Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Condensatoren vernieuwen TX 400

Meer
15 apr 2020 18:24 #83237 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Condensatoren vernieuwen TX 400
Die 630 V. zal voor de rest van de condensatoren ook voldoende zijn, echter de condensator direct achter de netschakelaar moet een X1 type zijn, hier staat de volle netspanning overheen. Voor de boostercondensator een pulsvast type nemen.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: onderdeel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15 apr 2020 17:35 - 15 apr 2020 17:36 #83233 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Condensatoren vernieuwen TX 400
@ Marinus,
Welkom hier,
De booster condensator staat in het schema zoals ik hem heb gevonden als C145 van 0,47 uF/630 volt .
Een FKP serie van Wima zal zeker voldoen, de hoogspanning in de TX400 is vrij laag, meen 9kv.

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 15 apr 2020 17:36 door Cees PA1DBA.

Meer
15 apr 2020 15:57 #83230 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Condensatoren vernieuwen TX 400
Welkom op het forum hier als ik dat zo lees
jou status en kennis dan hoor jij hier ook thuis
huub

Meer
15 apr 2020 13:26 #83225 door onderdeel
Beste mensen
Ben nu lid geworden om weer mn oude hobby op te pakken,vroegerals mj13kv veel gedaan in tv,s tot het lcd en plasma tijdperk.
Nu wil het dat ik een paar jaar geleden een vervelende scheiding en een bloeding in hersenstam hebt gehad en nu mn kennis moet/wil op halen sorry daarvoor.
Ben bezig met een tx 400 waarvan ik de aan/uit schakelaar vernieuwd hebt en de raster trafo.Nu wil ik alle oude teerpotten vernieuwen,mijn vraag is eigenlijk de waarde,s kan ik terug vinden in een schema maar niet de spanningen,ik las al over de booster condensator die al hoger moet liggen.Wie kan me een beetje op weg helpen om dit uit te vinden aub?

Handtekening

Gemaakt door Kunena