- Berichten: 8947
GESPOT
De moderne tijd.
23 feb 2022 12:51 #93929
door Huub
Beantwoord door Huub in topic De moderne tijd.
Ja er komt Redelijk geluid uit
dan zijn ze tevreden en vergeet ook niet de muziek
die is ook van lager alooi .
huub
dan zijn ze tevreden en vergeet ook niet de muziek
die is ook van lager alooi .
huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
23 feb 2022 10:34 - 23 feb 2022 10:40 #93927
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic De moderne tijd.
Ik zou het allemaal niet zo negatief willen stellen.
WIJ hebben onze (vintage) eisen en kennen de hoogtijdagen van hifi in de vorige eeuw.
Het gros in de huidige tijd is echter niet zo veeleisend. Dat is af te leiden aan het
succes van de verkoop van al die die Crosleys en pseudo Crosleys. Ik zag van de week dat
dergelijke koffertjes zelfs in de buurtsuper om de hoek verkocht werden, deze week, voor de
'speciale' prijs van 45 euro. Nieuwsgierig vroeg ik aan de chef of ze een beetje verkochten.
Niet aan te slepen was het commentaar, ze vliegen weg. Voor de mensen die dit kopen is die
Cool... echt al veel en veel te duur. Leuk voor de huidige hipsters, meer niet.
WIJ hebben onze (vintage) eisen en kennen de hoogtijdagen van hifi in de vorige eeuw.
Het gros in de huidige tijd is echter niet zo veeleisend. Dat is af te leiden aan het
succes van de verkoop van al die die Crosleys en pseudo Crosleys. Ik zag van de week dat
dergelijke koffertjes zelfs in de buurtsuper om de hoek verkocht werden, deze week, voor de
'speciale' prijs van 45 euro. Nieuwsgierig vroeg ik aan de chef of ze een beetje verkochten.
Niet aan te slepen was het commentaar, ze vliegen weg. Voor de mensen die dit kopen is die
Cool... echt al veel en veel te duur. Leuk voor de huidige hipsters, meer niet.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 23 feb 2022 10:40 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 feb 2022 13:25 - 22 feb 2022 13:28 #93918
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic De moderne tijd.
Mm ziet aardig uit
Maar heb eens met opheffen van de mediamarkt met fikse korting
Zo’n speler gehad dacht leuk bluetooth
En daar zit ook een probleem aanvast
Je moet de marley speakers bijnemen
Neem je een JBL herkent hij maarrrr geluid komt er niet uit
De arm instellingen laten ook te wensen over
Normaal bij een platenspeler is naald druk en antiskating gelijk
Dus naald op 2 dwarskracht ook op 2
Dat kun je bij marley vergeten dan blijft de plaat hangen bij de laatste nummer van je plaat. Zet je antiskating richting 5 dan gaat het wel.
Dit natuurlijk bij hun importeur uit almere aangegeven.
Als men alle bluetooth speakers aankon de jongeren hebben veel de JBL koker model speakers dan moet zo’n platenspeler wel op kunnen werken zoekt ook netjes op met verbinding maken lampje knippert en gevonden brand dan blauw
Maar geluid krijg je niet.
Morortje is van platstic met plastic poelie kan beter ook lawaaierig
Voor het bedrag van de marley heb je al een project of een rega speler instap model.
Na een. Maand verkocht .
ziet leuk uit maar is het net niet
Hou het bij vintage heb een beter gevoel bij
Maar heb eens met opheffen van de mediamarkt met fikse korting
Zo’n speler gehad dacht leuk bluetooth
En daar zit ook een probleem aanvast
Je moet de marley speakers bijnemen
Neem je een JBL herkent hij maarrrr geluid komt er niet uit
De arm instellingen laten ook te wensen over
Normaal bij een platenspeler is naald druk en antiskating gelijk
Dus naald op 2 dwarskracht ook op 2
Dat kun je bij marley vergeten dan blijft de plaat hangen bij de laatste nummer van je plaat. Zet je antiskating richting 5 dan gaat het wel.
Dit natuurlijk bij hun importeur uit almere aangegeven.
Als men alle bluetooth speakers aankon de jongeren hebben veel de JBL koker model speakers dan moet zo’n platenspeler wel op kunnen werken zoekt ook netjes op met verbinding maken lampje knippert en gevonden brand dan blauw
Maar geluid krijg je niet.
Morortje is van platstic met plastic poelie kan beter ook lawaaierig
Voor het bedrag van de marley heb je al een project of een rega speler instap model.
Na een. Maand verkocht .
ziet leuk uit maar is het net niet
Hou het bij vintage heb een beter gevoel bij
René Daemen
Laatst bewerkt 22 feb 2022 13:28 door Rene Daemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 feb 2022 13:01 - 22 feb 2022 13:05 #93917
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic De moderne tijd.
Dit lijkt me dan toch al wat beter dan dat Cool....
Voor de jongere generaties is het denk ik al heel wat.
Marley Audio set met losse luidsprekers.
En ze hebben er hier zelfs koffie bij....
Voor de jongere generaties is het denk ik al heel wat.
Marley Audio set met losse luidsprekers.
En ze hebben er hier zelfs koffie bij....
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 22 feb 2022 13:05 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 feb 2022 12:49 #93916
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic De moderne tijd.
De Crosley platenspelers zijn niet van amerikaanse makelijk
Vroeger was crosley amerikaans maar nu ook in chinese handen
Geen beste reputatie
Die portables waar men op loopt te kwijlen
Zijn regelrechte ramp voor je vinyl
Fouthoek niet goed en je platen worden grijs onder je naald
Als je al die rtro spelertjes gpo crosley hebben ze het zelfde goedkope denkje
Wat voor een paar euro wordt gemaakt in china sommige wordt een armpje op geplaatst met het audiotechnica element waar de naalddruk veel te hoog is
Rumblen als een gek . Zie spinnerette crosley
De automatische afslag werkt nog als muziek uit de plaat komt ruim voor de uitloop groef begint.
De jeugd is het goed voor die hebben mobieltjes waar kwakend geluid uitkomt
Weten totaal niet wat hifi is.
De AT3600 is niet zo bijzonder co,pliantie al stug voor de fluarmpjes anders gaat het helemaal mis die elementjes zaten ook in de sony XO-D8 sony tegen eindjaren 80 platenspeler vaste instelling geen naaldeuk te regelen geen dwarskracht . In de combinatie van matige kwaliteit was te doen .
Als je als een platenspeler met headshell en standaart de AT3400 in heb zou ik persoonlijk een beter element inzetten .
Kijk voor je bekraste singles is het goedvoor maar ben je serieus zou ik het AT3400 aan de kant zetten.
Als je een moderne knappe speler dan richting de rega planar gaan
Of de project debuut . Daar kan je met een ortofoon best goede resultaten halen.
Laatst had ik iemand uit de plaats die een Dual1215 had die 35 jaar opzolder had gebivakkeerd . Alles vast en losgemaakt gemaakt gesmeerd
Ander element shure was defect .
De oersoon zei als deze niet gemaakt kan worden koop ik een platenspelertje bij de Hema . Ik zei als je platen wilt weggooien kun je beter nu doen dan op zo’n barrel draaien .
Je dual is 10 x beter dan zo’n mickey mouse speler.
Vorige week afgeleverd en staat nu dagelijks te draaien.
Ik denk dat de speler uit de topic door hifi fanaten getest wordt
Een slechte recenssie krijgt.
Ik hou liever bij vintage spul heeft zich bewezen.
Vroeger was crosley amerikaans maar nu ook in chinese handen
Geen beste reputatie
Die portables waar men op loopt te kwijlen
Zijn regelrechte ramp voor je vinyl
Fouthoek niet goed en je platen worden grijs onder je naald
Als je al die rtro spelertjes gpo crosley hebben ze het zelfde goedkope denkje
Wat voor een paar euro wordt gemaakt in china sommige wordt een armpje op geplaatst met het audiotechnica element waar de naalddruk veel te hoog is
Rumblen als een gek . Zie spinnerette crosley
De automatische afslag werkt nog als muziek uit de plaat komt ruim voor de uitloop groef begint.
De jeugd is het goed voor die hebben mobieltjes waar kwakend geluid uitkomt
Weten totaal niet wat hifi is.
De AT3600 is niet zo bijzonder co,pliantie al stug voor de fluarmpjes anders gaat het helemaal mis die elementjes zaten ook in de sony XO-D8 sony tegen eindjaren 80 platenspeler vaste instelling geen naaldeuk te regelen geen dwarskracht . In de combinatie van matige kwaliteit was te doen .
Als je als een platenspeler met headshell en standaart de AT3400 in heb zou ik persoonlijk een beter element inzetten .
Kijk voor je bekraste singles is het goedvoor maar ben je serieus zou ik het AT3400 aan de kant zetten.
Als je een moderne knappe speler dan richting de rega planar gaan
Of de project debuut . Daar kan je met een ortofoon best goede resultaten halen.
Laatst had ik iemand uit de plaats die een Dual1215 had die 35 jaar opzolder had gebivakkeerd . Alles vast en losgemaakt gemaakt gesmeerd
Ander element shure was defect .
De oersoon zei als deze niet gemaakt kan worden koop ik een platenspelertje bij de Hema . Ik zei als je platen wilt weggooien kun je beter nu doen dan op zo’n barrel draaien .
Je dual is 10 x beter dan zo’n mickey mouse speler.
Vorige week afgeleverd en staat nu dagelijks te draaien.
Ik denk dat de speler uit de topic door hifi fanaten getest wordt
Een slechte recenssie krijgt.
Ik hou liever bij vintage spul heeft zich bewezen.
René Daemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 feb 2022 23:11 - 21 feb 2022 23:39 #93907
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic De moderne tijd.
Als het voor kinderen bedoeld is geweest lijkt het me prima.
Die zijn al apetrots als ze zo'n ding hebben gekregen.
Het wordt triest als volwassenen crap geluid gaan waarderen.
En dat is helaas tegenwoordig maar al te vaak het geval,
gezien de verkoop succescijfers van Crosley.
Maar goed, in de jaren zeventig had je de UFO's van Philips
en dat zijn nu ook verzamelobjecten geworden, door
volwassenen. Het zal heus niet om het magere geluid gaan.
De vormgeving stond hier ruimschoots voorop voor een
succesvolle verkoop indertijd, niet de kwaliteit.
Wel slim.
Zie je nu uiteraard nog.
Aan de vormgeving van dat Cool-en-nog-wat zal het niet liggen.
Het ziet er uiterst gelikt uit met een even gelikte promotie.
Cool design voor twintigers en dertigers.
Ze blazen ongelooflijk hoog van de toren.
Op Facebook hebben ze dan ook een "VIP (jawel: Very Important Persons)
Group For CoolGeek Design"....
Ergens las ik dat ze uit Hongkong komen. Ze hebben ook een 'sounddesk'.
Gemaakt van 'vliegtuig kwaliteit aluminium'...
Die zijn al apetrots als ze zo'n ding hebben gekregen.
Het wordt triest als volwassenen crap geluid gaan waarderen.
En dat is helaas tegenwoordig maar al te vaak het geval,
gezien de verkoop succescijfers van Crosley.
Maar goed, in de jaren zeventig had je de UFO's van Philips
en dat zijn nu ook verzamelobjecten geworden, door
volwassenen. Het zal heus niet om het magere geluid gaan.
De vormgeving stond hier ruimschoots voorop voor een
succesvolle verkoop indertijd, niet de kwaliteit.
Wel slim.
Zie je nu uiteraard nog.
Aan de vormgeving van dat Cool-en-nog-wat zal het niet liggen.
Het ziet er uiterst gelikt uit met een even gelikte promotie.
Cool design voor twintigers en dertigers.
Ze blazen ongelooflijk hoog van de toren.
Op Facebook hebben ze dan ook een "VIP (jawel: Very Important Persons)
Group For CoolGeek Design"....
Ergens las ik dat ze uit Hongkong komen. Ze hebben ook een 'sounddesk'.
Gemaakt van 'vliegtuig kwaliteit aluminium'...
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 21 feb 2022 23:39 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.