Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Philips B7X44A/01 en Siera SA 8011A/19

Meer
07 jan 2021 22:41 #88055 door RSB
Beantwoord door RSB in topic Philips B7X44A/01 en Siera SA 8011A/19
Wegens mijn nieuwsgierigheid element 2, 3, 4 van foto en de Pfanstiehl meegenomen naar mijn werk (lab) om ze te wegen op professionele weger.
Element 2 weegt 11,60 gram, element 3 weegt 11,89 (iets meer plastic verwerkt in naaldhouder), element 4+Pfanstiehl weegt 10,56 gram.

Het laatste zou kunnen aangeven dat men nog tot 1,5 gram aan gewicht kan toevoegen (bijv. als drager voor de Pfanstiehl) zonder een mogelijk maximumgewicht van totaalelement te overschrijden??

Roel.
Gisteren was niet altijd beter, maar vaak wel goed. Vandaag is vaak niet goed, maar soms wel beter.
Morgen moeten we geleerd hebben van onze fouten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 jan 2021 00:35 #87972 door peter1952
Ik denk dat het met het gewicht wel meevalt, het is tenslotte in te stellen achter op de arm.
Het originele element is ook redelijk zwaar.
De complete naaldhouder is inderdaad van kunststof. Misschien is een naalddrager van metaal beter.
Bij Stamann Duitsland worden deze elementen ook met metalen naalddrager geleverd.
Ik heb verder prima ervaringen met dit element.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Meer
05 jan 2021 00:06 #87970 door RSB
Met dat kunstof blokje had ik ook al aan gedacht, maar wordt het totaal dan niet wat zwaar?
Had zelf iets van een dun gevormd aluprofiel in gedachte of dat bestaande orginele metalen profiel op een of andere manier aanpassen.
Zijn zo maar van die opkomende ideën.
Wat mij trouwens opvalt is dat het naaldelementje van de Pfansthiel totaal kunstof is.
Is dat niet nadelig voor trillingsoverdracht?

Roel.
Gisteren was niet altijd beter, maar vaak wel goed. Vandaag is vaak niet goed, maar soms wel beter.

Meer
04 jan 2021 23:52 - 04 jan 2021 23:55 #87969 door peter1952
Dat kun je doen met twee M2,5 schroefjes en moertjes. Om het element op hoogte te krijgen moet je afstandsbusjes tussen element en kop op de boutjes schuiven.
Mooier zal zijn het element op een kunststof blokje o.i.d. te bevestigen en het geheel in de kop te lijmen waardoor je geen boutkopjes ziet.

Het afwijkende element is de AG3301, deze heeft van oorsprong saffiernaalden, de rest is de AG3304, die hadden diamantnaalden.

Het beugeltje, dat standaard bij elk nieuw element zat, diende inderdaad om het element mono te schakelen.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 04 jan 2021 23:55 door peter1952.

Meer
04 jan 2021 23:39 #87968 door RSB
Dee elementen aanwezig.
1e drie zijn AG3304 elementen, de 4e een AG3301 (deze laatste zat in de kast).
De meest linkse zat in een van de AG2210 koffers en niet meer bruikbaar. Deze verschilt met de ander twee AG3304 elementen.
Ten eerste zit er een verbindingsbrugje op welke te verwijderen is (neem aan dat dit voor mono cq. stereo-weergave dient) en ten tweede zit de N en M aanduiding op een soort verhevenheid op het element.
Heeft dit met productiejaar te maken? Zie foto's ter verduidelijking.

Heeft iemand weleens geprobeerd om de Pfanstiehl P-132D element op de een of andere manier in het oude element in te schroeven?

Roel.

Meer
04 jan 2021 23:12 #87967 door RSB
Zo, de "feest"dagen zijn weer om, weer tijd om wat te ondernemen.
Radiochassis weer ingebouwd en alles (behalve platenspeler) werkt. Niet helemaal tevreden, omdat blijkt dat het chassis
er niet helemaal recht inzit en dat die ook niet gelijk loopt met onderkant van lijst onder het rooster.
Ook bleek na het monteren het sierlijstje rond het knoppenpaneel weer los is gaan zitten, dus deze maar eens goed vastlijmen.
Helaas is de belichting van foto beetje tegengevallen.

Roel.

Gemaakt door Kunena