Zelfbouw
Weer een stap verder met de Jadis JP200 en Goldline phono
17 aug 2017 18:15 #68263
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Weer een stap verder met de Jadis JP200 en Goldline phono
Als je vier-aderige kabel twee aan twee getwist is doen, anders voor de gloeidraad apart getwiste kabel maken/nemen. Tenzij je gloeistroom DC is, dan is er geen probleem qua brom.
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17 aug 2017 16:50 #68262
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Weer een stap verder met de Jadis JP200 en Goldline phono
Het maken van de behuizing voor de voorversterker is bijna gereed.
Nu heb ik de voeding extern uitgevoerd en vraag ik me het volgende af.
Een 4 aderige kabel gebruiken voor zowel de gloei en hoogspanning, of twee 2 aderige kabels.
Nu heb ik de voeding extern uitgevoerd en vraag ik me het volgende af.
Een 4 aderige kabel gebruiken voor zowel de gloei en hoogspanning, of twee 2 aderige kabels.
Mvg.
Bert
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
11 jun 2017 18:04 #67323
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Weer een stap verder met de Jadis JP200 en Goldline phono
@Bert,
Je kan je buis beplakken met zelfklevende 3M koperfolie en daar een massadraadje op solderen.
Zou niet weten of die mooie ringenkooien ook redelijk afschermen, zie 2e foto.
Wie heeft hier ervaring mee ??
Je kan je buis beplakken met zelfklevende 3M koperfolie en daar een massadraadje op solderen.
Zou niet weten of die mooie ringenkooien ook redelijk afschermen, zie 2e foto.
Wie heeft hier ervaring mee ??
Cees- pa1dba
11 jun 2017 16:07 - 11 jun 2017 16:15 #67321
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Weer een stap verder met de Jadis JP200 en Goldline phono
Beste mede forumers.
Zoals u ziet heb ik het VV project Jadis/Goldline zover gereed om in de nog te bouwen behuizing te monteren.
Met kunst en vliegwerk het geheel zo goed als mogelijk afgeschermd, twee lagen karton met aluminium huishoudfolie daartussen en dat werkt op zich prima.
De gevoelige buizen van de phono preamp en voorversterker zijn voorzien van een afscherming zie afbeelding.
De afgeschermde buizen zijn ECC83's.
Ik heb er voor gekozen om de behuizing dusdanig te maken zodat de buizen zichtbaar zijn.
Nu vraag ik me af of dit soort afschermingen er ook zijn waarbij de buis door gaten in de afscherming nog zichtbaar is.
En zo ja wie kan mij zeggen waar deze eventueel te koop zijn of mij aan drie exemplaren helpen?
Een andere optie zijn DEZE van de jukebox-revival ziet er ook wel mooi uit.
Zoals u ziet heb ik het VV project Jadis/Goldline zover gereed om in de nog te bouwen behuizing te monteren.
Met kunst en vliegwerk het geheel zo goed als mogelijk afgeschermd, twee lagen karton met aluminium huishoudfolie daartussen en dat werkt op zich prima.
De gevoelige buizen van de phono preamp en voorversterker zijn voorzien van een afscherming zie afbeelding.
De afgeschermde buizen zijn ECC83's.
Ik heb er voor gekozen om de behuizing dusdanig te maken zodat de buizen zichtbaar zijn.
Nu vraag ik me af of dit soort afschermingen er ook zijn waarbij de buis door gaten in de afscherming nog zichtbaar is.
En zo ja wie kan mij zeggen waar deze eventueel te koop zijn of mij aan drie exemplaren helpen?
Een andere optie zijn DEZE van de jukebox-revival ziet er ook wel mooi uit.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 11 jun 2017 16:15 door Bert Kn.
08 jun 2017 22:20 #67286
door Rijk
Beantwoord door Rijk in topic Weer een stap verder met de Jadis JP200 en Goldline phono
Bert,
Misschien al gezien of toch niet ? maar in de rubriek advertenties staat een set hele mooie uitgangen van Philips met ook twee voedingtrafo's er bij kun je hele mooie mono blokken mee maken.
MVG, Rijk.
Misschien al gezien of toch niet ? maar in de rubriek advertenties staat een set hele mooie uitgangen van Philips met ook twee voedingtrafo's er bij kun je hele mooie mono blokken mee maken.
MVG, Rijk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
08 jun 2017 19:46 #67285
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Nu het eind van de voorversterker in zicht is ben ik me gaan oriënteren op een passende eindversterker.
Deze moet minimaal een uitgangsvermogen van 2 x 35 watt hebben.
Zo het er nu uitziet zal de keuze vallen op de Goldline GV240 , 2X 40W (4XEL34) zelfbouw kit welke in augustus geïntroduceerd wordt.
De GV240 versterker is ontworpen om een betaalbaar alternatief voor de zelfbouwer te vormen
op de markt van hoogwaardige buizen versterkers.
Uitgangspunt was een Europees bouwpakket voor de prijs van een Chinese amp.
Onze Cees PA1DBA kan en zal daar wellicht meer over vertellen zodra de versterker geïntroduceerd is.
Morgen avond ga ik een afspraak maken om het demo model bij de ontwerper te beluisteren voordat ik een besluit neem.
Mooi meegenomen is dat de overbodige gaten in het chassis (ingangs selector en potmeter) weggelaten kunnen worden omdat hij als eindversterker wordt gebruikt.
Hier enkele afbeeldingen van het demo model.
Deze moet minimaal een uitgangsvermogen van 2 x 35 watt hebben.
Zo het er nu uitziet zal de keuze vallen op de Goldline GV240 , 2X 40W (4XEL34) zelfbouw kit welke in augustus geïntroduceerd wordt.
De GV240 versterker is ontworpen om een betaalbaar alternatief voor de zelfbouwer te vormen
op de markt van hoogwaardige buizen versterkers.
Uitgangspunt was een Europees bouwpakket voor de prijs van een Chinese amp.
Onze Cees PA1DBA kan en zal daar wellicht meer over vertellen zodra de versterker geïntroduceerd is.
Morgen avond ga ik een afspraak maken om het demo model bij de ontwerper te beluisteren voordat ik een besluit neem.
Mooi meegenomen is dat de overbodige gaten in het chassis (ingangs selector en potmeter) weggelaten kunnen worden omdat hij als eindversterker wordt gebruikt.
Hier enkele afbeeldingen van het demo model.
Mvg.
Bert