Zelfbouw
Weer een stap verder met de Jadis JP200 en Goldline phono
07 jun 2017 14:40 #67279
door Bert Kn
Cees,
In die richting denk ik zelf.
Maar wellicht heeft de bouwer ook nog goede ideeën.
Binnenkort ga ik bij hem langs om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Wordt vervolgd.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Weer een stap verder met de Jadis JP200 en Goldline phono
Maar met hout en aluminium zijn er ook mogelijkheden genoeg om zelf iets fraais te maken
Cees,
In die richting denk ik zelf.
Maar wellicht heeft de bouwer ook nog goede ideeën.
Binnenkort ga ik bij hem langs om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Wordt vervolgd.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
07 jun 2017 09:51 - 07 jun 2017 09:52 #67273
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Weer een stap verder met de Jadis JP200 en Goldline phono
Ben benieuwd Bert,
Wat het gaat worden, zelf kies ik vaak voor de moderne kasten van Hifi 2000 uit Italy.
Bij hun in de webshop zijn de kasten de helft goedkoper dan bij Eltim in Groningen.
Maar met hout en aluminium zijn er ook mogelijkheden genoeg om zelf iets fraais te maken.
Succes !
Wat het gaat worden, zelf kies ik vaak voor de moderne kasten van Hifi 2000 uit Italy.
Bij hun in de webshop zijn de kasten de helft goedkoper dan bij Eltim in Groningen.
Maar met hout en aluminium zijn er ook mogelijkheden genoeg om zelf iets fraais te maken.
Succes !
Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 07 jun 2017 09:52 door Cees PA1DBA.
07 jun 2017 02:00 #67270
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Weer een stap verder met de Jadis JP200 en Goldline phono werd gestart door Bert Kn
De Jadis JP200 heb ik van 12AX7 (ECC83) buizen voorzien en worden nu samen met de Goldline phono gevoed met 12,6V gloeispanning verzorgd door een bron.
De hoogspanning voor beide komt van een tweede trafo (voeding) waarbij een smoorspoel is opgenomen om de gelijkspanning nog beter af te vlakken.
De gloei en hoog spanning heb ik gezekerd met smelt veiligheden van 6A en 150 mA .
Rest nu nog het bouwen van een behuizing voor de externe voeding en een behuizing voor de Jadis en goldline combi.
Niet echt mijn ding.
Maar het mooie van de hobby is, de ene hand wast de andere.
Een jonge hobbyist hier uit de regio heb ik geholpen met zijn hobby aangestoken door zijn schoonvader en zijn schoonvader is heer en meester in het bouwen van behuizingen enz.
En die gaat dat klusje voor mij klaren
De hoogspanning voor beide komt van een tweede trafo (voeding) waarbij een smoorspoel is opgenomen om de gelijkspanning nog beter af te vlakken.
De gloei en hoog spanning heb ik gezekerd met smelt veiligheden van 6A en 150 mA .
Rest nu nog het bouwen van een behuizing voor de externe voeding en een behuizing voor de Jadis en goldline combi.
Niet echt mijn ding.
Maar het mooie van de hobby is, de ene hand wast de andere.
Een jonge hobbyist hier uit de regio heb ik geholpen met zijn hobby aangestoken door zijn schoonvader en zijn schoonvader is heer en meester in het bouwen van behuizingen enz.
En die gaat dat klusje voor mij klaren
Mvg.
Bert