Televisie tot 1970
k7 tv x26k141 met kleur probleem
27 jan 2021 02:36 - 27 jan 2021 03:01 #88511
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic k7 tv x26k141 met kleur probleem
Maarten schreef.
Hoewel het er misschien wat rottig uitkwam, geef ik René Daemen 100% gelijk dat je bij twijfel beter kunt meten.
Maarten ik denk daar toch echt anders over.
Het is maar net wat je rottig noemt.
Ervaringen van doorgewinterde reparateurs werden hier weggevaagd alsof ze geen kennis van zaken zouden hebben.
In het (enkele) geval van René was de 27 Ohm weerstand de oorzaak.
Over de k8L van zijn opa hoorde hij ook nooit iets over te donker beeld, is dat dan een maatstaaf om ervaringen van anderen te beoordelen?
De eerste KTV die mijn ouders kochten was een K7 laatste generatie overjarig, de buren kochten diezelfde week een K8 die er toen ook al was.
Die K7 van mijn ouders heeft jaren zonder problemen dienstgedaan en uiteindelijk nog steeds goedwerkend ingeruild op een nieuwer toestel met meer voorkeuze toetsen.
De K8 van onze buren deed hem dat niet na, die waren hem al snel zat omdat er telkens weer wat mis mee was.
De moraal, baseer je bevindingen niet op enkele toestellen.
Maar neem ook eens wat aan van anderen die er meer ervaring mee hebben.
Ach, soms heb je geluk met een toestel en soms minder.
Onze huidige Sony Bravia speelt al ruim 11 jaar zonder problemen en nog steeds met een mooi plaatje, kreng wil maar niet de geest geven en ik zou graag een nog groter Oled exemplaar willen hebben, maar daar is de directrice het niet mee eens.
Hoewel het er misschien wat rottig uitkwam, geef ik René Daemen 100% gelijk dat je bij twijfel beter kunt meten.
Maarten ik denk daar toch echt anders over.
Het is maar net wat je rottig noemt.
Ervaringen van doorgewinterde reparateurs werden hier weggevaagd alsof ze geen kennis van zaken zouden hebben.
In het (enkele) geval van René was de 27 Ohm weerstand de oorzaak.
Over de k8L van zijn opa hoorde hij ook nooit iets over te donker beeld, is dat dan een maatstaaf om ervaringen van anderen te beoordelen?
De eerste KTV die mijn ouders kochten was een K7 laatste generatie overjarig, de buren kochten diezelfde week een K8 die er toen ook al was.
Die K7 van mijn ouders heeft jaren zonder problemen dienstgedaan en uiteindelijk nog steeds goedwerkend ingeruild op een nieuwer toestel met meer voorkeuze toetsen.
De K8 van onze buren deed hem dat niet na, die waren hem al snel zat omdat er telkens weer wat mis mee was.
De moraal, baseer je bevindingen niet op enkele toestellen.
Maar neem ook eens wat aan van anderen die er meer ervaring mee hebben.
Ach, soms heb je geluk met een toestel en soms minder.
Onze huidige Sony Bravia speelt al ruim 11 jaar zonder problemen en nog steeds met een mooi plaatje, kreng wil maar niet de geest geven en ik zou graag een nog groter Oled exemplaar willen hebben, maar daar is de directrice het niet mee eens.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 27 jan 2021 03:01 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26 jan 2021 22:41 #88510
door lampje
Beantwoord door lampje in topic k7 tv x26k141 met kleur probleem
Ik ben blij met de reacties. Het was niet standaard elk jaar natuurlijk,maar ik heb het erg vaak meegmaakt met K7 en K8 toestellen.En Rene je hoeft het niet te geloven.
Maar je zou het ook gewoon aan kunnen nemen van iemand die ruim 40 jaar ervaring heeft .
...........................!
Maar je zou het ook gewoon aan kunnen nemen van iemand die ruim 40 jaar ervaring heeft .
...........................!
Minder
Meer
26 jan 2021 21:08 #88508
door Ton mijnster
Beantwoord door Ton mijnster in topic k7 tv x26k141 met kleur probleem
Maarten,
Het EM chassis heeft hier niets mee te maken!
De kwaliteit van de beeldbuizen was in de eind 90er jaren bedroevend slecht!
Veel moeten vervangen werd wel door Philips vergoed.
Ton
Het EM chassis heeft hier niets mee te maken!
De kwaliteit van de beeldbuizen was in de eind 90er jaren bedroevend slecht!
Veel moeten vervangen werd wel door Philips vergoed.
Ton
26 jan 2021 16:44 - 26 jan 2021 16:57 #88505
door maarten
Overigens plaats ik graag een kanttekening bij het buizen verwisselen dat iemand als eerste of zelfs enige reparatiestap noemt. Een toestel dat met een nieuwe buis weer goed speelt, blijft dat niet persé lang genoeg doen. Toevallig las ik hier of bij de buren over een U-toestelletje waar de weerstand in het gloeicircuit kennelijk af fabriek verkeerd was aangesloten. De buizen sleten buitengewoon snel. Ook andere fouten kunnen tijdelijk verholpen worden met nieuwe buizen. Hoewel het er misschien wat rottig uitkwam, geef ik René Daemen 100% gelijk dat je bij twijfel beter kunt meten. Zeker bij oudere toestellen die van alles kunnen mankeren.
Beantwoord door maarten in topic k7 tv x26k141 met kleur probleem
Gezien je vermelding van het EM chassis ga ik ervan uit dat het in jouw geval niet om de PL802 maar om de beeldbuis gaat? Verlies van emissie na relatief korte stilstand vind ik ook een erg apart fenomeen. Interessant!Ton mijnster schreef : Wat EB Ridder schijft klop als een bus.
Na vakantie tijd kwam deze klacht ZEER vaak voor!!!
Praktijk ervaring van af K6 tot aan EM chassis
Overigens plaats ik graag een kanttekening bij het buizen verwisselen dat iemand als eerste of zelfs enige reparatiestap noemt. Een toestel dat met een nieuwe buis weer goed speelt, blijft dat niet persé lang genoeg doen. Toevallig las ik hier of bij de buren over een U-toestelletje waar de weerstand in het gloeicircuit kennelijk af fabriek verkeerd was aangesloten. De buizen sleten buitengewoon snel. Ook andere fouten kunnen tijdelijk verholpen worden met nieuwe buizen. Hoewel het er misschien wat rottig uitkwam, geef ik René Daemen 100% gelijk dat je bij twijfel beter kunt meten. Zeker bij oudere toestellen die van alles kunnen mankeren.
Laatst bewerkt 26 jan 2021 16:57 door maarten.
Minder
Meer
26 jan 2021 13:48 #88503
door Ton mijnster
Nog even over de NTC in de K8 zit die wel
Die uiteraard ook veel ellende zorgde gingen ook snel defect
Die uiteraard ook veel ellende zorgde gingen ook snel defect
Minder
Meer
26 jan 2021 13:38 #88502
door Ton mijnster
Het is natuurlijk niet zo dat het PL802 probleem bij iedere K7 jaarlijks voorkwam!
Maar er kwamen regelmatig diverse fouten voor.
Dit is voorkomen normaal in het buizen tijdperk.
Ook in het transistor tijdperk zijn reparties normaal.
Nu wordt er een hoop drukte gemaakt dat een bij toestel iets niet goed werkt
Maar er kwamen regelmatig diverse fouten voor.
Dit is voorkomen normaal in het buizen tijdperk.
Ook in het transistor tijdperk zijn reparties normaal.
Nu wordt er een hoop drukte gemaakt dat een bij toestel iets niet goed werkt