Skip to main content
HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.

AG9006 onder het mes.

Meer
21 feb 2014 08:21 #41137 door Huub
Beantwoord door Huub in topic AG9006 onder het mes.
JA ik vind het ook wel GENOEG
Maar vinden dat MAG
Huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 feb 2014 00:56 - 21 feb 2014 01:22 #41135 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic AG9006 onder het mes.
voor : bedtime .
mijn mening.
Het ging over de revisie van de AG9006 van Jon.
En vervolgens schiet het door naar een discussie betreffende afwijkingen aan het gehoor.
Eerlijk gezegd ben ik meer benieuwd naar de vraag hoe anderen de bas regeling vanuit de middenstand omhoog ervaren.
Ondanks dat ik er begrip voor heb vind ik het wel erg doorschieten en ben ik het met de Admin eens.

Ik vind het gehoorgedeelte erg offtopic worden

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 21 feb 2014 01:22 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: jontl

Meer
21 feb 2014 00:19 #41134 door Cees
Beantwoord door Cees in topic AG9006 onder het mes.
Henk K, Ik weet het OFF TOPIC!!! Maarrrr....Het scherpe gehoor van Huub geeft wel veel ruis
op de beide forums.
Tsja, lees ik op de beide forums wel heel erg veel berichten van Huub over scherpe tonen.
En aldoor weer opnieuw als het over Bi Amplie, OTL en kort geleden waren het ook al de tweeters, gaat. En zoals Peter al aangeeft, dat de 9710 typen L Spr met hoge tonen conus
scherp zouden zijn.
Huub schijnt maar niet te (willen) vatten dat een defect aan het gehoor niet altijd hoeft
te betekenen, een gehoor beschadiging, maar dat er ook een defect kan optreden waardoor
bepaalde frequentie gebieden beter, zelfs storend irritant, sterker worden waargenomen als
andere. Het zou dan verstandiger zijn als Huub eens gaat ophouden, om de techniek de schuld
te geven, maar de oorzaak van zijn scherpe waarnemingen goed laat onderzoeken in een goed
gehoor centrum in een ziekenhuis.
Dan zou het zo maar kunnen gebeuren, dat hij niet meer de apparatuur de schuld zal geven.
En er daarna geen scherpe Off Topic ruis door Huub in zijn bijdragen de "boventoon" zal
voeren....
Vr gr Cees.

Meer
20 feb 2014 21:44 #41131 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic AG9006 onder het mes.
Aan mijn gehoor mankeer echt niets hoor Huub. Heb niet mijn oren laten verpesten in de disco en ik rook ook niet.
Ik heb vroeger nooit mensen horen klagen over het scherpe geluid van Philips en ook nooit van mensen die de hoge tonen conus uit een 9710M knippen of de draden van een tweeter doorknippen.
Maar je hebt het verhaal van Cees niet goed begrepen. En waarom klinkt AM zo beroerd? Juist door het gebrek aan hoge tonen. En als je die probeert op te halen krijg je een scherp geluid, precies waar jij het over hebt.
Het probleem bij standaard gehoortesten is dat alleen gemeten wordt wat je nog kan horen, op zeer gering niveau (gehoorgrens). Ze testen niet wat je nog aankan aan volume. Het kan best zijn dat je het nog wel kunt horen, maar dat je grotere volumes niet kunt verdragen.

Maar we hadden het over een AG9006, weet je het nog? Misschien kan de discussie over het gehoor apart gevoerd worden, dan weet ik tenminste dat ik dat een volgende keer kan overslaan.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Meer
20 feb 2014 21:27 #41130 door admin
Beantwoord door admin in topic AG9006 onder het mes.
Ik vind het gehoorgedeelte erg offtopic worden.

Henk van 't Kruis

Meer
20 feb 2014 21:17 - 20 feb 2014 21:21 #41129 door Huub
Beantwoord door Huub in topic AG9006 onder het mes.
Nou het is zoo met een gehoot test
Dat Bij slecht horen Dan laat JUIST de Hogentonen het afweten
En wat ook uitmaakt HEEFT U gerookt IK nooit
Heeft u te harden geluid op de oren gehad IK niet
Ik kan bvb De zee horen RUIZEN en Kanarie heel zacht horen Fluiten
Ga zoo maar door .BIJ oren klacht van minder horen . Dan Gaat dus eerts
De Toonhoogten Weg Dat is bekent
Maar het is ook zoo dat er vroeger toch al veel gezegt werd door de mensen
Philips moet is niet hebben veeeeel ste scherp .En dat is zoo met sommige apperatuur .
Grundig had er ook later de mode handje van vooral met transistor Apperatuur .
DUS die DOKTERS GEHOOR bevinding van de Heren KLOPT voor geen METER
Dat is Kretischme. Sorry dat ik het zoo vemeld .PS Hoe is het met JULIE gehoor ??
Ik neem aan dat de Westertoren Wel gehoord zal worden ? :)
Huub
Laatst bewerkt 20 feb 2014 21:21 door Huub.

Gemaakt door Kunena