Hi-Q apparatuur
Dynaco stereoversterker SCA35
- Henk van t Kruis
- [Henk van t Kruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
09 nov 2015 20:05 - 09 nov 2015 20:06 #56340
door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic Dynaco stereoversterker SCA35
Ik ben nog niet eerder een versterker tegen gekomen waar zoveel modificaties op zijn gemaakt en waar ook nog bijna elk onderdeel weer leverbaar is.
Modifications SCA35
Modifications SCA35
Laatst bewerkt 09 nov 2015 20:06 door Henk van t Kruis.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Henk van t Kruis
- [Henk van t Kruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
09 nov 2015 20:02 #56339
door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic Dynaco stereoversterker SCA35
- Henk van t Kruis
- [Henk van t Kruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
09 nov 2015 19:59 #56337
door Henk van t Kruis
Dynaco stereoversterker SCA35 werd gestart door Henk van t Kruis
Op de werkbank een Dynaco versterker model SCA35, zie link
Dynaco SCA35
De bedoeling is een volledige revisie van de versterker. De versterker was ooit te koop als bouwpakket of als een gebouwde kant en klare uitvoering. Gelijk begonnen met het demonteren van het geheel. Het chassis vertoond wat pitting en de printplaten zijn wat vuil. Dus dit eerst maar eens schoongemaakt. Hierna begonnen met het vervangen van de condensatoren en de nodige verlopen weerstanden.
De 2 elcobussen bevatten C23 = 2x50uF-450 volt en C24 86uf-40uF-20uF\450 volt en 100uF 35 volt.
Deze ga ik vervangen door een pertinax plaatje waar de nodige Snap-in elco en weerstanden op worden gemonteerd.
Dynaco SCA35
De bedoeling is een volledige revisie van de versterker. De versterker was ooit te koop als bouwpakket of als een gebouwde kant en klare uitvoering. Gelijk begonnen met het demonteren van het geheel. Het chassis vertoond wat pitting en de printplaten zijn wat vuil. Dus dit eerst maar eens schoongemaakt. Hierna begonnen met het vervangen van de condensatoren en de nodige verlopen weerstanden.
De 2 elcobussen bevatten C23 = 2x50uF-450 volt en C24 86uf-40uF-20uF\450 volt en 100uF 35 volt.
Deze ga ik vervangen door een pertinax plaatje waar de nodige Snap-in elco en weerstanden op worden gemonteerd.