Skip to main content
HIFI apparatuur

Philips FM13

Meer
10 feb 2012 10:48 #14585 door soundman2
Beantwoord door soundman2 in topic Re: Philips FM13

Marcel - Forumbeheer schreef : Hallo,

Ik had deze afdwaling naar koffie nog niet opgemerkt, maar hij gaat inderdaad te ver.
Misschien kan iemand de volgende keer even op Rapporteren aan moderator klikken om mij erop te attenderen, zodat ik er wat sneller van op de hoogte ben.

Ik zal de items over koffie morgen verwijderen, dus als mensen nog teksten willen bewaren hebben ze tot morgen de tijd om het te kopiëren.

Groeten van Marcel ;)

Ik denk dat het gewoon een beetje sociaal verschijnsel is. Ook in gesprekken tussen (radio)verzamelaars gaat het echt niet alleen over radio's, maar ook gewone alledaagse dingen. Het moet natuurlijk niet te gek worden. Persoonlijk vond ik het wel horen bij de tijd waarin ook de onderhavige apparatuur een hot item was. Verwijderen hoeft m.i. niet, een slotje is wellicht wat minder rigoreus.

Soundman2
De volgende gebruiker (s) zei dank u: maarten, brcf01

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 feb 2012 07:43 - 10 feb 2012 07:54 #14583 door soundman2
Beantwoord door soundman2 in topic Re: Philips FM13
Die CONA hebben we jarenlang gebruikt in een wat andere vorm van Philips.
Het was eenn aluminium waterkoker, die moest je vullen met water. Daarop drukte je een kunststof bovenstuk met een tuit die tot onderin de alu kan reikte.. In het bovenstuk zat een filterplaatje vast met een haakje en dan de koffie. Als het water aan de kook raakte werd het door de tuit omhooggedrukt tot in het opzetstuk. Dat ging door tot al het water boven was en stoombellen de koefie hevig door het water sloegen. De kan kookte droog en slog dan af. De stoombellen verdwenen en Het water kreeg de kans om terug te zakken. Doordat de waterkoker wat afkoelde kreeg je onderdruk en werd de koffie terug in de kan gezogen. Het bovenstuk kon er nu af en in het omgekeerde deksel geplaatst worden. De kan hield de koffie op de juiste temperatuur. Omdat er op de kan een goed sluitend dekseltje zat, kon er geen water verdampen. Het goede daarvan was, dat ook na een half uurtje het tweed kopje ook nog lekker was. Er gingen zowat 6 kopjes tegelijk in.
Ik vond nog een plaatje op internet. Alleen was bij ons het bovenste deel geen glas meer, maar kunststof.

Soundman2.
Laatst bewerkt 10 feb 2012 07:54 door soundman2.

• brcf01
  • [brcf01]
  • Onderwerp Auteur
Meer
10 feb 2012 06:48 - 10 feb 2012 07:07 #14579 door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: Philips FM13
Zie verder de thread over off topic onderwerpen.

:thumbsup:
Laatst bewerkt 10 feb 2012 07:07 door brcf01.

Meer
10 feb 2012 01:18 #14575 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Re: Philips FM13
Marcel forum beheerder,

Vind ik een goede raad voor degenen die zich daar aan ergeren.
Dat voor komt hete koffie hoofden.
En dat moeten we nou net niet hebben op dit leuke forum.
Vriendelijke groeten Cees.

Meer
09 feb 2012 22:07 - 10 feb 2012 20:54 #14570 door Marcel L
Beantwoord door Marcel L in topic Re: Philips FM13
Hallo,

Ik had deze afdwaling naar koffie nog niet opgemerkt, maar hij gaat inderdaad wat ver.
Misschien kan iemand de volgende keer even op Rapporteren aan moderator klikken om mij erop te attenderen, zodat ik er wat sneller van op de hoogte ben.

Groeten van Marcel ;)

Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Laatst bewerkt 10 feb 2012 20:54 door Marcel L.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Martin, pietblaas

• brcf01
  • [brcf01]
  • Onderwerp Auteur
Meer
09 feb 2012 20:42 #14566 door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: Philips FM13
DE koffiemaker.

Excuus.

Gemaakt door Kunena