Skip to main content
Historie

De historische geluidsweergevers van de toekomst.

Meer
09 jul 2019 23:34 - 09 jul 2019 23:36 #78463 door Cees PA1DBA
@Huub & René Daemen,
Hoezo geen knappe Hifi winkel meer in de Zaanstreek?
Kijk hier maar eens rond Puur audio
Als je daar een leuk setje hebt gekocht kan je daarna nog even naar de snackbar van Febo die daar aan de overkant zit :thumbsup:

Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 09 jul 2019 23:36 door Cees PA1DBA.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 jul 2019 22:33 #78461 door Bert Kn

Van Crossley heb ik zo’n Coca Cola combi staan, leuk apparaat maar klinkt toch ondermaats. Het komt niet los zoals wij dat uitdrukken.

Frank,
Een vooraanstaande jukbox handelaar had een jaar of drie geleden Crossley en Ricatech op de plank staan, ze zagen een gat in de markt.
Toen ik vroeg wie koopt zoiets bleek dat hoofdzakelijk het wat oudere publiek te zijn.
Ze zijn met de verkoop gestopt niks als ellende meer dan de helft kwam binnen now time terug.
De voorraad die ze nog hadden zijn ze doorheen, omgeruild als er weer zo’n ding terug kwam.
Dali speakers heb ik wel gehoord klinken goed prima geluid.
Over mijn Cantius V zuilen ben ik zeer tevreden zijn nu zo'n dikke 20 jaar oud.

Mvg.
Bert

Meer
09 jul 2019 22:16 #78460 door Franc
Ik vergelijk die kleine compacte Crossley dingen met de bekende Philips transistor koffertjes rond 1970.
Daarvan worden er ook enkele nagemaakt door Crossley of Ricatech en nog wat meer namen en zien er soms ook nog leuk uit!
Ik was vandaag bezig met een GF110 uitklapkoffertje en stond toch weer verbaasd wat daar voor een geluid uitkomt.
Zelfs nog een krachtige weergave uit het kleine kastje met ong 1 watt.
En dat heeft nog geen revisie gezien, althans ik zie niks aan het inwendige daarvan.
Ding is toch zo’n 50 jaar oud, dat vind ik nou leuk!

Van Crossley heb ik zo’n Coca Cola combi staan, leuk apparaat maar klinkt toch ondermaats. Het komt niet los zoals wij dat uitdrukken.

@ Peter, die Daline boxen heb ik wel gehoord als kleine tweewegjes, die klinken idd goed! En schijnbaar nog heel betaalbaar ook!
Verder vind ik vele moderne boxen te opgepompt klinken in het laag, het midden-hoog mist vaak.

Groet Frank

Meer
09 jul 2019 21:27 - 09 jul 2019 22:01 #78458 door Bert Kn
Ik maak me nu toch echt ernstig zorgen over onze een half jaar geleden aangeschafte Denon multi channel receiver.
En hij klinkt zo goed.
Nog anderhalf jaar en dan kan hij de kliko in. Stom :neeneenee: :woohoo:

Wat je bij de kringloop aan niet al te oud defect spul tegenkomt is spul van voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Het betere jongere spul ben ik daar nog niet tegen gekomen, die gaan door de mand genomen veel langer mee.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 09 jul 2019 22:01 door Bert Kn.

Meer
09 jul 2019 20:52 #78457 door peter1952
Lekker stimulerend zo'n negatief verhaal over het moderne spul.
Was het vroeger echt zoveel beter?
De eerste Philips t.v.'s met een printplaat waren een regelrechte ramp. Printsporen die los gingen zitten, slechte soldeerlassen, buisvoeten die loslieten van de printplaat doordat de zaak te warm werd, etc.
Pick-Upjes met plastic armpjes uit Japan die nog slechter waren dan die vermaledijde Crosley's van tegenwoordig. En dan de eerste K9's. Waren ook niet geheel storingsvrij, kapotte cascades, flyback condensatoren die capaciteitsloos werden en gelijkrichters die spontaan doorsloegen.
Ja, nu na jaren zijn alle kinderziektes er wel uit en dan gaan ze nog jarenlang probleemloos mee.
En dan die slechte 70'er jaren Philips printplaten met hun dunne sporen.

Het is heel simpel om af te geven op dat moderne spul, wat ik regelmatig op dit forum en het transistorforum zie gebeuren, maar is het echt allemaal zo slecht?
Mijn flatscreen t.v. van Philips is inmiddels denk ik zo'n 10 jaar oud en werkt nog probleemloos.
Mijn geluidsinstallatie bestaat uit moderne componenten van Marantz (tuner/versterker/CD speler) en Dali (luidsprekers). Je mag wel eens komen luisteren hoor René, menigeen staat versteld van de geluidskwaliteit en het echt niet van alleen plastic.

Goede spullen zijn nog steeds te koop en er is een winkelketen die zich nog steeds uitbreidt en waar je rustig kunt luisteren. En de prijzen vallen best mee. Je kunt op hun site zien wat de voorraad in de verschillende winkels is en je kunt desnoods online bestellen. En: Je krijgt bij aanmelding liefst 5 jaar garantie!

De ketens die jij noemt, zijn dat dan geen dozenschuivers? Zij verkopen alleen de best lopende modellen voor een lagere prijs, voor een niet doorsnee model betaal je de volle mep. En voor technisch advies hoef je daar ook niet te zijn.

De meesten willen kennelijk niet veel geld uitgeven voor een installatie en daar speelt de handel gretig op in.
De fabrikanten weten echt nog wel hoe een goede installatie gemaakt moet worden, maar niet voor de prijs die de doorsnee consument er voor wil betalen. En men speelt met die Crosley's gretig in op de hang naar nostalgie.
De verstandige consument weet wel beter.

Van al die negatieve verhalen wordt niemand wijzer.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Meer
09 jul 2019 20:40 - 09 jul 2019 20:55 #78456 door Huub
Hier bij ons is nog wel een spec zaak met duur spul bvb
Denon oudio Lab en nog een aantal duren merken
maar ik zie ook maar weinig klanten in dat winketje staan
Maar het is er WEL maar peper duur dat zaakje
was altijd al prijzig , maar bestaat nog wel ik koop daar ook niks
met de zoon die dat voort brengt .
in de vroegeren tijden was hij dual spec verkoop Tandberg Revox studer
niko sony goodman . celestion zelfs dat franse merk cabasse en nog een aantal buiten landse merken
philips was voor hun een vies woord .als ze wat van PH inruilden dan
zetten ze het neer met geen lovende woorden . en Ik was wel wat pH man deels
En gaf repliek ......Verders gebruik ik ouden Hifi spullen van Metaal . bevalt zeer goed
En is ook nooit stuk geweest het is ook maar hoe men er mee omgaat en LS aansluit
8/4 ohm en met goeden kabels ook niet te dik en goeden aansluitingen
en er word ook niet hard gedisco,t maar goede kamer sterkte
huub
Laatst bewerkt 09 jul 2019 20:55 door Huub.

Gemaakt door Kunena