Zelfbouw
Weer een stap verder met de Jadis JP200 en Goldline phono
21 aug 2017 17:47 #68323
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Weer een stap verder met de Jadis JP200 en Goldline phono
Maar misschien klinken ze wel errug goed! :lol:
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
21 aug 2017 17:40 - 21 aug 2017 17:42 #68322
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Weer een stap verder met de Jadis JP200 en Goldline phono
@Tjerk,
geen idee, heb wel eens wat versterkers gehoord van dit merk, en heb wel het idee dat het meesters in UTG's wikkelen zijn. uiteindelijk is dat toch wel het moeilijkste onderdeel van de buizenversterker.
Chrome chassis is mooi, maar die vieze blauwe elco's erop ?
geen idee, heb wel eens wat versterkers gehoord van dit merk, en heb wel het idee dat het meesters in UTG's wikkelen zijn. uiteindelijk is dat toch wel het moeilijkste onderdeel van de buizenversterker.
Chrome chassis is mooi, maar die vieze blauwe elco's erop ?
Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 21 aug 2017 17:42 door Cees PA1DBA.
21 aug 2017 16:29 #68320
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Weer een stap verder met de Jadis JP200 en Goldline phono
Maar denk je dat de kopers van Jadis apparatuur dit ook maar een jota zal interesseren? Jadis maakt prachtig gebouwde spullen (Verchroomde chassis! Respect!) maar of het electronisch ook allemaal zinvol is heb ik zo m'n twijfels over.
Tjerk, 9ZZ
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
21 aug 2017 16:09 - 21 aug 2017 16:17 #68318
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Weer een stap verder met de Jadis JP200 en Goldline phono
Vraag:
Waarom zou Jadis bij het maken van dit "vlaggeschip" hun reputatie op het spel zetten,
De kopers hadden hun dan toch wel afgestraft ?
Inderdaad een ECC81 had voor de kathodevolger een logischere keuze geweest,
Te veel gain kan je aan de uitgang met een weerstandsdeler aanpassen, het voordeel is dat je de eventuele brom en ruis ook weer zoveel dB attentueert .
Audio Research past 2 volume regelingen toe op hun voorversterker (in en uitgang)
Parallelle trioden kom je ook tegen bij Audio Note Japan in de M2 voorversterker.
Waarom zou Jadis bij het maken van dit "vlaggeschip" hun reputatie op het spel zetten,
De kopers hadden hun dan toch wel afgestraft ?
Inderdaad een ECC81 had voor de kathodevolger een logischere keuze geweest,
Te veel gain kan je aan de uitgang met een weerstandsdeler aanpassen, het voordeel is dat je de eventuele brom en ruis ook weer zoveel dB attentueert .
Audio Research past 2 volume regelingen toe op hun voorversterker (in en uitgang)
Parallelle trioden kom je ook tegen bij Audio Note Japan in de M2 voorversterker.
Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 21 aug 2017 16:17 door Cees PA1DBA.
21 aug 2017 15:34 #68317
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Weer een stap verder met de Jadis JP200 en Goldline phono
Dat kan toch ook met enkele trioden, bv ECC81, EC92.
Versterking ietsje minder, steilheid iets meer dan het dubbele.
Ik noem maar wat, wellicht zijn er trioden die een dubbele ECC83 beter benaderen.
Verder doet het terugkoppelnetwerk eea recht trekken.
En wanneer is iets goed of slecht, als de meet- en luisterresultaten verder goed zijn wat belemmert je dan nog?
Ik heb eens een MU stage gebouwd met een triode en penthode.
Die viel al 6 dB af bij 20kHz en klonk ook heel afstandelijk.
Er zat schijnbaar een oscillatie in.
Heb de schakeling meerdere malen opgebouwd met telkens andere buizen maar ook andere weerstanden, zelfs een iets ander schema maar kreeg het niet goed.
Helaas niet meer met de de scoop aan de gang gegaan, waren dan goede leermomenten geweest.
Ik denk zelf overigens dat een enkele krachtige triode per kanaal ook volstaat.
Groet Frank
Versterking ietsje minder, steilheid iets meer dan het dubbele.
Ik noem maar wat, wellicht zijn er trioden die een dubbele ECC83 beter benaderen.
Verder doet het terugkoppelnetwerk eea recht trekken.
En wanneer is iets goed of slecht, als de meet- en luisterresultaten verder goed zijn wat belemmert je dan nog?
Ik heb eens een MU stage gebouwd met een triode en penthode.
Die viel al 6 dB af bij 20kHz en klonk ook heel afstandelijk.
Er zat schijnbaar een oscillatie in.
Heb de schakeling meerdere malen opgebouwd met telkens andere buizen maar ook andere weerstanden, zelfs een iets ander schema maar kreeg het niet goed.
Helaas niet meer met de de scoop aan de gang gegaan, waren dan goede leermomenten geweest.
Ik denk zelf overigens dat een enkele krachtige triode per kanaal ook volstaat.
Groet Frank
21 aug 2017 13:57 #68316
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Schema geeft uitsluitsel:
Via DIY Audio . Ze zijn daar niet zo enthousiast over het ontwerp. Ik kan me daar wel in vinden. Parallelschakelen van triodes ziet er toch wel een beetje uit als zwaktebod.
Via DIY Audio . Ze zijn daar niet zo enthousiast over het ontwerp. Ik kan me daar wel in vinden. Parallelschakelen van triodes ziet er toch wel een beetje uit als zwaktebod.
Tjerk, 9ZZ