Historie
De historische geluidsweergevers van de toekomst.
Minder
Meer
09 jul 2019 19:27 #78454
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic De historische geluidsweergevers van de toekomst.
De apparaten van nu is dat nog over 30 a 50 jaar nog in bezit
Ik denk het niet
Ten eerste is de techniek en electronica te gevoelig en micro uitvoering
De 5.1 sets solby prologic halen dat beslist niet.
Als ik zie wat ik binnen krijg sony philips van wat jaartjes oud ligt vaak de processor eruit en de versterkers vaak weekt het nog op 2 kanalen en dan is dat effect weg. Dus de degelijkheid van apparaten uit de jarwn 60.70.80 is ee niet meer zo.
Ik merk ook om mij heen dat vele deze sets weg doen en niet bevalt
Of alles is te nadrukkelijk effect bejag.
Wat je nu veel ziet is het goedkope spul voor 100€ heb je iets alleen plastic fantastic .van de mediamarkt waar je overigens weinig echt goed spul tegen komt
Zoals wij nog kennen uit de jaren 70 en 80 waar nog een aluminium front opzit en een metalen kap..
Er is wel beter spul te vinden maar danmoet wel de betere audioAak in je woonplaats hebben hier bij mij dus niet dat is allemaal ter ziele gegaan soor de media markt dozen schuivers.
En de BCC zit hier nog.
Van Ingen Hifi heeft al jaren geleden de deuren gesloten alsmede de block
Van der leeden philips dealer megapool valkenberg. Noem maar op
Vraag niet aan de verkoper bij de mediamarkt om uitleg men pakt het kaartje
Van omschrijving meer niet.
Ik zie ook om mij heen dat vele mensen toch gaan naar het vintage spul
Pioneer yamaha luxman sony denon uit de jaren 70 en 80
Men laat dat technisch reviseren en genieten toxh van dat veel betere geluid.
Zelfs facebook groepen zijn er..
Nu heden ten dagen is het een wegwerpcultuur.
Door microprocessing gaat men niet meer naar de TD voor een defect wat duurder is dan een nieuwe set. Het kost geen drol meer tegenwoordig..
Design is nu ook niet veel meer. Geen uitschieters . Loewe is door zijn aparte design van tv ook al failliet te duur voor de gewone man en als je niet op past gaat B&O er achteraan de verkopen zijn ook flink gekelderd.
Men wil goedkope setjes dan val je in de aziatische goedkope sets
Dat het na 2 jaar kaduuk gaat zowat je koopt weer een nieuwe
Als je bvb Garrard platenspelers neemt mechanisch gezien is het voor een mensenleven gebouwd zo dik en sterkt draait over honderd jaar nog.
301 401 idem.
Apparaten die tien tot 15 jaar meegingen zie je niet meer bij de mediamarkt
Dat was in de jaren 70 gewoon en met tv deden ze tot 20 jaar omdat niet zo snel de nieuwe technieken opvolgen en het oude onbeuikbaar wordt van wegw geen updates zo als nu.
Ik ben ook niet meelopee met de hededaagse mode verschijnsel op audio gebied.
Omdat ik daar niet in vind wat in de vintage apparatuur wel het geval is echte sound.
Het enige moderne is de retro pilietta met DAB + en je een lcd tv
Maar meer niet geen behoefte aan.
En dan hoef ik niet zo’n microsetje dat de kwaliteit heeft van een kraaienkastje
.om kort te zijn nu heeft de oude vintage spullen meer uitstraling zelfs aan de kast werd aandacht besteed O dat het zwlfs als een meubelstuk in het interieur paste
Zoals de houten ombouw van versterkers radio en tv toen mocht het nog gezien worden in de kamer omdat het paste.in het interieur.
Nu weet men niet hoe snel ze hun microsetje moeten vertoppen achter kast deurtje s zo lelijk hij is.
Ik denk het niet
Ten eerste is de techniek en electronica te gevoelig en micro uitvoering
De 5.1 sets solby prologic halen dat beslist niet.
Als ik zie wat ik binnen krijg sony philips van wat jaartjes oud ligt vaak de processor eruit en de versterkers vaak weekt het nog op 2 kanalen en dan is dat effect weg. Dus de degelijkheid van apparaten uit de jarwn 60.70.80 is ee niet meer zo.
Ik merk ook om mij heen dat vele deze sets weg doen en niet bevalt
Of alles is te nadrukkelijk effect bejag.
Wat je nu veel ziet is het goedkope spul voor 100€ heb je iets alleen plastic fantastic .van de mediamarkt waar je overigens weinig echt goed spul tegen komt
Zoals wij nog kennen uit de jaren 70 en 80 waar nog een aluminium front opzit en een metalen kap..
Er is wel beter spul te vinden maar danmoet wel de betere audioAak in je woonplaats hebben hier bij mij dus niet dat is allemaal ter ziele gegaan soor de media markt dozen schuivers.
En de BCC zit hier nog.
Van Ingen Hifi heeft al jaren geleden de deuren gesloten alsmede de block
Van der leeden philips dealer megapool valkenberg. Noem maar op
Vraag niet aan de verkoper bij de mediamarkt om uitleg men pakt het kaartje
Van omschrijving meer niet.
Ik zie ook om mij heen dat vele mensen toch gaan naar het vintage spul
Pioneer yamaha luxman sony denon uit de jaren 70 en 80
Men laat dat technisch reviseren en genieten toxh van dat veel betere geluid.
Zelfs facebook groepen zijn er..
Nu heden ten dagen is het een wegwerpcultuur.
Door microprocessing gaat men niet meer naar de TD voor een defect wat duurder is dan een nieuwe set. Het kost geen drol meer tegenwoordig..
Design is nu ook niet veel meer. Geen uitschieters . Loewe is door zijn aparte design van tv ook al failliet te duur voor de gewone man en als je niet op past gaat B&O er achteraan de verkopen zijn ook flink gekelderd.
Men wil goedkope setjes dan val je in de aziatische goedkope sets
Dat het na 2 jaar kaduuk gaat zowat je koopt weer een nieuwe
Als je bvb Garrard platenspelers neemt mechanisch gezien is het voor een mensenleven gebouwd zo dik en sterkt draait over honderd jaar nog.
301 401 idem.
Apparaten die tien tot 15 jaar meegingen zie je niet meer bij de mediamarkt
Dat was in de jaren 70 gewoon en met tv deden ze tot 20 jaar omdat niet zo snel de nieuwe technieken opvolgen en het oude onbeuikbaar wordt van wegw geen updates zo als nu.
Ik ben ook niet meelopee met de hededaagse mode verschijnsel op audio gebied.
Omdat ik daar niet in vind wat in de vintage apparatuur wel het geval is echte sound.
Het enige moderne is de retro pilietta met DAB + en je een lcd tv
Maar meer niet geen behoefte aan.
En dan hoef ik niet zo’n microsetje dat de kwaliteit heeft van een kraaienkastje
.om kort te zijn nu heeft de oude vintage spullen meer uitstraling zelfs aan de kast werd aandacht besteed O dat het zwlfs als een meubelstuk in het interieur paste
Zoals de houten ombouw van versterkers radio en tv toen mocht het nog gezien worden in de kamer omdat het paste.in het interieur.
Nu weet men niet hoe snel ze hun microsetje moeten vertoppen achter kast deurtje s zo lelijk hij is.
René Daemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 jul 2019 18:59 #78453
door Gino
Als het oud is is het leuk
Beantwoord door Gino in topic De historische geluidsweergevers van de toekomst.
Mijn eerste 'echte' radio was een grote Erres KY557. Grofvuil score. Stond op Veronica, eigenlijk altijd. Daar heb ik toen lang plezier van gehad. Veel toestellen via rommelmarkten gekocht/verkocht.
Toen kocht ik voor het eerst nieuw in 1980: een JVC toren. Platenspeler,tuner, versterker en cassettedeck. Ik dacht dat het niet beter kon... maar toen was ik er geweldig content mee.
Toen kocht ik voor het eerst nieuw in 1980: een JVC toren. Platenspeler,tuner, versterker en cassettedeck. Ik dacht dat het niet beter kon... maar toen was ik er geweldig content mee.
Als het oud is is het leuk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 jul 2019 17:08 #78450
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic De historische geluidsweergevers van de toekomst.
Huub,
Die 702 met de tweeweg Philips speakers klonk prima.
Kan me nog wel herinneren dat als hij met een feestje op standje hoog ging de verlichting lichtelijk in sterke varieerde met de muziek mee.
Die 702 met de tweeweg Philips speakers klonk prima.
Kan me nog wel herinneren dat als hij met een feestje op standje hoog ging de verlichting lichtelijk in sterke varieerde met de muziek mee.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 jul 2019 16:31 - 09 jul 2019 16:32 #78449
door Huub
Beantwoord door Huub in topic De historische geluidsweergevers van de toekomst.
Bert de RH 702 was wel een veel voorkomentden tuner versterker
met die boxen in veeel huiskamers die doen zijn ook zeker goed
ik gebruik deze nog wel eens .. maar die ITT.lorenz boxen zijn ook niet slecht
ik gebruik er nu nog twee ITT lorenz zamen met de philips versterker
deze hangen schuin tegen de wand de versterker is 2x 12 watt philips
dat setje aan de computter speelt heeel goed en mooi
huub
met die boxen in veeel huiskamers die doen zijn ook zeker goed
ik gebruik deze nog wel eens .. maar die ITT.lorenz boxen zijn ook niet slecht
ik gebruik er nu nog twee ITT lorenz zamen met de philips versterker
deze hangen schuin tegen de wand de versterker is 2x 12 watt philips
dat setje aan de computter speelt heeel goed en mooi
huub
Laatst bewerkt 09 jul 2019 16:32 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 jul 2019 15:23 #78448
door Bert Kn
Huub,
Ik ben in mijn begintijd 1972 met jappen versterkers begonnen.
Philips vond ik toen niet mooi met dat vele kunststof.
Mijn ouders hadden de philips 22RH702 maar dan de Erres uitvoering met tweeweg schilderij luidsprekers van Philips.
Ik deed het met een Sony TA1010 plus ITT luidsprekers en een Lenco B55 platenspeler op mijn slaapkamer die ITT luidsprekers had ik wel willen ruilen met de Philips luidsprekers maar daar trapte mijn ouders niet in.
Was het het betere spul nee dat is later gekomen, maar was er toen apetrots op.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic De historische geluidsweergevers van de toekomst.
In het beging heb ik meestal philips gehad ook de boxen
Huub,
Ik ben in mijn begintijd 1972 met jappen versterkers begonnen.
Philips vond ik toen niet mooi met dat vele kunststof.
Mijn ouders hadden de philips 22RH702 maar dan de Erres uitvoering met tweeweg schilderij luidsprekers van Philips.
Ik deed het met een Sony TA1010 plus ITT luidsprekers en een Lenco B55 platenspeler op mijn slaapkamer die ITT luidsprekers had ik wel willen ruilen met de Philips luidsprekers maar daar trapte mijn ouders niet in.
Was het het betere spul nee dat is later gekomen, maar was er toen apetrots op.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 jul 2019 14:09 - 09 jul 2019 14:11 #78447
door Huub
Beantwoord door Huub in topic De historische geluidsweergevers van de toekomst.
In het beging heb ik meestal philips gehad ook de boxen
dual platen speler met zwaren platou wel een hifi typen
later een groten blauw schaal pioneer met empire element
goed en mooi geluid met de ouden pioneers. 2x 40 watt
de empire elementen heb ik nog wel .888E en 999E typens
huub
dual platen speler met zwaren platou wel een hifi typen
later een groten blauw schaal pioneer met empire element
goed en mooi geluid met de ouden pioneers. 2x 40 watt
de empire elementen heb ik nog wel .888E en 999E typens
huub
Laatst bewerkt 09 jul 2019 14:11 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.