Skip to main content
GESPOT

De moderne tijd.

Meer
26 feb 2022 09:27 #93957 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic De moderne tijd.
Het was geen kritiek Peter, alleen een constatering dat een ieder het anders doet.
Uiteindelijk draai ik voor 80 procent van de tijd, als het om eigen muziek gaat, 
platen, dus analoog. CD's staan op de iMac (wordt tijd voor een nieuwe) en een
oude iPhone, maar maak ik nagenoeg geen gebruik van. 
Analoog blijft voor mij altijd nog de hoofdmoot, dat is mijn hobby. 
En voor mij is belangrijk dat ik geen moderne apparaten in de woonkamer zie staan. 
Ook dat is de hobby. 

;-) 

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 feb 2022 05:26 #93956 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic De moderne tijd.
Sorry, ik heb maar één apparaat waar ik alles mee doe. Niets ingewikkelds aan, kwestie van op de afstandbediening één knopje indrukken en ik heb muziek. Ik hoef niet meer in mijn CD’s te zoeken, want alles staat op alphabetische volgorde op mijn NAS.
Mijn Iphone en tablet zitten in hetzelfde netwerk in de cloud en als de telefoon gaat kan ik die ook op de Ipad opnemen.

Ik ben het wel met je eens dat bij heel veel mensen de mobiel de dienst uitmaakt. Als ik bijvoorbeeld boodschappen ga doen, blijft de mobiel thuis. Ik wil dan niet gestoord worden.

Groeten,
Peter
 

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 feb 2022 23:48 - 25 feb 2022 23:56 #93955 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic De moderne tijd.
Wat een ingewikkeld gedoe Peter met een hoop apparaten.
Ik zet gewoon op de tablet een zender aan, zo gepiept en meer hoef ik niet te doen.
Oh ja, de radio aanzetten.
Andere geluidjes hoor ik er niet doorheen, maar dat komt omdat ik mijn iPad alleen nog gebruik voor de app Photos en dus die muziek apps. De app Berichten ook nog wel, het weer, Messenger e.d. Het belangrijkste gaat allemaal via de iMac zoals e-mails. Mocht er nog eens een nieuwe iPad bijkomen dan blijft de oude mooi voor de bluetooth, voorlopig. Bijgeluiden van andere apps door de muziek heen heb ik nog niet gehoord, maar veel van dat soort onnodige ellende staat uit bij mij. iPad neem ik ook nooit meer mee buiten de deur. Een smartphone heb ik al lang niet meer.
Maar goed , al die starende mensen naar hun smartphone op straat vind ik ook totale onzin en ronduit walgelijk. Zelfs met de hond wandelend of bij de kinderen op het speelplaatsje. Geen aandacht meer voor de hond of het kind, maar op het schermpje. Of die mensen met hun draadloze oortjes in die heftig en luid tegen zichzelf lijken te kletsen.... 
Mensen die altijd zo'n ding bij zich hebben vind ik een beetje gestoord. Overal mee naar toe nemen alsof hun leven ervan afhangt.
Maar tja, de moderne wereld.
Maar zoals we inmiddels deze dagen weten is de mensheid vaak gestoord.

Maar goed, bluetooth is ook modern en daar maak ik inmiddels wel gebruik van ... 

Echter ieder zijn meug.

Ik heb nooit beweerd dat bluetooth of de radio high-end is, het klinkt gewoon goed en naar tevredenheid. De 3cm dikke stroomkabel was bedoeld als grap. Maar er zijn mensen die er in geloven als een religie (high end is een religie). We weten allemaal immers wat er achter het stopcontact in de muur zit.

Nooit gedacht dat ik via deze radio nog eens nieuws zou volgen over een lopende oorlog in Europa.

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 25 feb 2022 23:56 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 feb 2022 21:53 - 25 feb 2022 21:57 #93951 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic De moderne tijd.
Het feit dat ik mijn tablet of telefoon nodig heb is voor mij de reden om het niet met Bluetooth te doen.
Ik heb al jaren een streamer en dat bevalt me prima. Hier staat de radio bijna altijd de hele dag aan. Ik zet hem met de afstandsbediening aan en heb er verder geen omkijken naar.
Natuurlijk kan ik het met bluetooth doen (mijn streamer heeft die mogelijkheid en ook DAB+), maar dan moet ik hem eerst gekoppeld hebben en op mijn tablet/telefoon de goede zender opzetten.
Echter dan gaat mijn telefoon of er komt een mail o.i.d. binnen en dan hoor ik dat vrij luid over mijn geluidsinstallatie. En die streamer heb ik toch nodig om mijn CD’s die voor het grootste deel op mijn NAS staan mee af te spelen (hetgeen ik met deze streamer ook rechtstreeks kan).
Voor mij gewoon de makkelijkste oplossing.

Als het je alleen gaat om de zenders die op de kabel zit kun je de audio uitgang van de digitale ontvanger koppelen met je geluidsinstallatie of als je Ziggo hebt een aparte digitale radio tuner gebruiken.

Trouwens, luisteren via Bluetooth is zeker geen High End, hoe goed het ook moge klinken. Dat is radio zowiezo niet door de manier van uitzenden (comprimeren enz.)

Groeten,
Peter

 

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 25 feb 2022 21:57 door peter1952.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 feb 2022 21:44 #93950 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic De moderne tijd.

.................. Alles draadloos........


 
Je blijft natuurlijk wel altijd een draadje houden naar je stopcontact

Groeten,

Niels
Zeker waar en dat is uiteraard een afgeschermde kabel van 3cm dik voor een fantastische high-end weergave....... ;-) 

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 feb 2022 20:05 #93947 door Niels
Beantwoord door Niels in topic De moderne tijd.

.................. Alles draadloos........

 
Je blijft natuurlijk wel altijd een draadje houden naar je stopcontact

Groeten,

Niels

Niels
De volgende gebruiker (s) zei dank u: peter1952, RR1957

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena