- Berichten: 2969
Televisie tot 1970
17TX210A beeld rolt
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Offline
- Cees
Minder
Meer
20 apr 2024 15:22 - 20 apr 2024 15:25 #99465
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic 17TX210A beeld rolt
video komt binnen op R91 en gaat via R92 en R135 naar je rastergedeelte, en naar AGC
Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 20 apr 2024 15:25 door Cees PA1DBA.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 apr 2024 13:22 - 20 apr 2024 13:24 #99464
door bavelt
Ik vraag me in dit schema wel af: wie voedt nu de syncscheider? Is dat R74/C90 vanuit de video eindtrap?
En vandaar via R92/R135 verder het circuit in naar B2T etc. voor de Vsysnc?
Maar wat doet dan R143 en wat daarachter zit? Dit komt op het stuurrooster van b2T. Het lijkt wel een koppeling met de AGC.
Ik kan daar geen chocola van maken.
Handtekening
Beantwoord door bavelt in topic 17TX210A beeld rolt
R92 en R135 zijn in orde, ik had ze zekerheidshalve al vervangen.Ik verdenk in de eerste plaats R92 en R135: Zijn deze in waarde toegenomen?
Ik vraag me in dit schema wel af: wie voedt nu de syncscheider? Is dat R74/C90 vanuit de video eindtrap?
En vandaar via R92/R135 verder het circuit in naar B2T etc. voor de Vsysnc?
Maar wat doet dan R143 en wat daarachter zit? Dit komt op het stuurrooster van b2T. Het lijkt wel een koppeling met de AGC.
Ik kan daar geen chocola van maken.
Handtekening
Laatst bewerkt 20 apr 2024 13:24 door bavelt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 apr 2024 09:38 #99463
door bavelt
Handtekening
Beantwoord door bavelt in topic 17TX210A beeld rolt
Nou ja, een eitje..
Dan heb je wel 2 van die bakken naast elkaar op de werkbank. Samen met een fikse scope wordt dat wel even worstelen.
Ondertussen heb ik mijn tweede nostalgische avond achter de rug.
Inderdaad, eentje doet het gewoon prima, bij de andere betekende het steeds even aan de VS (R120) draaien om het rollen te stoppen. Er zit wel een verschil bij wat op het beeld wordt getoond: het meest stabiele is het Ziggo testbeeld via de Humax kast. Dan komt de DVD speleer met zijn vaste startlogo. Maar eenmaal bewegende DVD-beelden, dan krijgt het toestel het benauwd en komt aan het zweten om het beeld stil te krijgen.
Inmiddels heb ik alle buizen behalve de de BB vervangen door NOS exemplaren. Gaf een positief effect op de helderheid, maar voor de Vsync maakte het niets uit.
ik heb nu geen nostagische avonden meer op de planning, dus kan ik weer aan het meten gaan slaan.
Dan heb je wel 2 van die bakken naast elkaar op de werkbank. Samen met een fikse scope wordt dat wel even worstelen.
Ondertussen heb ik mijn tweede nostalgische avond achter de rug.
Inderdaad, eentje doet het gewoon prima, bij de andere betekende het steeds even aan de VS (R120) draaien om het rollen te stoppen. Er zit wel een verschil bij wat op het beeld wordt getoond: het meest stabiele is het Ziggo testbeeld via de Humax kast. Dan komt de DVD speleer met zijn vaste startlogo. Maar eenmaal bewegende DVD-beelden, dan krijgt het toestel het benauwd en komt aan het zweten om het beeld stil te krijgen.
Inmiddels heb ik alle buizen behalve de de BB vervangen door NOS exemplaren. Gaf een positief effect op de helderheid, maar voor de Vsync maakte het niets uit.
ik heb nu geen nostagische avonden meer op de planning, dus kan ik weer aan het meten gaan slaan.
Handtekening
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bergmans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12 apr 2024 21:14 #99407
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic 17TX210A beeld rolt
TS heeft twee dezelfde toestellen. De ander doet het wel goed dus vergelijken is een eitje.
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Offline
- Cees
Minder
Meer
- Berichten: 2969
12 apr 2024 19:40 #99406
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic 17TX210A beeld rolt
Toch werkte die verticale sync best stabiel bij de 17TX180U en de 21tx210A van mijn ouders en opa ,zover ik mij kan herinneren uit de jeugdjaren.
Zelfs met het sneeuwende signaal van TV Noordzee.
Zelfs met het sneeuwende signaal van TV Noordzee.
Cees- pa1dba
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12 apr 2024 16:19 #99405
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic 17TX210A beeld rolt
Volkomen terecht. Flutschakeling. Zie dat maar eens goed te krijgen...Daarna is hij niet meer toegepast
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.