onverklaarbaar bijgeluid stereo zenders (geen ruis)
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Ik heb bij een kennis eens opgelost
Daar was ook brom en meer op de tunner
Ik heb de aard mantel van de kabel afgewikkelt
Met insolatie band en het was weg .
gewoon de massa van de kabel isoleren van de
antennen stekker ..
Huub
Huub, ik zit met jou woord 'afgewikkeld'...Bedoel je soms het tegenovergestelde? "Omwikkeld" ?
8 meter mantel afstrippen is niet te doen. Omwikkelen kan wel, maar daar spreekt weer tegen, dat de meeste mensen een gewone kabel gebruiken. Ik héb al de best afgeschemde van Hirschmann. Hélaas .....je tip zou het kunnen zijn geweest! Maar ik zal zoals eerder beschreven een kort kabeltje proberen.
Tja ...stel dat zou het zijn .......dan is de kabel dus te lang en is mijn signaal juist te zwak!!! i.p.v. ook geopperd te sterk.
Ja ... inderdaad een slangenkuil van opties en oorzaken. Ik kán toch niet de enigste zijn met dit probleem? Ik zal dus in dit geval wel voor t eerst op de andere fora ook nog eens moeten informeren. ( zie ik tegenop...pfff me weer helemaal voorstellen moeten ( anders krijg je dát er ook nog bij...klachten dat je zomaar binnenvalt )......nou... nee geen zin in ...ik blijf t met jullie nog proberen..
BERT......ok ok ik ga naar zolder....maar waarvoor? Ik wist toch dat de dipool storingsvrij was?? En voor de kabel? Dan moet die dus 14 meter worden. Met verlengstukken die dan weer instrooiing (veroorzaken. Maar goed dan roze ruis maar misschien NIET deze storing....dan is dát dus al weer een nuttige indicatie dat er in woonkamer een straal bron is.
Zal de radio eerst eens in de toilet aansluiten
pffffff. offtopic even een mopje ..ik wordt moe van t speuren . Net gehoord op de radio ( dan mág t weer hier
Wat heb je aan, als je naakt bent?
oplossing (makkelijker dat bovengenoemd probleem) in omgekeerde volgorde geschreven (éérst zelf denken
je hebt je muutsoksmada aan!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Tjerk, 9ZZ
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
PE9ZZ......helaas, het is op meerdere zenders te horen. (is wel op mn video te horen dat ik op andere zender afstemde). Maar zal nóg eens luisteren op hoeveel. Meestal hebben de klassiekers even een zachte passage waar het t meeste hoorbaar is.
BERT Kn....
.............Bert, das nou net de bedoeling. Dat de kabel alles overruled. Anders zou ik niet 4 klassieke zenders storingsvrij en ruisvrij kunnen ontvangen.En ja, zodra ik mijn kabel van de kabelexploitant tegen de lintkabel van de interne antenne of een ingestoken draadje leg kiest de radio ook voor het sterkere signaal van de kabel.
Mijn eigen hoop. Een net in me opgekomen idee is nog dat de kabel te lang is (8 á 9 meter)....maar dan nog hebben de andere radios over de hele woonkamer verdeeld, er géén last mee. Maar zal ook dat nog checken.
Weer wat geleerd van Henk....Ik had de decoder al bekeken. Stom van me dat ik niet op nieuwe onderdelen gelet heb. Maar ja aan de andere kant hadden die ook van een vorige eigenaar kunnen zijn.
Henk, kan jij nog iets verzinnen met een filter? Of heeft de aansluit adaptor van jou al dat filter?
PE9ZZ....had jij toen ook die storing op een andere oude radio?
HUUB...ik kijk nog e ven naar je bijdrage ,daar was iets mee.
Dat er meestal wel ruis was den dat de onderlingen
gelijk loop van de stereo otnvang niet zo goed is
den dat de radio beter afgeregelt moet worden
en de decoder is dat wel de juisten ?
het blijkt ook wel met Mono geheel stil ..
ik heb het wel opgemerkt met een nieuwe PH Jupiter uit duits land ruis .
Buizen ruis ?? en niet goede gelijk loop je zou eens een nieuw ECC 85 kunnen proberen ..
Huub
Nota bene de puist rechts, da's een datasignaal wat bij 119 MHz begint. Dat betekent dat bij mij de FM vanaf 98 MHz extra ruis zal hebben.
Tjerk, 9ZZ
- Henk van t Kruis
- [Henk van t Kruis]
-