Hi-Q apparatuur
Nieuwe aanwinsten Goldring G88 plus Labyrint luidsprekers
15 jul 2015 02:13 #53569
door Bert Kn
Maurice,
Dat is precies zoals ik ermee omga.
wat dat betreft ben ik een experimenteer doos en probeer ik ervoor mij zelf het meest optimale binnen de mogelijkheden uit te halen en dat bevalt me tot nu toe prima.
Persoonlijk vind ik dat bij de AG9014/9015 en 9018 met de originele loudness schakeling bij laag tot redelijk volume de bassen teveel opgehaald worden en dat ten koste van gaat van de midden hoog weergave en de transparantie, openheid van het geluid.
Daarbij wil ik wel opmerken dat het ook nogal afhankelijk is van de luidsprekers die je aansluit.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Nieuwe aanwinsten Goldring G88 plus Labyrint luidsprekers
Blijft wel leuk, de verschillen, rommelen en experimenteren er mee.
Maurice,
Dat is precies zoals ik ermee omga.
wat dat betreft ben ik een experimenteer doos en probeer ik ervoor mij zelf het meest optimale binnen de mogelijkheden uit te halen en dat bevalt me tot nu toe prima.
Persoonlijk vind ik dat bij de AG9014/9015 en 9018 met de originele loudness schakeling bij laag tot redelijk volume de bassen teveel opgehaald worden en dat ten koste van gaat van de midden hoog weergave en de transparantie, openheid van het geluid.
Daarbij wil ik wel opmerken dat het ook nogal afhankelijk is van de luidsprekers die je aansluit.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 jul 2015 00:09 #53566
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Nieuwe aanwinsten Goldring G88 plus Labyrint luidsprekers
Maurice,
Inderdaad, is het allemaal nog niet echt volmaakt en dat zal ook nooit helemaal gebeuren.
Maar dat is op zich wel leuk, want zo blijft er voor de hobbyist en muziek liefhebber nog veel
te ontdekken door er mee te exp.
Sommigen gaan daar heel ver in.
Waar het om gaat is niet dat de installatie van de een veel beter zou zijn dan die van de
ander, maar meer om het plezier van het muziek luisteren en het plezier dat men aan zijn
hobby beleeft.
En door het uitwisselen van elkaars ervaringen, leren we dan ook van elkaar.
Gr Cees.
Inderdaad, is het allemaal nog niet echt volmaakt en dat zal ook nooit helemaal gebeuren.
Maar dat is op zich wel leuk, want zo blijft er voor de hobbyist en muziek liefhebber nog veel
te ontdekken door er mee te exp.
Sommigen gaan daar heel ver in.
Waar het om gaat is niet dat de installatie van de een veel beter zou zijn dan die van de
ander, maar meer om het plezier van het muziek luisteren en het plezier dat men aan zijn
hobby beleeft.
En door het uitwisselen van elkaars ervaringen, leren we dan ook van elkaar.
Gr Cees.
14 jul 2015 18:56 #53554
door MauriceH
Beantwoord door MauriceH in topic Nieuwe aanwinsten Goldring G88 plus Labyrint luidsprekers
@ Bert,
Ah fout gelezen, Dacht te lezen "is mij niet bekend" -betreft Skating
Dacht al...
@ Cees,
Bedoel de Toneregeling iets bijstellen ivm de luisterkamer Karaketristiek om inderdaad terug te komen op zoals bedoeld.
Een volledig rechte versterker zonder tone is niet wat er op de plaat staat tenzij een koptelefoon gebruikt wordt, of ideaal luisterkamer opgezet kan ook, niet een ieder heeft die luxe.
Inderdaad heb ik het over Iets bijstellen.
Loudness gebruik je om bij laag volume toch de juiste verhouding te verkrijgen.
Heeft puur met karakteristiek menselijk oor te maken.
Blijft een lastig onderwerp waar luister genot voor een ieder anders is.
Daarnaast is vergelijk met rechte versterker en koptelefoon ook niet helemaal omdat voor goed ruimtelijk beeld
de kamer reflecties ook echt mee spelen. Fase/ tijden etc.
Een goed dynamisch element vind ik lastig, soms heb ik het idee dat men expres de boel opdirkt in zo'n element
om sterker het gevoel te geven van dynamiek die eigenlijk helemaal niet zo aanwezig kan zijn op de plaat.
Ook een zeer soepele luidspreker kan bij bepaalde fijne muziek passages heel mooi zijn echter wordt het wat forser
veranderd dat gedrag in een warboel.
Daarom zijn we na 100 jaar nog niet zo ver dat er gewoon goed spul is en zit iedereen tegel elkaar in te blazen
met Dit is goed, mijne 10x beter.
Gewoon omdat het niet bestaat voor alle wensen.
Ah fout gelezen, Dacht te lezen "is mij niet bekend" -betreft Skating
Dacht al...
@ Cees,
Bedoel de Toneregeling iets bijstellen ivm de luisterkamer Karaketristiek om inderdaad terug te komen op zoals bedoeld.
Een volledig rechte versterker zonder tone is niet wat er op de plaat staat tenzij een koptelefoon gebruikt wordt, of ideaal luisterkamer opgezet kan ook, niet een ieder heeft die luxe.
Inderdaad heb ik het over Iets bijstellen.
Loudness gebruik je om bij laag volume toch de juiste verhouding te verkrijgen.
Heeft puur met karakteristiek menselijk oor te maken.
Blijft een lastig onderwerp waar luister genot voor een ieder anders is.
Daarnaast is vergelijk met rechte versterker en koptelefoon ook niet helemaal omdat voor goed ruimtelijk beeld
de kamer reflecties ook echt mee spelen. Fase/ tijden etc.
Een goed dynamisch element vind ik lastig, soms heb ik het idee dat men expres de boel opdirkt in zo'n element
om sterker het gevoel te geven van dynamiek die eigenlijk helemaal niet zo aanwezig kan zijn op de plaat.
Ook een zeer soepele luidspreker kan bij bepaalde fijne muziek passages heel mooi zijn echter wordt het wat forser
veranderd dat gedrag in een warboel.
Daarom zijn we na 100 jaar nog niet zo ver dat er gewoon goed spul is en zit iedereen tegel elkaar in te blazen
met Dit is goed, mijne 10x beter.
Gewoon omdat het niet bestaat voor alle wensen.
14 jul 2015 13:21 #53551
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Nieuwe aanwinsten Goldring G88 plus Labyrint luidsprekers
@ Huub,
Ik vraag mij af waarop je het een en ander op beoordeeld als je het niet hebt gehoord en geen
uitgebreide test rapporten er van kan laten zien. Tsja: Dan maar roepen: "Philips dan is het goed".
Er zijn door anderen heel veel betere producten gemaakt als door de "Lol "sector van Philips.
Philips versnotterd dun snaartje en die Philips Electronic mankeerde nog al eens wat.
Is gewoon een midden klasse "Low Fi "product. Veel reparaties.
Gr Cees.
Ik vraag mij af waarop je het een en ander op beoordeeld als je het niet hebt gehoord en geen
uitgebreide test rapporten er van kan laten zien. Tsja: Dan maar roepen: "Philips dan is het goed".
Er zijn door anderen heel veel betere producten gemaakt als door de "Lol "sector van Philips.
Philips versnotterd dun snaartje en die Philips Electronic mankeerde nog al eens wat.
Is gewoon een midden klasse "Low Fi "product. Veel reparaties.
Gr Cees.
13 jul 2015 17:01 #53546
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Nieuwe aanwinsten Goldring G88 plus Labyrint luidsprekers
Goed Bert begrepen
Hou mij wat In
Susses verders
Huub
Hou mij wat In
Susses verders
Huub
13 jul 2015 14:43 #53545
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Nieuwe aanwinsten Goldring G88 plus Labyrint luidsprekers
Ik schreef.
Huub schreef.
Huub,
Dan heb je het naar mijn mening echt niet begrepen.
Ik lig daar verder niet zo wakker van, zie het wel als een belediging richting de eigenaar.
Doe me aub een lol, en laten we er verder over ophouden.
Het sonus gold blue element wat hij gemonteerd heeft is een top MM element en stelt hoge eisen aan de arm.
Met de meeste armen kom je daarmee niet weg.
Huub schreef.
zo,n Rusco is louter nostalcie en best luik verders
Goed voor bijbehorent arm met element voor mono gebruik.
Huub,
Dan heb je het naar mijn mening echt niet begrepen.
Ik lig daar verder niet zo wakker van, zie het wel als een belediging richting de eigenaar.
Doe me aub een lol, en laten we er verder over ophouden.
Mvg.
Bert