Een leuk setje FM13-HF302.
De revisie ziet er netjes uit, maar waarom niet alle elco's netjes onder elkaar gemonteerd? Of was van die ene elco een draad te kort afgeknipt?
Eventueel had je de draadsteun waar alleen de zwarte en groene draad aan zitten om kunnen keren, zodat de draden korter konden worden. Het is een beetje muggenzifterij, het ziet er verder gewoon keurig uit!
Ik ga de mijne ook maar eens afstoffen.......
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
De bekende spannings verlagings truc doen met een trafo van 220/15V bij ca 0,5 V.
En je buizen gloeien keurig weer op 6,3 V.
Tis altijd met de 9040 voedingstrafo in deze pakketten dat je aan de 220V aansluiting vast zit en de versterkers daardoor simpelweg te zwaar belast worden.
Het trucje is al meerdere malen beschreven op het NFOR.
Groet Frank
Losse weerstanden er in met hitte
Gewoon zoo laten .Ik meen ook AC 230 op de voeding
dat is meest al met een stroom bron aansluiting AC
Huub
De anodespanning is niet maatgevend. Heb je de gloeispanning nagemeten?
Dat klopt, de gloeispanning meet 6,58V.
Lijkt mij verder geen probleem.
Mvg.
Bert
De anodespanning is niet maatgevend. Heb je de gloeispanning nagemeten?Bert Kn schreef : Een korte inspectie heeft me opgeleverd dat er makkelijk een tussen schotje geplaatst kan worden hetgeen in de planning staat.
Omdat er geen mogelijkheid is om de spanning op 245V te zetten en de anode spanning op de EL86's aan de hoge kant was heb ik R37 in de voeding vervangen voor een hogere waarde zodat de spanning weer klopte.
Omdat de versterker uit zijn behuizing was besloot ik hem maar meteen verder onder handen te nemen en de modificatie om de MD ingang een gevoeligheid van 3,5 mV in plaats van 7,5 mV te geven uit te voeren.
Bijlage RevA.jpg niet gevonden
Gelijk maar een testopstelling gemaakt en de B&O Concorde bigfun met SP10 element aangesloten.
Geen enkel probleem de versterker laat zich uitstekend uitsturen met het B&O SP10 element welke een output van 5 mV heeft.
Mvg.
Bert