Philips radio zoals op onderstaande foto
21 mrt 2021 13:15 #89603
door WiiWii
Handtekening
Beantwoord door WiiWii in topic Philips radio zoals op onderstaande foto
Hoi Rob, dat klopt. Dat was voor de hoge en lage tonen.
Handtekening
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
19 mrt 2021 20:57 #89578
door Robbedoes!
Beantwoord door Robbedoes! in topic Philips radio zoals op onderstaande foto
Op de schaal van Willy's radio viel me nog wat op. Aan de linker- en rechterkant, naast de druktoetsen, lijken draaiknopjes te zitten. Maar het is waarschijnlijk tekst of een afbeelding op de schaal. Ik zie dat wel bij sommige bx558 modellen, maar niet bij bx453 schalen. Misschien niet bruikbaar, maar het viel me op. Vr grt.Rob
15 mrt 2021 03:06 #89468
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Philips radio zoals op onderstaande foto
Bijvoorbeeld exportcontracten die niet doorgingen, of proefseries die geen vervolg kregen.
15 mrt 2021 00:23 - 15 mrt 2021 01:05 #89467
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips radio zoals op onderstaande foto
Dank zij Robbedoes blijkt dat het om een BX558a gaat. Iedereen bedankt voor de zoektocht.
Willy,
Als je de BX558A op youtube en radiomuseum.org bekijkt wijkt de zenderschaal van deze ook af.
Ik begrijp dat je graag hetzelfde exemplaar wil hebben wat je pa had.
Dat zal erg lastig worden.
Om het geluid te ervaren zoals hij ook heeft gehad is de BX453A de makkelijkste optie om aan te komen.
Dat je Juist in de personeelswinkel apparaten kon kopen die voor het buitenland bestemd waren zoals Jan Bus Omschreef klopt, voorbeelden genoeg van.
En waarom?
Brachten die bij hun personeel meer op dan dat ze uitgevoerd werden?
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 15 mrt 2021 01:05 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: WiiWii
14 mrt 2021 22:23 #89466
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Philips radio zoals op onderstaande foto
Maarten, mijn BX653A is ook een 19, dus BX653A/19.
Het enige verschil met de 'standaard' uitvoering blijkt het grotere aantal zekeringen.
Het enige verschil met de 'standaard' uitvoering blijkt het grotere aantal zekeringen.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
14 mrt 2021 20:45 - 14 mrt 2021 20:49 #89462
door maarten
Ik begrijp ondertussen echter dat het om een ander type toestel van 1 modeljaar eerder gaat, met een algemene exportbestemming. Bovenstaande is hier dus niet van toepassing, maar misschien toch interessant om te weten.
Beantwoord door maarten in topic Philips radio zoals op onderstaande foto
Radio's werden vaak in een paar versies geleverd afhankelijk van de bestemming. Dat werd in principe aangegeven met een /xx achter het typenummer en de schaal kan dan ook verschillen. Een B4X61A bestaat bijvoorbeeld ook als B4X61A/19 voor de Zweedse markt.Ja klopt. Lijkt er veel op. Maar waarom dan een andere schaalverdeling.
Is het dan zo dat bijvoorbeeld de eerste typeaanduiding hetzelfde is ? Bijvoorbeeld B4X......
Ik begrijp ondertussen echter dat het om een ander type toestel van 1 modeljaar eerder gaat, met een algemene exportbestemming. Bovenstaande is hier dus niet van toepassing, maar misschien toch interessant om te weten.
Laatst bewerkt 14 mrt 2021 20:49 door maarten.