Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

twijvel/hoop spijt? Philips B5X43A FM stereo afknapper?

Meer
26 okt 2015 01:57 #55829 door Cees
@ Pierre,
Die patiënt heeft nog even een therapeutische behandeling nodig.
Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 okt 2015 18:00 #55809 door aan-pierre
Bij eindcontrole door Henk, bleek er nog een probleem met een spoel te zijn. Het precieze weet ik nog niet.
De b5x43A is dus nog even niet op de thuis -weg. .

• Henk van t Kruis
  • [Henk van t Kruis]
Meer
19 okt 2015 20:26 #55656 door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic twijvel/hoop spijt? Philips B5X43A FM stereo afknapper?
De B5X43A speelde redelijk, wat verschil in het linker en rechter kanaal. De noodzakelijke onderdelen vervangen om de radio betrouwbaar te laten spelen en uiteraard alle mechanica gereinigd en gesmeerd.

Als laatste bleek de stereodecoder niet te werken en na revisie wilde deze nog steeds geen teken van leven geven. Deze in de bak voor latere zorg gelegd en een decoder en lampprint uit een B6X43A gehaald. DE werkte ook niet, maar had als voordeel een afneembare connector aansluiting.

Decoder en lampprintje gereviseerd, ook de transistors vervangen. Het werkt weer.

Heb ergens nog een paar foto's, maar liggen nog in de donkere kamer.
Bijlagen:

Meer
17 okt 2015 14:53 - 17 okt 2015 14:53 #55615 door aan-pierre
sneak preview:...............houd vol

MAANDAG is het zover! :thumbsup:

Henk van t Kruis zal dan volgens planning ! ( o.v. ) het restauratie eindverslag publiceren. (hier of als eigen topic)
Laatst bewerkt 17 okt 2015 14:53 door aan-pierre.

Meer
16 okt 2015 12:50 #55582 door aan-pierre
Beste vrienden van dit topic......jullie zijn vast nieuwsgierig hoe het afliep met de restauratie van de
b5x43A

heb begrepen dat hij klaar is. Er is o.a een andere stereodecoder in geplaatst als ik het goed heb. Ik zal de restaurator een mailtje sturen met het verzoek hier een restauratie verslag te plaatsen . En wat er mis was aan de decoder. Misschien ook leuk voor leken als ik om te zien wat er nou allemaal schortte en wat er vervangen is. Zal ook voor jullie vragen wat er standaart uit zo een oude plano vervangen wordt.

Wacht het af. En let op de volgende bijdrage . die zal dan vermoedelijk van Henk v.h. Kruis zijn .

p.s. Het doet me goed dat dit topic bij zo velen leeft. Word ook lid van ons . De verhouding gasten en vaste leden is uit verhouding . We hebben jullie nodig (en ik ook ) er is een kleine erg gemotiveerde vaste groep die gerichte expertise delen. Maar daar kan nog wel veel meer bijkomen uit de honderden bezoekers die geen leden zijn. Jij kunt daar 1 van zijn Deel je expertise hier ook via per antwoorden op vragen. . Dank.

Meer
14 okt 2015 02:31 - 14 okt 2015 02:32 #55515 door aan-pierre
CEES, wens je alle goeds compensatie en en zal dat uitzenden met gedachtenstralen. fijn dat je hier toch actief blijft. We houden je nodig.
Laatst bewerkt 14 okt 2015 02:32 door aan-pierre.

Gemaakt door Kunena