisteren of naar mijn iPod. Wat heeft dit apparaat een schitterde klank!
Is er iemand die me kan helpen? Liefst in de buurt van Amsterdam.
Dank,
Hans
Ik zit met twee Philips radio's die het niet meer doen. Het betreft een Philips Bi-Ampli BX755A (?) van mijn vader en een Philips BX190U van mijn moeder.
Wanneer ik de stekker van de BX190U in het stopcontact steek en aan de aan-uit/volume knop draait gebeurt er niets meer. (kapotte trafo?)
Bij de Philips Bi-Ampli zijn de drukknoppen er in ene keer mee gestopt. Ik kan niet meer schakelen tussen mw/FM/KW en PU. Ik durf er niet aan te gaan rommelen. Ik baal er vooral van dat de Bi-Ampli het niet meer doet. Ik had 'm sinds kort en kon nu in bed lekker radio luisteren of naar mijn iPod. Wat heeft dit apparaat een schitterde klank!
Is er iemand die me kan helpen? Liefst in de buurt van Amsterdam.
Dank,
Hans
Laatst bewerkt 26 jul 2011 11:14 door Flip.