Skip to main content
GESPOT

De moderne tijd.

Meer
21 feb 2022 00:15 #93880 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic De moderne tijd.
Wat de kwaliteit van het element betreft, kan ik niet met je meegaan. Lees de recensies op internet maar eens, zie mijn bijdrage. Zelfs veel duurdere platenspelers worden er mee uitgerust.
En bij Ali is alles goedkoop, dat kan ook een imitatie zijn. Ali is voor mij geen referentie.
Ik heb hier bij toeval ook een moderne koffer staan die ik pas sinds kort in Nederland tegen ben gekomen en daar zit hetzelfde element in. Voor de prijs presteert deze speler opvallend goed. Zelfs op de ingebouwde luidsprekers klinkt het vrij goed en het kan niet zo hard dat er rondzingen optreedt. Het mechaniek is verend opgesteld. Maar over een externe versterker klinkt het zeer goed. Het steekt in elk geval - ook qua uitvoering - zeer gunstig af tegen de goedkope Crosley (achtige) spelertjes.

Je kunt alles wat modern is wel afkraken, maar er kunnen en worden nog steeds goede producten gemaakt. Je kunt nu eenmaal niet een topproduct verlangen voor enkele tientjes. Dat kon 50 à 60 jaar geleden ook niet. Ook toen had je goedkope spelertjes met wiebelarmpjes en plateau’s met speling enz. Alleen kwam het toen uit een ander land.
Merken als Audio Technica, Pioneer enz. leveren prima spelers en zelfs het moderne Lenco heeft prima spelers in zijn programma.
Er geldt nog steeds “Alle waar is naar zijn geld”.

Groeten,
Peter
 

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 feb 2022 22:51 #93879 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic De moderne tijd.
Ik heb de speler gezien en ben niet enthousiast er over
ten eerste de speakers helemaal niet handig als je met veel volume wilt draaien resonantie van platenspeler je krijgt door de bassen met sterke passages dat de arm gaat overslaan
daarom waren spelers vroeger ook verend opgehangen alsmede rumble
het element is eenngoed koop elementje met matige prestaties
10€ aliexpress.
de speakers hadden beter in boxen verwerkt kunnen worden 
klasse A zal het niet zijn. Denk klasse D of hoger versterker.
en dan nog high end ambities  nou dat zou dit niet wezen.
een vintage apparaat voldoet beter een lenco dual enz.
heb eens een house of marley eens gehad tijdelijk
blue tooth dus draad loze boxen 
nou heel leuk dus niet kan alleen met house of marley blutooth speaker maar niet met JBL of andere bluetooth speakers  het connect met elkaar maar geenngeluid 
deze klachten werden ook gemeld op hun site
dw dwarskracht instelling deugd voor geen meter naald kracht 2 dwarskracht op 5
dan werkte het maar niet zoals ander spelers gelijk met de naald druk.
dus voormij was het kwaliteit crosley
als de dwarskracht op 2 stond bleef bij hetneind van de plaat de naald hangen arm deaaide niet echt soepel.
ding is heel snel op marktplaats gegaan en verkocht.
als je een goede nieuwe speler wilt hebben dan zit je rond de 600€ voor een knappe speler 
maar dese speler ben ik heel kritisch over .

René Daemen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 feb 2022 19:48 - 20 feb 2022 20:48 #93878 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic De moderne tijd.
Er wordt gesproken over 50 W. uitgangsvermogen. Dat is echter het vermogen van alles samen: Twee versterkers van 15 W. voor de lage tonen en twee van 10 W. voor de hoge tonen.
En inderdaad het standaard Audio Technica AT-3600L element, die je in veel platenspelers tegenkomt.

De recenties op internet van deze elementen zijn best wel goed: Op een Engelse site was de conclusie: “Highly Recommended.” Ze zijn officieel niet los te koop maar ze worden wel los verkocht. Een bekende site van goedkope apparatuur biedt ze voor 22,50 Euro aan, Vervangingsnaalden zijn veel duurder.

Groeten,
Peter
 

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 20 feb 2022 20:48 door peter1952.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 feb 2022 19:16 - 20 feb 2022 19:17 #93876 door Jan Bus
Beantwoord door Jan Bus in topic De moderne tijd.
Goedkoop Audio Technica elementje. Bij Ali al te koop vanaf ca € 15!!!!
Laatst bewerkt 20 feb 2022 19:17 door Jan Bus. Reden: foutje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 feb 2022 18:33 - 20 feb 2022 19:16 #93874 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic De moderne tijd.
Kost $549

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 20 feb 2022 19:16 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 feb 2022 17:45 #93872 door RR1957
De moderne tijd. werd gestart door RR1957
Geen idee wat het kost, maar het wordt gelikt gebracht en gepromoot. 

Cool enz.

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena