HIFI apparatuur
Philips A5X83A mono buizen tuner.
Minder
Meer
05 jul 2021 08:59 #91236
door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic Philips A5X83A mono buizen tuner.
bij al deze tuners die ik al gerepareerd heb sluit het afstemoog niet volledig.. ook de B4(5)x 82 hebben dat bv.. ik verlaag het anodeweerstand dan naar bv 300K zodat het oog zo goed als sluit. Vind het maar een vreemd zicht een oog dat bij een toestel dat in orde en afgeregeld is en toch maar half sluit..
Onderwerp is gesloten.
05 jul 2021 00:12 - 05 jul 2021 00:14 #91234
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Philips A5X83A mono buizen tuner. werd gestart door Bert Kn
Een jaar of drie geleden werd deze tuner op het buurforum aangeboden voor een zacht prijsje.
De reden waarom ik hem kocht voor op de reservebank, ik had al een exemplaar.
Deze tuner speelde nog uitstekend zonder dat er ooit wat aan gedaan was C67, C70 10mF en C71 0,1mF toch maar preventief vervangen destijds.
Na een paar dagen spelen op de regionale zender hier is hij op de zolder beland.
Eergisteren heb ik hem maar weer eens naar beneden gehaald en aangesloten.
Na aanzetten liet de regionale zender zonder aan de afstemming gedraaid te hebben zich weer uitstekend horen, stond nog keurig op de zender.
Op verloop van de afstemming heb ik deze tuners nog nooit betrapt.
Dat het afstem oog van deze tuners niet volledig sluit zegt niets over de ontvangst kwaliteit.
Met een draadje van pak en beet een meter plukt hij zelfs in onze betonnen doos veel zenders op de FM uit de lucht zonder hinderlijke ruis.
De reden waarom ik hem kocht voor op de reservebank, ik had al een exemplaar.
Deze tuner speelde nog uitstekend zonder dat er ooit wat aan gedaan was C67, C70 10mF en C71 0,1mF toch maar preventief vervangen destijds.
Na een paar dagen spelen op de regionale zender hier is hij op de zolder beland.
Eergisteren heb ik hem maar weer eens naar beneden gehaald en aangesloten.
Na aanzetten liet de regionale zender zonder aan de afstemming gedraaid te hebben zich weer uitstekend horen, stond nog keurig op de zender.
Op verloop van de afstemming heb ik deze tuners nog nooit betrapt.
Dat het afstem oog van deze tuners niet volledig sluit zegt niets over de ontvangst kwaliteit.
Met een draadje van pak en beet een meter plukt hij zelfs in onze betonnen doos veel zenders op de FM uit de lucht zonder hinderlijke ruis.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 05 jul 2021 00:14 door Bert Kn.
Onderwerp is gesloten.