Skip to main content
GESPOT

De moderne tijd.

Meer
21 feb 2022 11:21 #93886 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic De moderne tijd.

AT elementen waren Altijd Gewild heb ze ook nog wel liggen
ook voor gebruik . En goed koop nieuw altijd
De Tafels zijn ook goed en zien goed uit
Daar kan geen oude rakker tegen op mooi stil ook
Veeeel oud is achter haalt .Dus ga niet Stil staan
huub


De meesten onder ons zijn als hobby behept met mooie vintage audio spullen,
waarvan het meeste , zo niet alles fraaier presteert dan dit moderne spul. 

Het ziet er mooi en gelikt uit, maar twee van die speakertjes in dezelfde kast 
waar ook de platenspeler in zit druist tegen alle goede hifi wetten in. 
Ik dacht in eerste instantie dat het gebodene op de gelikte site en filmpje aan-
geboden werd met twee losse luidsprekers, maar dat was dus een teleurstelling,
want helaas niet. Misschien uit te breiden met bluetooth? 

En zoals altijd geldt nog: goede wijn behoeft geen krans. 

De meeste twintigers en dertigers, duidelijk de doelgroep van dit spul, hebben
nu eenmaal niet de hoogtijdagen van hifi meegemaakt en zijn de 'oortjesgeneraties'. 
Ze kennen vooral de kwaliteit van die kleine oordingetjes. Nu ze echter zien dat
de vinyl LP wel erg trendy aan het worden is, worden ze geconfronteerd met de
technische bijzaken ervan, waarmee ze niet echt opgegroeid zijn. Ze zijn ook
niet gewend dat voor een goede weergave er toch wat in de woonkamer moet staan.
Ze willen vooral compact en klein, dat is in hun ogen de toekomst. 
Ik heb hier menige twintiger (een buurman bijvoorbeeld) over de vloer gehad die
alleen de baskast van mij in de kamer al volkomen belachelijk vond. 
Tot hij uiteraard de weergave hoorde. In mijn woonkamer dan uiteraard, niet in zijn
woonkamer aan de andere kant van de muur.... ;-) 
Geluidsinstallatie zo klein mogelijk, maar de flatscreen zo groot mogelijk. 
Die extreem grote flatscreen is de eye catcher, niet een volwassen geluidsinstallatie. 

We kunnen veelvuldig neerbuigend doen over die Crosley dingen, maar de verkoop
is wereldwijd een ongekend succes, vooral onder jongere generatie. En ze zijn er 
trots op want ze draaien vinyl! 
Zolang het aangebodene in de bovenstaande advertentie op die site gebruikt wordt
met die interne speakertjes is het hooguit een of twee tandjes beter dan de 'betere'
Crosley. 
Misschien presteert dit van Crosley wel beter dan dat Cool.... dankzij de losse 
luidsprekers. 
Crosley C62 voor 250 euro

 

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 feb 2022 11:11 #93885 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic De moderne tijd.
Waar draai jij je platen dan mee Huub? Volgens mij heb jij ook niet het allernieuwste.

Groeten,
Peter
 

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 feb 2022 10:08 #93884 door Huub
Beantwoord door Huub in topic De moderne tijd.
AT elementen waren Altijd Gewild heb ze ook nog wel liggen
ook voor gebruik . En goed koop nieuw altijd
De Tafels zijn ook goed en zien goed uit
Daar kan geen oude rakker tegen op mooi stil ook
Veeeel oud is achter haalt .Dus ga niet Stil staan
huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 feb 2022 09:54 #93883 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic De moderne tijd.
Ik heb de site nog eens goed bekeken, inclusief het filmpje.
Op zichzelf ziet het er best goed uit, het mechaniek zit keurig verend in de behuizing.
Men is in elk geval niet karig met de gegevens. Dat is vaak wel anders.
Maar voor dat zelfde geld of zelfs nog minder is ook een complete installatie te vinden met losse luidsprekers en meer mogelijkheden.
De vormgeving vind ik zelf wel geslaagd.

Maar ik vraag me wel af hoe René er bij komt dat het Audio Technica element slecht is terwijl het tegendeel op internet te vinden is.

Groeten,
Peter
 

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129, RR1957

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 feb 2022 06:42 #93882 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic De moderne tijd.
Je kunt zelfs voor nog minder een goede platenspeler kopen, kijk o.a. maar eens bij HiFi Klubben en de bijbehorende tests.

De afkeer tegen modern spul is echt niet altijd nodig.

Groeten,
Peter
 

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 feb 2022 02:08 #93881 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic De moderne tijd.
Met een aantal stellingen van René Daemen ben ik het niet eens.

Ten eerste.
Het Audio Technica AT-3600L element heeft een zéér goede prijs/kwaliteit verhouding.
En zoals Peter vermelde, bij Ali is alles goedkoop, dat kan ook een imitatie zijn.
Hoewel het maar zo kan zijn dat het geen imitatie is.
Maar wie neemt dan dat risico voor 12,50 minder.

Ten tweede.
Voor een goede nieuwe speler hoef je in mijn visie geen bedrag van rond de 600€ neer te tellen.
Mijn buurman welke weer van zijn vinyl wilde genieten en niet van tweedehands aanschaffen is heeft onlangs Audio-Technica - AT-LP140XP-Silver voor 399 euro gekocht.
Ik heb die gezien, betast bediend en beluisterd.
Mijn opinie.
Als je voor nieuw wil gaan een aanrader.

Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Cees PA1DBA, RR1957

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena