Reparatie en Restauratie tip's
Philips B7X44A/01 en Siera SA 8011A/19
16 mei 2021 10:08 - 16 mei 2021 10:11 #90590
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips B7X44A/01 en Siera SA 8011A/19
Nou Cees ik vind het rode lijntje zeeeer regt
Tja glazen Zeis ikon .Dubel Focus geen Multifocaal
daar kan je ook niet mee behangen dan alles scheef met multi
huub
Tja glazen Zeis ikon .Dubel Focus geen Multifocaal
daar kan je ook niet mee behangen dan alles scheef met multi
huub
Laatst bewerkt 16 mei 2021 10:11 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 mei 2021 00:38 #90588
door RSB
Roel.
Gisteren was niet altijd beter, maar vaak wel goed. Vandaag is vaak niet goed, maar soms wel beter.
Morgen moeten we geleerd hebben van onze fouten.
Beantwoord door RSB in topic Philips B7X44A/01 en Siera SA 8011A/19
Huub, Frank, Peter en Cees.
Bedankt voor input ten aanzien van de AG3301 headshell.
Een extra ervaring: bedacht mij dat het mogelijk zou zijn dat naaldhoek op plaat niet zou kloppen maar zag dat, ten opzichte van
orginele element met een metalen naalddrager, deze kunststof naalddrager door het totale gewicht wat doorzakt met gevolg
dat de naald zelf bijna verticaal (in mijn optisch vermogen) op de plaat rust.
Ik laat het verder voor wat het is. Mettertijd enkele ander boutjes erin die makkelijker los te schroeven zijn indien dat nodig is.
Het geluid wat dit elementje produceert vind ik zeer acceptabel en ik denk dat ik met meer gefreubel dit niet ga verbeteren.
Een volgend projectje met een "gesloopte" AG3304 zal wat modificaties krijgen waarmee ik wat meer/makkelijker het
element kan richten qua uitlijning en evt. naaldhoek indien dat nodig blijkt en of er nog andere elementen geschikt zijn, maar daar ga ik eens rustig met pen en papier voor zitten met een lekker wijntje of fijn glas schotse whisky.
Het is tenslotte geen job maar een hobby.
Bedankt voor input ten aanzien van de AG3301 headshell.
Een extra ervaring: bedacht mij dat het mogelijk zou zijn dat naaldhoek op plaat niet zou kloppen maar zag dat, ten opzichte van
orginele element met een metalen naalddrager, deze kunststof naalddrager door het totale gewicht wat doorzakt met gevolg
dat de naald zelf bijna verticaal (in mijn optisch vermogen) op de plaat rust.
Ik laat het verder voor wat het is. Mettertijd enkele ander boutjes erin die makkelijker los te schroeven zijn indien dat nodig is.
Het geluid wat dit elementje produceert vind ik zeer acceptabel en ik denk dat ik met meer gefreubel dit niet ga verbeteren.
Een volgend projectje met een "gesloopte" AG3304 zal wat modificaties krijgen waarmee ik wat meer/makkelijker het
element kan richten qua uitlijning en evt. naaldhoek indien dat nodig blijkt en of er nog andere elementen geschikt zijn, maar daar ga ik eens rustig met pen en papier voor zitten met een lekker wijntje of fijn glas schotse whisky.
Het is tenslotte geen job maar een hobby.
Roel.
Gisteren was niet altijd beter, maar vaak wel goed. Vandaag is vaak niet goed, maar soms wel beter.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
15 mei 2021 23:44 #90584
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Philips B7X44A/01 en Siera SA 8011A/19
Jammer van die productie onnauwkeurigheid, maar het blijven goed klinkende elementen.
Ooit toegepast in een mono Rock-Ola jukebox met een mooi resultaat.
Had Huub het toch goed gezien met zijn superbril dat er iets scheef zat, zij het niet in de conversie
Ooit toegepast in een mono Rock-Ola jukebox met een mooi resultaat.
Had Huub het toch goed gezien met zijn superbril dat er iets scheef zat, zij het niet in de conversie
Cees- pa1dba
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RSB
15 mei 2021 23:10 - 15 mei 2021 23:14 #90582
door Huub
Ja het zit Pijl regt ook de naald
Huub ..succes
Huub ..succes
Laatst bewerkt 15 mei 2021 23:14 door Huub.
15 mei 2021 22:34 #90581
door RSB
Roel.
Beantwoord door RSB in topic Philips B7X44A/01 en Siera SA 8011A/19
Goedenavond Huub.
Ik wil er nog wel even mee doorgaan.
Foto's kunnen beeld vertekenen, zeker als in dit geval de cameralens niet loodrecht op het object staat waardoor nu de ruimte rechts van de Pfanstiehl element minder lijkt dan links.
De naaldpunt hebben we het al eerder over gehad; de naaldhouder wordt naar links gedrukt ten opzichte van de lengte-as van het element.Volgende foto's laten dit overduidelijk zien (wel even zwaar overbelicht en vergroot) :
dunne rode lijn getrokken om midden aan te geven
pijlen geven aan dat rubber drager niet in lijn staat in element en daarom de naalddrager naar links duwt
Het onderplaatje is maar een basis en heeft wat foutjes wegens iets te lang doorvijlen, dus meer ruimte aan een kant.
Belangrijker is dat de drager/klem voor het element in lijn en centraal staat met de kap waar die inzit en neem
maar van mij aan dat dat zo is.
Je bril zal ook best in orde zijn mits de oogmeting in orde was en dat neem ik ook direct van jou aan
Ik wil er nog wel even mee doorgaan.
Foto's kunnen beeld vertekenen, zeker als in dit geval de cameralens niet loodrecht op het object staat waardoor nu de ruimte rechts van de Pfanstiehl element minder lijkt dan links.
De naaldpunt hebben we het al eerder over gehad; de naaldhouder wordt naar links gedrukt ten opzichte van de lengte-as van het element.Volgende foto's laten dit overduidelijk zien (wel even zwaar overbelicht en vergroot) :
dunne rode lijn getrokken om midden aan te geven
pijlen geven aan dat rubber drager niet in lijn staat in element en daarom de naalddrager naar links duwt
Het onderplaatje is maar een basis en heeft wat foutjes wegens iets te lang doorvijlen, dus meer ruimte aan een kant.
Belangrijker is dat de drager/klem voor het element in lijn en centraal staat met de kap waar die inzit en neem
maar van mij aan dat dat zo is.
Je bril zal ook best in orde zijn mits de oogmeting in orde was en dat neem ik ook direct van jou aan
Roel.
15 mei 2021 10:25 - 15 mei 2021 10:46 #90560
door Huub
IK WIL er NIET mee doorgaan
Maar de naald punt Richt NIET op de voor
punt van de kop het element zit zelfs uit de midde
Geen gezichts bedrog. Men kan ook zien
Dat het onder plaatje aan de een kant meer ruimte heeft
En wat mijn bril betreft deze is nagel nieuw met geen multifocaal
MAAAR DUBBEL FOCUS dus zo wel kijk en lees gedeelte en GLAS
Multi Tja dat is waarde loos .Dus bij mij zit he zeker goed
huub
Maar de naald punt Richt NIET op de voor
punt van de kop het element zit zelfs uit de midde
Geen gezichts bedrog. Men kan ook zien
Dat het onder plaatje aan de een kant meer ruimte heeft
En wat mijn bril betreft deze is nagel nieuw met geen multifocaal
MAAAR DUBBEL FOCUS dus zo wel kijk en lees gedeelte en GLAS
Multi Tja dat is waarde loos .Dus bij mij zit he zeker goed
huub
Laatst bewerkt 15 mei 2021 10:46 door Huub.