Philips F6X92A reparatie
Ik zou me op één fout tegelijk richten. Je werkt van achter naar voren (voeding, versterker, midfrequent, hoogfrequent). Eerst B7 fixen. Je zou kunnen proberen C87 te vervangen door een axiale gele C van 22 nF. Waarde is niet kritisch. Maar meet allereerst de spanningen op B7 en B10 (k, g1, g2 en a). Nu zitten we als een kip zonder kop in de rondte te rennen. De hoge kathodestroom van B7 snap ik niet. Buisvoeten vervangen is op dit moment niet aan de orde. Gaat de problemen ook niet oplossen, voel ik aan mijn water.leemhuis01 schreef : geld dat alleen voor de eind buizen of ook voor de anderen? is er hierdoor niks op alle banden te horen?
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Die worden vrij heet de andere is niet nodig
Geen ontvangst banden eerst weerstanden meten composiet vervangen.
Met maar eens vaak flink verlopen en teercondensatoren vervangen verder contacten reinigen roetsen met tuner 600.
Dan moet er enigzins weer gaan spelen en kun je verder gaan
Succes
René Daemen
- leemhuis01
- [leemhuis01]
-
Onderwerp Auteur
deze is 175 ohm. dus dat lijkt me goed.Een lekspanning van een kwart volt is echter niet genoeg om B7 zoveel stroom te laten trekken. Of R100 moet in waarde zijn gestegen.
wat voor soort C moet ik daar voor in de plaats aanbrengen?Nou, dan zal C87 wel lek zijn.
geld dat alleen voor de eind buizen of ook voor de anderen? is er hierdoor niks op alle banden te horen?Buisvoeten zijn echt aan vervanging toe, te zwart om een goede werking te garanderen.
met vriendelijke groet,
Leemhuis01
Philips heeft dit enige tijd gedaan en soms kwam je in latere toestellen nog wel eens dit soort samenstellingen of andere oudere onderdelen tegen.
Zo kwam ik in een plano een keer een Wima tegen terwijl de mosterd C’s er allang waren en ook een samengestelde 33 k. tegen. Lagen zeker nog in het bakje.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Tjerk, 9ZZ
En vrijwel altijd in de plus leidingen.
Je ziet ze ook wel eens bij de voedingselko tussen de grote weerstanden in.