Reparatie en Restauratie tip's
Philips B7X44A/01 en Siera SA 8011A/19
14 mei 2021 19:21 #90546
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips B7X44A/01 en Siera SA 8011A/19
Als het element te zwaar is
Lijm dat onder plaatje er gewoon in vast
die zware plaat bouten hebben een
Behoorlijk gewicht 6.gr is genoeg
huub
Lijm dat onder plaatje er gewoon in vast
die zware plaat bouten hebben een
Behoorlijk gewicht 6.gr is genoeg
huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14 mei 2021 18:48 #90544
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Philips B7X44A/01 en Siera SA 8011A/19
Element zit er best mooi in.
Echter hij staat wel wat schuin in de AG3301 kop!.
Kijk nog eens naar de foto vanaf de voorkant.
Monteer je hem netjes in lijn en ook met dezelfde naaldafstand tov de voorkant als het originele AG3301/3304 element dan is het geluid wellicht nog iets beter!
Zeker richting het einde van de plaat.
Verder goede aktie, smaakt naar meer, niet?
Zeker nu het overgrote deel van deze Philips elementen zo goed als rot/snot zijn geworden!
Ik heb zelf dit element enkele jaren terug in een Garrard 3000 speler gemonteerd en klonk ook voortreffelijk!
mvg Frank
Echter hij staat wel wat schuin in de AG3301 kop!.
Kijk nog eens naar de foto vanaf de voorkant.
Monteer je hem netjes in lijn en ook met dezelfde naaldafstand tov de voorkant als het originele AG3301/3304 element dan is het geluid wellicht nog iets beter!
Zeker richting het einde van de plaat.
Verder goede aktie, smaakt naar meer, niet?
Zeker nu het overgrote deel van deze Philips elementen zo goed als rot/snot zijn geworden!
Ik heb zelf dit element enkele jaren terug in een Garrard 3000 speler gemonteerd en klonk ook voortreffelijk!
mvg Frank
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RSB
14 mei 2021 18:02 #90543
door RSB
Roel.
Gisteren was niet altijd beter, maar vaak wel goed. Vandaag is vaak niet goed, maar soms wel beter.
Morgen moeten we geleerd hebben van onze fouten.
Beantwoord door RSB in topic Philips B7X44A/01 en Siera SA 8011A/19
Hmm, kreeg bij vorig bericht melding dat ik max aantal photo's (8 stuks) had bereikt en het zijn er maar 6. Dus ga ik hier maar verder.
Na wat passen, meten, boren en lijmen de basisplaat klaar om in te lijmen.
Had nog een soort korte M2 boutjes liggen die ik kon gebruiken om houder van de Pfanstiel op basisplaat te monteren.
Basisplaat in de GP3301 gelijmd (Bisonkit) en na drogen elementhouder gemonteerd.
Nog wat soldeerwerk (begin dit nog leuk te vinden als het lukt) waarbij ik voor de massa (zwart) twee stekertjes heb gesoldeerd.
De Pfanstiehl erin gemonteerd en klaar voor gebruik (mits alles goed uitgevoerd).
Getest op de GP2210 (1960) en aangesloten op de Telefunken (1970) met een lp uit 1980
Verbazend hoeveel beter het geluid is in vergelijk met de GP3304.
Ik denk dat ik ook nog zo'n GP3304 ga modificeren, is misschien niet iets voor de puristen maar is voor mij een goede en acceptabele oplossing.
Na wat passen, meten, boren en lijmen de basisplaat klaar om in te lijmen.
Had nog een soort korte M2 boutjes liggen die ik kon gebruiken om houder van de Pfanstiel op basisplaat te monteren.
Basisplaat in de GP3301 gelijmd (Bisonkit) en na drogen elementhouder gemonteerd.
Nog wat soldeerwerk (begin dit nog leuk te vinden als het lukt) waarbij ik voor de massa (zwart) twee stekertjes heb gesoldeerd.
De Pfanstiehl erin gemonteerd en klaar voor gebruik (mits alles goed uitgevoerd).
Getest op de GP2210 (1960) en aangesloten op de Telefunken (1970) met een lp uit 1980
Verbazend hoeveel beter het geluid is in vergelijk met de GP3304.
Ik denk dat ik ook nog zo'n GP3304 ga modificeren, is misschien niet iets voor de puristen maar is voor mij een goede en acceptabele oplossing.
Roel.
Gisteren was niet altijd beter, maar vaak wel goed. Vandaag is vaak niet goed, maar soms wel beter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Cees PA1DBA
14 mei 2021 17:28 #90541
door RSB
Roel.
Beantwoord door RSB in topic Philips B7X44A/01 en Siera SA 8011A/19
Na een poosje stilstand en wat andere dingen aangepakt te hebben, opknappen van een Philips AG2210 en een Telefunken Operette HiFi 201, draad weer eens opgepakt met het aanpassen van de GP3301 elementhouder door er een Pfanstiehl P-132D in te zetten.
Het idee en uitdaging was om het zodanig te maken dat de nieuwe inbouw ook weer demontabel zou zijn.
Na het verwijderen van metalen houder van orginele element de plastic nokjes weggedremeld.
In de schuur vond ik in een rommelbak een 2mm dik hardplastic dekseltje van onbekende herkomst die als basis moest dienen om het nieuwe element te dragen en deze met zagen en vijlen in de vorm gebracht die ik wilde hebben.
Het idee en uitdaging was om het zodanig te maken dat de nieuwe inbouw ook weer demontabel zou zijn.
Na het verwijderen van metalen houder van orginele element de plastic nokjes weggedremeld.
In de schuur vond ik in een rommelbak een 2mm dik hardplastic dekseltje van onbekende herkomst die als basis moest dienen om het nieuwe element te dragen en deze met zagen en vijlen in de vorm gebracht die ik wilde hebben.
Roel.
07 jan 2021 23:42 #88058
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips B7X44A/01 en Siera SA 8011A/19
Klopt Peter.
De AG3401 is bijna 2 gram zwaarder en op deze spelers in te stellen rond de 4,5 gram.
De AG3401 is bijna 2 gram zwaarder en op deze spelers in te stellen rond de 4,5 gram.
Mvg.
Bert
07 jan 2021 23:20 #88056
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Philips B7X44A/01 en Siera SA 8011A/19
Zo nauw komt het niet met het gewicht van het element. De naalddruk is immers instelbaar.
De AG3401 zal nog wel zwaarder zijn dan de andere.
Groeten,
Peter
De AG3401 zal nog wel zwaarder zijn dan de andere.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.