Hi-Q apparatuur
HiQ set is gearriveerd, alvast een paar foto's
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
27 dec 2011 11:38 #12991
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: HiQ set is gearriveerd, alvast een paar foto's
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- fransdemers
- [fransdemers]
-
Onderwerp Auteur
- Offline
Minder
Meer
- Berichten: 110
27 dec 2011 11:33 #12990
door fransdemers
Welja, ik denk voorlopig van niet. Reden: ik heb helemaal geen platen die bij dit setje passen !
Ik ben nu pas begonnen met het aanschaffen van wat jaren 50 en 60 kamermuziek, en dit klinkt op cd behoorlijk netjes op deze installatie.
Een platenspeler zou het geheel wel af maken natuurlijk, maar ja, wat moet ik daarop gaan draaien dan ? Ik heb wel nog LP's liggen met rock- en disco muziek, maar die komen al jaren niet meer van de zolder.
Ik denk dat ik het bij mijn CD's hou en ga nog wat meer spul aanschaffen. De taperecorder kan misschien ooit 's wat muziek gaan opnemen, alhoewel het gebruiksgemak en de kwaliteit van de CD toch wel handig is. zo combineer ik digitaal met jaren '50...
Zou oom Philips dit ooit gedacht hebben ?
Beantwoord door fransdemers in topic Re: HiQ set is gearriveerd, alvast een paar foto's
Frans:
ga je er nog een platenspeler bij zoeken of houdt je het hier bij
cd speler en taperecorder)?
Welja, ik denk voorlopig van niet. Reden: ik heb helemaal geen platen die bij dit setje passen !
Ik ben nu pas begonnen met het aanschaffen van wat jaren 50 en 60 kamermuziek, en dit klinkt op cd behoorlijk netjes op deze installatie.
Een platenspeler zou het geheel wel af maken natuurlijk, maar ja, wat moet ik daarop gaan draaien dan ? Ik heb wel nog LP's liggen met rock- en disco muziek, maar die komen al jaren niet meer van de zolder.
Ik denk dat ik het bij mijn CD's hou en ga nog wat meer spul aanschaffen. De taperecorder kan misschien ooit 's wat muziek gaan opnemen, alhoewel het gebruiksgemak en de kwaliteit van de CD toch wel handig is. zo combineer ik digitaal met jaren '50...
Zou oom Philips dit ooit gedacht hebben ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27 dec 2011 10:13 - 27 dec 2011 10:29 #12988
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: HiQ set is gearriveerd, alvast een paar foto's
Hallo Frans
om nog even nog offtopic te zijn
Dat een deux chaveaux hier in Nederland een Eend genoemd wordt
heeft te maken met het rijgedrag De wagen waggelt enigzins
door de superzachte vering de auto was gemaakt om op het land
te rijden met een mand met eieren zonder kapot te gaan
dat hoef je niet met een BMW M3 te doen met stugge vering
als het ding vering heeft
de water eenden waggelen ook vandaar de auto hier eend heet
kijk maar eens naar de films van louis de Funes
waar een nonnetje scheurt met een eend door saint tropez
en de kortste weg neemt waar geen asfalt ligt
maar een eend krijgje niet snel op zijn kant
Maar Nu even je HiQ set
een platen speler erbij maakt het wel af
en best heel goede weergave
wij hebben zelf de Garrard 4HF opgebruikt en werkt fantastisch
je kan natuurlijk een MD element gebruiken
wel een voorversterkertje tussen zetten en links en rechts doorverbinden
liefst in de pickup zelf voor dat het signaal in de versterker komt
succes
met je Set
René Daemen
om nog even nog offtopic te zijn
Dat een deux chaveaux hier in Nederland een Eend genoemd wordt
heeft te maken met het rijgedrag De wagen waggelt enigzins
door de superzachte vering de auto was gemaakt om op het land
te rijden met een mand met eieren zonder kapot te gaan
dat hoef je niet met een BMW M3 te doen met stugge vering
als het ding vering heeft
de water eenden waggelen ook vandaar de auto hier eend heet
kijk maar eens naar de films van louis de Funes
waar een nonnetje scheurt met een eend door saint tropez
en de kortste weg neemt waar geen asfalt ligt
maar een eend krijgje niet snel op zijn kant
Maar Nu even je HiQ set
een platen speler erbij maakt het wel af
en best heel goede weergave
wij hebben zelf de Garrard 4HF opgebruikt en werkt fantastisch
je kan natuurlijk een MD element gebruiken
wel een voorversterkertje tussen zetten en links en rechts doorverbinden
liefst in de pickup zelf voor dat het signaal in de versterker komt
succes
met je Set
René Daemen
René Daemen
Laatst bewerkt 27 dec 2011 10:29 door Rene Daemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
27 dec 2011 08:31 - 27 dec 2011 08:43 #12987
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: HiQ set is gearriveerd, alvast een paar foto's
Nu wordt het wel héél erg off topic.
Ook niet zo erg, maar om er zo eindeloos over door te blijven gaan...
Zo zie je maar weer, het is maar net hoe het een ieder uitkomt.

Op zich een goed idee Laurens.
Ik heb trouwens begrepen dat het beter is luidsprekerkabels niet in de
buurt van elektriciteitsdraden te laten liggen?
Frans:
ga je er nog een platenspeler bij zoeken of houdt je het hier bij
cd speler en taperecorder)?
:thumbsup:
Ook niet zo erg, maar om er zo eindeloos over door te blijven gaan...
Zo zie je maar weer, het is maar net hoe het een ieder uitkomt.
Op zich een goed idee Laurens.
Ik heb trouwens begrepen dat het beter is luidsprekerkabels niet in de
buurt van elektriciteitsdraden te laten liggen?
Frans:
ga je er nog een platenspeler bij zoeken of houdt je het hier bij
cd speler en taperecorder)?
:thumbsup:
Laatst bewerkt 27 dec 2011 08:43 door brcf01.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- fransdemers
- [fransdemers]
-
Onderwerp Auteur
- Offline
Minder
Meer
- Berichten: 110
27 dec 2011 08:30 #12986
door fransdemers
Beantwoord door fransdemers in topic Re: HiQ set is gearriveerd, alvast een paar foto's
Juist, in België noemt men de 2pk een geit.
Snap ik niks van, want de 2pk is voor de belastingdienst in werkelijkheid in de tabel een 4pk...
en hier noemen ze het een Geit, en jullie noemen dit een Eend...
en in Frankrijk is het ook een Deusjevoo...
Nu ja, niks van aantrekken, ik heb liever een dikke Amerikaan...
Snap ik niks van, want de 2pk is voor de belastingdienst in werkelijkheid in de tabel een 4pk...
en hier noemen ze het een Geit, en jullie noemen dit een Eend...
en in Frankrijk is het ook een Deusjevoo...
Nu ja, niks van aantrekken, ik heb liever een dikke Amerikaan...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Landman
- [Jeroen Landman]
-
- Offline
- Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Minder
Meer
- Berichten: 468
27 dec 2011 00:34 #12984
door Jeroen Landman
Beantwoord door Jeroen Landman in topic Re: HiQ set is gearriveerd, alvast een paar foto's
Hallo Frans, hahaha, ja duidelijk.
een 18 jarig kippetje in een antieke 2cv vind ik ook leuker! maar helaas rijden die liever Golf GTI...en das mijn auto nou niet echt...
Ik doelde meer op de sfeer en gebruiken van een land in het algemeen hoor..
Jij bent van België he? daar zegt men 2pk of geit toch?
Groet, Jeroen.
een 18 jarig kippetje in een antieke 2cv vind ik ook leuker! maar helaas rijden die liever Golf GTI...en das mijn auto nou niet echt...
Ik doelde meer op de sfeer en gebruiken van een land in het algemeen hoor..
Jij bent van België he? daar zegt men 2pk of geit toch?
Groet, Jeroen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.