Philips radio zoals op onderstaande foto
12 apr 2021 18:41 #89923
door WiiWii
Eindelijk gevonden, exact dezelfde als op de foto.Het is een BX558a. Waarschijnlijk alleen voor export gemaakt. Vreemd dat ie dan in een huis in Eindhoven stond. radioatticarchives.com/radio.htm?radio=5932
Handtekening
Beantwoord door WiiWii in topic Philips radio zoals op onderstaande foto
Eindelijk gevonden, exact dezelfde als op de foto.Het is een BX558a. Waarschijnlijk alleen voor export gemaakt. Vreemd dat ie dan in een huis in Eindhoven stond. radioatticarchives.com/radio.htm?radio=5932
Handtekening
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27 mrt 2021 11:32 #89716
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Philips radio zoals op onderstaande foto
Heb je helemaal gelijk in Frank.
Bij mijn grammofoontjes zijn de snoeren wit.
De bekende bruine stekker (1956) is dan ook wit
en een ander exemplaar heeft dezelfde stekker
(1962) als op de foto van TS. Alles origineel.
Bij mijn grammofoontjes zijn de snoeren wit.
De bekende bruine stekker (1956) is dan ook wit
en een ander exemplaar heeft dezelfde stekker
(1962) als op de foto van TS. Alles origineel.
27 mrt 2021 11:11 #89715
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Philips radio zoals op onderstaande foto
Was die typisch Philips stekker niet van een Pick up die je op de radio aansloot?
Meestal waren de stekkers en snoeren van Pick ups weer wit maar de iets latere types weer grijs.
Wij hadden thuis de AG4116 in latere grijze uitvoering met de grijze stekker.
Ook onze TV 17TX421 had deze stekker maar ik kan me niet voorstellen dat de TV naast de radio stond en al helemaal niet met de stekker over de radio bungelend.
Maar je weet nooit.
mvg Frank
Meestal waren de stekkers en snoeren van Pick ups weer wit maar de iets latere types weer grijs.
Wij hadden thuis de AG4116 in latere grijze uitvoering met de grijze stekker.
Ook onze TV 17TX421 had deze stekker maar ik kan me niet voorstellen dat de TV naast de radio stond en al helemaal niet met de stekker over de radio bungelend.
Maar je weet nooit.
mvg Frank
27 mrt 2021 09:00 #89711
door RR1957
Bedankt, dat is inderdaad meestal zo, maar ook weer niet altijd.
Standaard zitten er inderdaad donkere draden en stekkers op.
Dat weet ik, maar er werd heel wat afgehobby'd, ook in die tijd.
Fijn weekeinde.
Standaard zitten er inderdaad donkere draden en stekkers op.
Dat weet ik, maar er werd heel wat afgehobby'd, ook in die tijd.
Fijn weekeinde.
26 mrt 2021 23:31 #89707
door WiiWii
Handtekening
Beantwoord door WiiWii in topic Philips radio zoals op onderstaande foto
Hoi Rene.
ik denk dat de stekker ergens anders van was. Meestal zitten er donkere stekkers aan de radio. Fijne avond
ik denk dat de stekker ergens anders van was. Meestal zitten er donkere stekkers aan de radio. Fijne avond
Handtekening
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
26 mrt 2021 20:24 #89704
door RR1957
Dit keer ben ik het wel met Huub eens.
Het is een beetje vreemde bijdrage van TS terwijl zijn vraag uiteindelijk VOLLEDIG beantwoord is.
Ook door diverse lieden die later een zijpad ingingen in deze discussie.
Wat klaag je dan?
Daarbij, ook al waren enkelen het niet met elkaar eens, is die zij-formatie toch ook iets wat met
het tijdsbeeld te maken heeft van de radio die gezocht moest worden voor TS. Hij werd volledig
geholpen en bijgestaan in de zoektocht en dan achteraf gaan klagen dat de discussie een andere
wending had genomen. Had dit niet gebeurd door een opmerking in een bijdrage die altijd nog gericht
was aan TS, en daar een vraag op volgde, dan was de thread en de aandacht voor de radio van
de vader van TS gewoon naar onderen geplaatst en langzaam naar de vergetelheid gezakt.
Als deze thread na de vraag van TS nou direct een andere wending had genomen en TS totaal
niet was geholpen was dat toch een heel ander verhaal geweest.
Maar TS is 100 procent geholpen.
Een forum is nu eenmaal een discussie gebeuren, niet alléén om even snel wat info te vergaren.
Eigenlijk nog een vraag aan TS:
Waarom hangt er een stekken bij? Trok de vader de stekker er uit als de radio niet aanstond?
Of is het een stekken van iets anders wat niet in beeld is op de foto?
Sooooooodejukes. Ik dacht even een vraag te stellen over de radio van mijn vader. Kijk 2 dagen niet op het forum, gaat het helemaal ergens anders over. Nou ik haak af hier. Diegene die serieus reageren op mijn vraag, hartelijk dank daarvoor. e rest mag doorgaan hier, maar ik kijk niet meer.
Dit keer ben ik het wel met Huub eens.
Het is een beetje vreemde bijdrage van TS terwijl zijn vraag uiteindelijk VOLLEDIG beantwoord is.
Ook door diverse lieden die later een zijpad ingingen in deze discussie.
Wat klaag je dan?
Daarbij, ook al waren enkelen het niet met elkaar eens, is die zij-formatie toch ook iets wat met
het tijdsbeeld te maken heeft van de radio die gezocht moest worden voor TS. Hij werd volledig
geholpen en bijgestaan in de zoektocht en dan achteraf gaan klagen dat de discussie een andere
wending had genomen. Had dit niet gebeurd door een opmerking in een bijdrage die altijd nog gericht
was aan TS, en daar een vraag op volgde, dan was de thread en de aandacht voor de radio van
de vader van TS gewoon naar onderen geplaatst en langzaam naar de vergetelheid gezakt.
Als deze thread na de vraag van TS nou direct een andere wending had genomen en TS totaal
niet was geholpen was dat toch een heel ander verhaal geweest.
Maar TS is 100 procent geholpen.
Een forum is nu eenmaal een discussie gebeuren, niet alléén om even snel wat info te vergaren.
Eigenlijk nog een vraag aan TS:
Waarom hangt er een stekken bij? Trok de vader de stekker er uit als de radio niet aanstond?
Of is het een stekken van iets anders wat niet in beeld is op de foto?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Rene Daemen