Skip to main content
HIFI apparatuur

Een leuk setje FM13-HF302.

Meer
31 mrt 2015 05:46 - 31 mrt 2015 05:46 #51701 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Een leuk setje FM13-HF302.
M'n pa heeft destijds zo'n '302 ding gebouwd. Na z'n scheiding heb ik hem in woede weggepleurd, nu natuurlijk spijt van...

Die folie is inderdaad obscuur.

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 31 mrt 2015 05:46 door PE9ZZ.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
31 mrt 2015 00:39 #51699 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Een leuk setje FM13-HF302.
Met die folie heeft een vorige eigenaar kennelijk gehoopt iets af te schermen of een al-dan-niet bestaand probleem op te lossen.

Een mu-metalen kapje werkt beter als je een trafo wilt afschermen. Als er een probleem inzit, bijvoorbeeld brom, zou er ook nog een lekstroompje of slechte elco ergens kunnen zitten.

Meer
31 mrt 2015 00:07 #51698 door Bert Kn
Afgelopen zobdag kocht ik op de beurs in Driebergen een Philips HF302 versterker uit de zelfbouw reeks van Philips.
De FM 13 zelfbouw tuner kreeg ik vorig jaar van een hobby vriend van me welke hem als toegift ook voor noppes had gekregen bij de aanschaf van ander spul.
Om deze tuner welke perfect speelt compleet te maken met een versterler kon ik het niet nalaten de HF302 erbij te kopen.
De verkoper van de versterker melde dat de versterker nog goed speelt.
Vandaag heb ik het spul aan elkaar gehangen en kan ik niets anders zeggen dan :thumbsup:
Van zowel de tuner en de versterker zit er alle documentatie bij wat het setje extra compleet maakt.
Zelf ben ik eerlijk gezegd meer voor het kant en klare spul van Philips maar dit heeft ook wel wat en doet qua prestaties niet onder voor het vergelijkbare kant en klare spul.
Ook valt me op dat alle buizenvoeten die Philips erbij leverde keramisch zijn, dit in tegenstelling tot een groot aantal van hun andere kant en klaar gebouwde producten.
De voedings trafo van de HF302 is met folie beplakt, de reden daarvan ontgaat me.

Mvg.
Bert
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena