Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

onverklaarbaar bijgeluid stereo zenders (geen ruis)

Meer
20 jan 2016 17:05 - 20 jan 2016 17:13 #58681 door aan-pierre
Ik heb op 1 radio Graetz fantasia 1318 uit 1965 en opdie radio alleen ( dus niet op de Philips B5X43A en B8X52A) een storend quasi pompend bijgeluid alleen bij stereo.

Het is een geluid dat zacht maar storend bij stulle passages te horen is.
Het is het best te omschrijven als een geluid dat je hoort als je achter je raam staat en buiten op straat zachtjes een auto stationair zijn motor laat lopen. Dát ritme van inpulsgeluiden dus en dat geluid . Het is geen roze ruis.
Je zou denken aan instrooing van , telefoon , mobiel internet, wifi, dimmer op zelfde stopcontact, tja wat nog meer.

Maar dat geloof ik niet want het geluid treed niet op met een simpel draadje als antenne . bovendien heeft de kabel een metalen afscherming , komt nog bij dat ik de beste dikste kabel heb. en dan zou bovendien de storing ook doorgegeven worden aan de andere radios! :P

Allen bij aansluiten op de kabel radio. Mantelstroom filter op kabel brengt geen soelaas.
En jongens nou niet populistisch roepen. "Pierre de kabel is zowiezo nix" Dan zeg ik weer. "waarom werkt die zelfde kabel wel perfect op mijn

stereoFM Philipsen????
stereo FM Saba ?
stero fm moderne tuners ( nou ja is misschien logisch)

Het kan toch geen instrooing zijn in dit geval? Dan zou dat draadje zelfde effect hebben en nog veel erger.

Tja .....irritant gezien het mijn duurste radio was wat buizen vernieuwing was. De radio heeft géén verlopen electronica meer nog slechte buizen buizen ...alles vervangen wat slecht meette..!! Daar zit t ook niet in .Ecll800 dure jongens. Nu is de radio perfect en nu dit weer als staartje . Wil dit opgelost hebben anders zo zonde van de investering .
Laatst bewerkt 20 jan 2016 17:13 door aan-pierre.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena