HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
AG9006 onder het mes.
18 feb 2014 13:54 #41005
door jontl
Gr, Jon
Beantwoord door jontl in topic AG9006 onder het mes.
Wanneer ik tijd heb ga ik de drie mosterd C's vervangen door de goede waardes.
Ik heb nog even een vraagje, als ik de AG9006 aanzet dan lichten de EL81's beide even blauw op. Hoort dit?
Gr. Jon
Ik heb nog even een vraagje, als ik de AG9006 aanzet dan lichten de EL81's beide even blauw op. Hoort dit?
Gr. Jon
Gr, Jon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18 feb 2014 13:15 #41004
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic AG9006 onder het mes.
Jon,
Van de twee AG9006's die ik had vond ik vanuit de middenstand omhoog dat het ook niet zo heel veel verschilde.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe andere eigenaars dat ervaren.
De drie verkeerde mosterd C's van 82000pF welke je nog gaat vervangen voor 68000pF exemplaren kunnen mogelijk nog een rol spelen.
De vervangen teercondensatoren zaten allen ruim boven tot 2 x de juiste waarde.
Dat de versterker daarna zo goed presteerde was dus eigenlijk wel te verwachten, maar je weet het maar nooit.
Ook ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er verder op de potmeter vermeld staat.
Van de twee AG9006's die ik had vond ik vanuit de middenstand omhoog dat het ook niet zo heel veel verschilde.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe andere eigenaars dat ervaren.
De drie verkeerde mosterd C's van 82000pF welke je nog gaat vervangen voor 68000pF exemplaren kunnen mogelijk nog een rol spelen.
De vervangen teercondensatoren zaten allen ruim boven tot 2 x de juiste waarde.
Dat de versterker daarna zo goed presteerde was dus eigenlijk wel te verwachten, maar je weet het maar nooit.
Ook ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er verder op de potmeter vermeld staat.
Mvg.
Bert
18 feb 2014 12:52 #41003
door jontl
Gr, Jon
Beantwoord door jontl in topic AG9006 onder het mes.
Bert, bedankt voor je leuke reactie.
Cees en Peter, bedankt voor jullie reacties, als de AG9000 zover is zal ik hem eens proberen op de Ad5040.
Peter, ik kan me herinneren dat er allebei de kanten op 5M op stond. Ik zal als de kap er weer eens af is om de overige onderdelen te vervangen gelijk een foto maken van de potmeter.
Het enige wat me een klein beetje tegenvalt van de AG9006 is dat de hoge tonen en lage tonen veranderen weinig verschil geeft.
Als de Bas recht staat is er bijna evenveel Bas als wanneer de Bas vol open staat.
Als je ze dicht draait dan hoor je het wel.
Cees en Peter, bedankt voor jullie reacties, als de AG9000 zover is zal ik hem eens proberen op de Ad5040.
Peter, ik kan me herinneren dat er allebei de kanten op 5M op stond. Ik zal als de kap er weer eens af is om de overige onderdelen te vervangen gelijk een foto maken van de potmeter.
Het enige wat me een klein beetje tegenvalt van de AG9006 is dat de hoge tonen en lage tonen veranderen weinig verschil geeft.
Als de Bas recht staat is er bijna evenveel Bas als wanneer de Bas vol open staat.
Als je ze dicht draait dan hoor je het wel.
Gr, Jon
18 feb 2014 06:49 #40991
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic AG9006 onder het mes.
Jon, allereerst de complimenten voor de keurige revisie! Ziet er netjes uit.
Het is, zoals Cees al zei, geen enkel probleem om een 1200 Ohm luidspreker aan te sluiten op de AG9000. Inderdaad wordt het vermogen wat minder, namelijk 500/1200 x 20 = c.a. 8 W. Je kunt er van uit gaan dat bij deze versterker de uitgangsspanning constant blijft.
Ik heb zelf ook een AD5040 en een AG9006 en moet nog steeds deze combinatie uitproberen.
De elementen is vaak een probleem omdat de rubber busjes waar de naaldhouder in zit verhard zijn. Een optie is de kop leeg te halen en er een ander element in te zetten.
Ik zie op de foto ook een andere volumeregelaar zitten dan origineel. Deze zijn vaak slecht. Ben benieuwd wat er bij jou nu inzit. Lukt het om daar eens een foto van te maken of eens te vermelden wat er op staat?
Groeten,
Peter
Het is, zoals Cees al zei, geen enkel probleem om een 1200 Ohm luidspreker aan te sluiten op de AG9000. Inderdaad wordt het vermogen wat minder, namelijk 500/1200 x 20 = c.a. 8 W. Je kunt er van uit gaan dat bij deze versterker de uitgangsspanning constant blijft.
Ik heb zelf ook een AD5040 en een AG9006 en moet nog steeds deze combinatie uitproberen.
De elementen is vaak een probleem omdat de rubber busjes waar de naaldhouder in zit verhard zijn. Een optie is de kop leeg te halen en er een ander element in te zetten.
Ik zie op de foto ook een andere volumeregelaar zitten dan origineel. Deze zijn vaak slecht. Ben benieuwd wat er bij jou nu inzit. Lukt het om daar eens een foto van te maken of eens te vermelden wat er op staat?
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
18 feb 2014 00:19 - 18 feb 2014 00:27 #40985
door Cees
Beantwoord door Cees in topic AG9006 onder het mes.
@ Henk K, Ik ook.
@ Jon, Die 1200 Ohm box kan er gewoon op, maar je verliest wel vermogen, want de versterker
blijft de zelfde uitgangsspanning leveren en door de hogere weerstand van de L Spr zal de
uitgangsstroom afnemen. Dus: Resultaat, minder uitgangswatts.
Vr gr Cees.
@ Jon, Die 1200 Ohm box kan er gewoon op, maar je verliest wel vermogen, want de versterker
blijft de zelfde uitgangsspanning leveren en door de hogere weerstand van de L Spr zal de
uitgangsstroom afnemen. Dus: Resultaat, minder uitgangswatts.
Vr gr Cees.
Laatst bewerkt 18 feb 2014 00:27 door Cees. Reden: Nog tekst er bij geschreven.
18 feb 2014 00:04 - 18 feb 2014 00:27 #40983
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic AG9006 onder het mes.
Jon,
Het probleem zat zeker in de versterker de test met de mooie platenspeler die je hebt nadat jij de werkzaamheden had verricht wees dat uit.
Het aangepaste snoer doet de MP3 speler ten goede het verschil hadden we hier al voor de werkzaamheden gehoord.
Voller en warmer met goede bas weergave wat wil je nog meer bigfun
Ik ga hem zeker nog eens met de AD5040 bij je beluisteren.
Het probleem zat zeker in de versterker de test met de mooie platenspeler die je hebt nadat jij de werkzaamheden had verricht wees dat uit.
Het aangepaste snoer doet de MP3 speler ten goede het verschil hadden we hier al voor de werkzaamheden gehoord.
Voller en warmer met goede bas weergave wat wil je nog meer bigfun
Ik ga hem zeker nog eens met de AD5040 bij je beluisteren.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 18 feb 2014 00:27 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: jontl