Skip to main content
Televisie tot 1970

17TX210A beeld rolt

Meer
20 apr 2024 15:22 - 20 apr 2024 15:25 #99465 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic 17TX210A beeld rolt
video komt binnen op R91 en gaat via R92 en R135  naar je rastergedeelte, en naar AGC

Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 20 apr 2024 15:25 door Cees PA1DBA.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 apr 2024 13:22 - 20 apr 2024 13:24 #99464 door bavelt
Beantwoord door bavelt in topic 17TX210A beeld rolt

Ik verdenk in de eerste plaats R92 en R135: Zijn deze in waarde toegenomen?
R92 en R135 zijn in orde, ik had ze zekerheidshalve al vervangen.
Ik vraag me in dit schema wel af: wie voedt nu de syncscheider? Is dat R74/C90 vanuit de video eindtrap? 
En vandaar via R92/R135 verder het circuit in naar B2T etc. voor de Vsysnc?
Maar wat doet dan R143 en wat daarachter zit? Dit komt op het stuurrooster van b2T. Het lijkt wel een koppeling met de AGC. 
Ik kan daar geen chocola van maken.




 

Handtekening
Laatst bewerkt 20 apr 2024 13:24 door bavelt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 apr 2024 09:38 #99463 door bavelt
Beantwoord door bavelt in topic 17TX210A beeld rolt
Nou ja, een eitje..
Dan heb je wel 2 van die bakken naast elkaar op de werkbank. Samen met een fikse scope wordt dat wel even worstelen.
Ondertussen heb ik mijn tweede nostalgische avond achter de rug.
Inderdaad, eentje doet het gewoon prima, bij de andere betekende het steeds even aan de VS (R120) draaien om het rollen te stoppen. Er zit wel een verschil  bij wat op het beeld wordt getoond: het meest stabiele is het Ziggo testbeeld via de Humax kast. Dan komt de DVD speleer met zijn vaste startlogo. Maar eenmaal bewegende DVD-beelden, dan krijgt het toestel het benauwd en komt aan het zweten om het beeld stil te krijgen.
Inmiddels heb ik alle buizen behalve de de BB vervangen door NOS exemplaren.  Gaf een positief effect op de helderheid,  maar voor de Vsync maakte het niets uit.
ik heb nu geen nostagische avonden meer op de planning, dus kan ik weer aan het meten gaan slaan.

 

Handtekening
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bergmans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 apr 2024 21:14 #99407 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic 17TX210A beeld rolt
TS heeft twee dezelfde toestellen. De ander doet het wel goed dus vergelijken is een eitje.

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 apr 2024 19:40 #99406 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic 17TX210A beeld rolt
Toch werkte die verticale sync best stabiel bij de 17TX180U en de 21tx210A van mijn ouders en opa ,zover ik mij kan herinneren uit de jeugdjaren.
Zelfs met het sneeuwende signaal van TV Noordzee.

Cees- pa1dba

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 apr 2024 16:19 #99405 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic 17TX210A beeld rolt

Daarna is hij niet meer toegepast
Volkomen terecht. Flutschakeling. Zie dat maar eens goed te krijgen...

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena