- Berichten: 462
Hi-Q apparatuur
HiQ set is gearriveerd, alvast een paar foto's
26 dec 2011 22:51 #12983
door Laurens
.
Beantwoord door Laurens in topic Re: HiQ set is gearriveerd, alvast een paar foto's
In een vaste installatie die op één plek staat, zoals in de woonkamer hier, heb ik weinig last van de kabels. Tip: als je meerdere kabels naast elkaar in het zicht hebt lopen, koop een stuk rekbaar speakerdoek, knip daar stroken van van ca. 5cm breed, en wikkel dat strak om de kabels heen om ze netjes te bundelen. De kabelbundel blijft dan enigszins flexibel maar ziet er wel opgeruimd uit
.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- fransdemers
- [fransdemers]
-
Onderwerp Auteur
- Offline
Minder
Meer
- Berichten: 110
26 dec 2011 16:38 #12978
door fransdemers
jaja, maar een 70-jarige boer in een 2pk ga ik nu precies niet zo lang aanstaren...
Er lopen daar andere leuke kippetjes genoeg...
Beantwoord door fransdemers in topic Re: HiQ set is gearriveerd, alvast een paar foto's
Als je je ogen de kost geeft valt er nog veel te zien hoor..
jaja, maar een 70-jarige boer in een 2pk ga ik nu precies niet zo lang aanstaren...
Er lopen daar andere leuke kippetjes genoeg...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Landman
- [Jeroen Landman]
-
- Offline
- Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Minder
Meer
- Berichten: 468
26 dec 2011 15:02 #12975
door Jeroen Landman
Beantwoord door Jeroen Landman in topic Re: HiQ set is gearriveerd, alvast een paar foto's
Hallo Frans,
dat het minder wordt is zeker waar, ook in Frankrijk zijn onfrisse EU politici bezig met het gedwongen gelijkschakelen aan de rest van europa, oa de regeling "Baladur" die een schrootpremie inhield als je je oude wagentje inruilde voor een nieuwe.
Het gaat daar wel wat langzamer, want een 70 jarige die nog in een 2cv of Renaultje 4 rijdt en hooguit een paar duizend kilometer per jaar in het bejaarde vehikkel rondtuft, zit immers niet te wachten op een modern voertuig vol electronica en dat bovendien 2 maal zo zwaar is en een veelvoud aan de fiscale pk's levert (meer wegenbelasting)
Bovendien haalt een voertuig daar met gemak 30 jaar en ouder vanwege het gunstige klimaat.
Laat staan dat ze het geld voor vervanging hebben..
Als je je ogen de kost geeft valt er nog veel te zien hoor..
Groet, Jeroen
dat het minder wordt is zeker waar, ook in Frankrijk zijn onfrisse EU politici bezig met het gedwongen gelijkschakelen aan de rest van europa, oa de regeling "Baladur" die een schrootpremie inhield als je je oude wagentje inruilde voor een nieuwe.
Het gaat daar wel wat langzamer, want een 70 jarige die nog in een 2cv of Renaultje 4 rijdt en hooguit een paar duizend kilometer per jaar in het bejaarde vehikkel rondtuft, zit immers niet te wachten op een modern voertuig vol electronica en dat bovendien 2 maal zo zwaar is en een veelvoud aan de fiscale pk's levert (meer wegenbelasting)
Bovendien haalt een voertuig daar met gemak 30 jaar en ouder vanwege het gunstige klimaat.
Laat staan dat ze het geld voor vervanging hebben..
Als je je ogen de kost geeft valt er nog veel te zien hoor..
Groet, Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
26 dec 2011 14:34 #12974
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: HiQ set is gearriveerd, alvast een paar foto's
Hoi
Waarom een probleem maken van die draden?
Ik heb geen enkele moeite met ze, met name de draden naar de
luidsprekers. Ze horen gewoon bij de totale installatie.
De rest is wel weg te werken met wat slimmigheden.
Radio's en versterkers stonden in de jaren vijftig op kastjes
en dressoirs, dus daar achter werk je het wel weg.
Ik ga het niet over computerdraden hebben hier, maar alleen
over die kabels van de HiQ radio's en hifi installaties.
Bekabeling hoort er bij en breng ze gewoon netjes aan.
En kom alsjeblieft niet met die l.... plastic kabelgootjes. Bah!
Een draad naar een lamp aan het plafond gewoon netjes laten hangen.
Wel van licht en geluid genieten en niet de bijbehorende
'overlast' accepteren...
:sfeerkaars:
Waarom een probleem maken van die draden?
Ik heb geen enkele moeite met ze, met name de draden naar de
luidsprekers. Ze horen gewoon bij de totale installatie.
De rest is wel weg te werken met wat slimmigheden.
Radio's en versterkers stonden in de jaren vijftig op kastjes
en dressoirs, dus daar achter werk je het wel weg.
Ik ga het niet over computerdraden hebben hier, maar alleen
over die kabels van de HiQ radio's en hifi installaties.
Bekabeling hoort er bij en breng ze gewoon netjes aan.
En kom alsjeblieft niet met die l.... plastic kabelgootjes. Bah!
Een draad naar een lamp aan het plafond gewoon netjes laten hangen.
Wel van licht en geluid genieten en niet de bijbehorende
'overlast' accepteren...
:sfeerkaars:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 400
26 dec 2011 14:18 #12973
door Bjorn Kusters
Beantwoord door Bjorn Kusters in topic Re: HiQ set is gearriveerd, alvast een paar foto's
Mooi set:D
Ik ben altijd zeer tevreden geweest met de Hi-q radio's en nu met de HIFI set.
deze woning heeft ook een holle vloer , alleen ik heb er niets aan.
Die holle ruimte onder me word bewoond.
Ik heb een bovenwoning namelijk hahaha
Gr Bjorn
Ik ben altijd zeer tevreden geweest met de Hi-q radio's en nu met de HIFI set.
deze woning heeft ook een holle vloer , alleen ik heb er niets aan.
Die holle ruimte onder me word bewoond.
Ik heb een bovenwoning namelijk hahaha
Gr Bjorn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- fransdemers
- [fransdemers]
-
Onderwerp Auteur
- Offline
Minder
Meer
- Berichten: 110
26 dec 2011 14:09 #12972
door fransdemers
Dat zal vanaf nu wel een echte zeldzaamheid aan het worden zijn. Ook het Franse platteland begint stilaan te gelijken op de rest van Europa.
Vandaar dat we de nostalgie noodgedwongen moeten herbeleven op onze radio-shack (om eens een Engels woord te gebruiken :oops: )
Nu, wat die kabels betreft dat is inderdaad in die folders weggelaten, maar voor velen was dat toch een probleem denk ik in die jaren '50 huiskamers. Menige plint is destijds voorzien van duimspijkers en gewone spijkers om de kabels van de toen nieuwe media zoals radio en TV vast te houden.
En dan in de jaren '70, toen de stereo installatie zijn intrede deed, moest vader de man met moeder de vrouw overeenkomen waar ze die twee joekels van luidsprekerkasten gingen zetten...
Mijn tip: opteer voor een nieuwbouw met een holle vloer, kun je alle zooi onder kwijt...
(helaas heb ik daar 30 jaar geleden ook niet aan gedacht)
Beantwoord door fransdemers in topic Re: HiQ set is gearriveerd, alvast een paar foto's
dat oude Franse boertje in zijn knetterende bestel-eend
Dat zal vanaf nu wel een echte zeldzaamheid aan het worden zijn. Ook het Franse platteland begint stilaan te gelijken op de rest van Europa.
Vandaar dat we de nostalgie noodgedwongen moeten herbeleven op onze radio-shack (om eens een Engels woord te gebruiken :oops: )
Nu, wat die kabels betreft dat is inderdaad in die folders weggelaten, maar voor velen was dat toch een probleem denk ik in die jaren '50 huiskamers. Menige plint is destijds voorzien van duimspijkers en gewone spijkers om de kabels van de toen nieuwe media zoals radio en TV vast te houden.
En dan in de jaren '70, toen de stereo installatie zijn intrede deed, moest vader de man met moeder de vrouw overeenkomen waar ze die twee joekels van luidsprekerkasten gingen zetten...
Mijn tip: opteer voor een nieuwbouw met een holle vloer, kun je alle zooi onder kwijt...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.